Mąstantiems apie karjerą aviacijoje – platus profesinis pasirinkimas

Nors aviacijos industrija iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip sudėtinga sfera, pastaruoju metu vis didesnis skaičius žmonių žengia į aviaciją, nuo baigusių mokslus iki planuojančių keisti kvalifikaciją. Vienas populiariausių aviacijos segmentų karjeros pokyčiams – antžeminis aptarnavimas, kuris anot antžeminio aptarnavimo įmonės „Baltic Ground Services“ („BGS“) personalo vadovės Lauros Buitkuvienės, yra sritis, siūlanti bene plačiausią profesijų pasirinkimą.
Aviacija
Aviacija / 123rf.com nuotr.

Aviacijos keliu žengia įvairių profesijų žmonės

Beveik 20 metų veikianti „BGS“ džiaugiasi savo komandoje turėdama įvairių profesijų – ir amžiaus – patyrusius ir naujai prisijungusius antžeminio aptarnavimo profesionalus. L.Buitkuvienė teigia, kad įmonė pasižymi itin plačiomis karjeros galimybėmis tiek siekiantiems pradėti savo profesinę karjerą dar būnant studentu ar baigus mokyklą, tiek ir norintiems ją keisti, kai sukaupta patirtis ir žinios yra iš kitos srities.

„Mūsų darbuotojų amžius vyrauja tarp 18 ir 63 metų. Didžioji dalis darbuotojų atkeliauja iš visai kitų sričių, o su jau turima aviacine patirtimi ar žiniomis – rečiau. Kasdienės situacijos oro uoste skatina darbuotojus tobulėti, nes aviacija yra itin dinamiška sritis – kiekviena diena atneša naujus iššūkius, o šie išmoko nestandartinių ir sudėtingų situacijų sprendimo bei valdymo, bendravimo su žmonėmis ir ugdo platesnį mąstymą, kurį darbuotojai gali pritaikyti ir ateityje“, – teigia L.Buitkuvienė.

„BGS“ nuotr./Mąstantiems apie karjerą aviacijoje – platus profesinis pasirinkimas
„BGS“ nuotr./Mąstantiems apie karjerą aviacijoje – platus profesinis pasirinkimas

Antžeminio aptarnavimo ekspertais gali tapti visi

Pozicijų spektras antžeminio orlaivių aptarnavimo segmente yra platus: keleivių, orlaivių aptarnavimo agentai, bagažo krovinių tvarkytojai, rampos agentai, pamainų vadovai ir kitos pozicijos sudaro šios srities pagrindą. L.Buitkuvienė pabrėžia, kad kandidatuojantiems į bet kurią antžeminio aptarnavimo poziciją, yra keletas pagrindinių reikalavimų. Kartu su privalomu valstybinės kalbos žinojimu, nepriekaištinga reputacija ir kitais būtinaisiais reikalavimais, kai kurioms pozicijoms yra privalomas ir aukštas anglų kalbos žinių lygis.

„Atrankos metu, mes atsižvelgiame į asmenines savybes, įskaitant aukštą atsakomybės lygį bei požiūrį į darbą – tai akcentuojame jau pirmojo darbo pokalbio metu. Kandidatams aiškiai įvardijame įmonės vertybes – „man rūpi“, „žinau, ką darau“ ir „galiu daugiau“ – bei kodėl jos mums svarbios ir kaip mes jas pritaikome kasdienėje veikloje“.

L.Buitkuvienė atkreipia dėmesį, kad antžeminio aptarnavimo pozicijų, kurių naujokas galėtų imtis iš karto, nėra dėl aviacijoje taikomų griežtų reikalavimų užtikrinti keleivių ir darbuotojų saugumą. Reikalingas kompetencijas darbuotojai įgyja karjeros eigoje – tai yra įvairūs darbo funkcijas praplečiantys sertifikatai, pažymėjimai bei aviacinio saugumo mokymai. „BGS“ į mokymų programas įtraukia ir tokių įgūdžių kaip konfliktinių situacijų sprendimų, darbo komandoje, IT kompetencijų, kibernetinio saugumo ir kitų, ugdymą.

Kandidatams aiškiai įvardijame įmonės vertybes – „man rūpi“, „žinau, ką darau“ ir „galiu daugiau“.

„Teorinės žinios ir praktiniai mokymai yra neišvengiama šios karjeros dalis. Jomis užsiima profesionali „BGS“ instruktorių komanda, kurie ir moko naujokus. Mokymai gali trukti nuo vienos iki kelių savaičių, o instruktoriai, patys užaugę įmonės viduje, puikiai žino visus veiklos procesus, tad tinkamai ir teisingai perteikia reikiamas žinias“.

Plačios galimybės tobulėti įmonės viduje

Galimybės tobulėti bei augti įmonės viduje ugdo darbuotojų lojalumą tiek pačiai įmonei, tiek ir aviacijai. Tai patvirtina ir jau daugelį metų šioje industrijoje dirbanti L.Buitkuvienė.

„Žmonės „paragavę“ darbo aviacijoje dažnai toliau nuosekliai seka karjeros keliu čia ir drąsiai kandidatuoja į siūlomas pozicijas įmonės viduje – viena iš įmonės strateginių krypčių yra talentų ugdymas ir auginimas. Maždaug trečdalis „BGS“ darbuotojų yra užaugę viduje iš gamybinių pozicijų. Taip yra todėl, kad darbuotojai turi galimybę nuoširdžiai kalbėtis apie jų norą tobulėti, apie karjeros lūkesčius bei norą prisidėti prie kitų įmonėje vykstančių iniciatyvų – nuo vaizdų oro uoste fotografavimo, naujokų mentorystės, iki labdaros akcijų ir įmonės renginių organizavimo“.

L.Buitkuvienė pastebi, skirtingos šios srities specialybės traukia skirtingus žmones. Keleivių aptarnavimo agentų pozicija yra labiau mėgstama jaunesnių, nes tai puiki proga bendrauti su įvairių kultūrų keleiviais, lavinti nestandartinių situacijų sprendimų gebėjimus bei užsienio kalbos įgūdžius. Bagažo krovinių pozicijose daugiausia dirba įvairaus amžiaus vyrai, turintys gerą fizinį pasirengimą. „Iš šios pozicijos darbuotojai dažnai renkasi eiti rampos agento keliu. Darbuotojas jau turi supratimą, kaip yra aptarnaujamas orlaivis, kokie procesai vyksta, todėl jiems drąsu imtis naujų atsakomybių“, – sako ji.

Norint suteikti galimybes darbuotojams atsiskleisti, čia svarbų vaidmenį atlieka vadovai, todėl įmonė skiria didelį dėmesį jų atrankai. „Yra sukurtas vadovo standartas, kad į komandą atėjęs naujas vadovas suprastų kokius lūkesčius su komanda turėtų išpildyti. Būsimi ar neseniai tapę vadovai įtraukiami ir į jaunųjų vadovų ugdymo programą, kur jie semiasi žinių – nuo „hard“ įgūdžių kaip valdyti biudžetą, iki „soft“ kaip grįžtamojo ryšio teikimas“.

Visi minėti elementai sukuria aplinką darbuotojams tapti ilgalaikiais savo srities ekspertais. L.Buitkuvienė džiaugiasi, kad „BGS“ komanda tokių profesionalų turi. „Net keletas mūsų darbuotojų pradėjo darbą „BGS“ nuo pat mūsų įkūrimo ir išėjo tik sulaukę pensijos. Šiuos žmones kolegos išlydi su ašaromis akyse, nes jie buvo visus įkvėpinantis pavyzdys. Įmonė yra be galo jiems dėkinga“.

Kaip išlaikyti darbuotojų motyvaciją?

L.Buitkuvienė pastebi, kad įmonės tarptautiškumas ir priklausymas aviacinių paslaugų įmonių grupei „Avia Solutions Group“, kurioje dirba virš 10,000 aviacijos profesionalų, žavi kandidatus. Kartu, darbo aviacijoje šarmas – matyti kasdien atvykstančius ir išvykstančius orlaivius, keleivius bei darbas su profesionalia komanda. „Daug gerų atsiliepimų girdime apie komandą, su kuria smagu dirbti, nes žmonės pas mus draugiški, visuomet linkę padėti kolegoms. Stengiamės kurti pasitikėjimo kultūrą, vadovų gebėjimus ugdyti komandą ir kartu siekti įmonės tikslų“.

Tačiau vien darbuotojų entuziazmo šiai industrijai gali ir nepakakti. Darbo rinka lieka konkurencinga, todėl „BGS“ personalo komanda nuolat galvoja apie įvairių motyvacinių priemonių įtraukimą darbuotojų gerovei užtikrinti.

„Darbuotojų naudų pakete turime sveikatos draudimą, galimybę nemokamai naudotis sporto sale pagrindinėje įmonės būstinėje ir vaikų dienos centrą. Aktyviai dalyvaujame įvairiuose bėgimo maratonuose, žingsnių iššūkiuose, taip pat turime futbolo ir krepšinio komandas, įvairius renginius ir tradicijas kaip mėnesio darbuotojo, kuriuos renka patys darbuotojai, rinkimus bei galimybę „pasimatuoti kolegos kėdę“ ir daugelį kitų naudų. Džiaugiamės, kad darbuotojai yra patenkinti visomis jiems suteikiamomis galimybėmis ir tai išauga į rekomendacijas jų pažįstamiems. Per paskutinius tris metus net 70 naujokų mums rekomendavo mūsų darbuotojai. Tai parodo jų įsitraukimą ir pasitikėjimą įmone“.

Daugiau informacijos apie darbo galimybes BGS ieškokite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų