Metai su lietuviškais elektroautobusais Klaipėdoje: oro išbandymai ir pirmosios patirtys

Balandžio mėnesį sukanka lygiai metai, kai pirmieji lietuviški elektriniai autobusai „Dancer“ pradėjo aptarnauti reguliarius Klaipėdos miesto viešojo transporto maršrutus ir įrodė savo techninį patikimumą. Naujai pagamintiems „Dancer“ autobusams tai buvo didžiulis iššūkis ir atsakomybė aptarnauti pripažinto Europoje geriausiai besilaikančiu maršrutų grafiko laikymosi standartų viešojo transporto operatoriaus „Klaipėdos autobusų parkas“ maršrutus, pranešė bendrovė.
„Dancer“ elektrinis autobusas
„Dancer“ elektrinis autobusas / Domo Rimeikos nuotr.

Įmonių grupės „Vėjo projektai“ kuriamų bei gaminamų elektrinių miesto autobusų „Dancer“ bendra rida per praėjusius 12 mėnesių sudarė daugiau nei 120 tūkstančių kilometrų. Vidutinis šiuo metu aptarnaujamo vieno maršruto ilgis sudaro daugiau nei 22 kilometrus, o per dieną, priklausomai nuo savaitės dienos ir grafiko, kiekvienas autobusas atlieka nuo 7 iki 13 reisų.

Išbandymų suteikė ir oras

Nuo 2020 m. pavasario Klaipėdos gatvėmis kursuojančių „Dancer“ autobusų eigai nesutrukdė ir ekstremalios oro sąlygos – birželio mėnesį vyravęs +32 laipsnių karštis bei šių metų sausį stingdęs -20 laipsnių šaltis. Šiomis sąlygomis autobusai be trukdžių aptarnavo reguliarius viešojo transporto maršrutus, nuvažiuodami po 290 kilometrų per dieną.

UAB „Vėjo projektai“ generalinio direktoriaus Alvydo Naujėko teigimu, dėl itin lengvo svorio lietuviškam elektriniam autobusui „Dancer“ reikia mažiau energijos ir jam pakanka mažesnių nei įprasta baterijų, kurios unikalios technologijos pantografo dėka įkraunamos per vidutiniškai 8 minutes.

„Vienas galingiausių rinkoje 500 kW pantografų užtikrina itin greitą baterijų įkrovimą, o periodiškai vairuotojų pertraukų galinėje stotelėje metu įkraunamas „Dancer“ autobusas gali nenutrūkstamai aptarnauti Klaipėdos miesto reguliarius maršrutus. Didžiuojamės, kad pirmieji mūsų pagaminti autobusai dirba būtent Klaipėdoje ir pateisina „Klaipėdos autobusų parko“ lūkesčius, aptarnaujant maršrutus pagal aukščiausius grafiko laikymosi standartus Europoje. Pagal praėjusių metų duomenis matome, kad per dieną vienas autobusas uostamiesčio gatvėmis gali nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų, o esant būtinybei aptarnauti ir vasaros sezono metu dirbančius naktinius maršrutus, galima užtikrinti „Dancer“ autobusų eigą netgi visą parą,“ – sako A. Naujėkas.

Autobusuose „Dancer“ naudojama inovatyvi telemetrinė stebėjimo ir kontrolės (monitoringo) sistema leidžia stebėti įvairius autobuso techninius duomenis, netgi vairavimo ypatumus. Ši sistema „Dancer“ serviso darbuotojams leidžia stebėti autobusų duomenis aptarnaujant reguliarius maršrutus ir operatyviai pastebėti neatitikimus, kas užtikrina autobuso gedimų prevenciją ir nuolatinę autobuso parengtį darbui. Remiantis praėjusių 12 mėnesių duomenimis, apskaičiuotas abiejų autobusų parengties darbui rodiklis siekia 95,78 %.

Švaresnis oras

Kaip teigia UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas, „Dancer“ autobusai yra pirmosios visiškai elektrinės transporto priemonės, naudojamos viešojo transporto maršrutų aptarnavimui Klaipėdoje, todėl pirmųjų metų eksploatacijos laikotarpis leidžia įsitikinti jų patikimumu bei techniniais parametrais.

„Pirmiausia, lyginant su iškastinį kurą naudojančiomis transporto priemonėmis, šių autobusų naudojimas yra gerokai taupesnis. „Dancer“ autobuso energijos sąnaudos vidutiniškai sudaro 0,72 kWh vienam nuvažiuotam kilometrui. Jei būtų naudojami iškastiniu kuru varomi autobusai, per metus „Dancer“ autobusų aptarnautai ridai – 120 tūkst. kilometrų – būtų sunaudota beveik 50 tūkstančių litrų dyzelinio kuro. Todėl skaičiuojame, jog tai ne tik finansinių kaštų taupymas, bet ir 136 tonos sutaupyto ir į uostamiesčio orą neišmesto CO2, kas leidžia pagerinti oro kokybę mieste,“ – sako V. Ramanauskas.

„Atsižvelgiant į ambicingus Europos Sąjungos Žaliojo kurso strateginius siekius mažinti transporto sukeliamą oro taršą, tikėtina, kad elektriniai ar kiti pažangių technologijų autobusai per ateinančius porą dešimtmečių pakeis visas įprastas iškastiniu kuru varomas viešojo transporto priemones. Todėl džiaugiamės Klaipėdos miesto pasiryžimu diegti inovacijas viešojo transporto srityje bei, keičiant dyzelinius autobusus netaršiais elektriniais, užtikrinti ne tik patogų susisiekimą mieste, bet ir sveikesnes gyvenimo sąlygas,“ – sako įmonių grupės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis