Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu šių metų vasario 17-25 d. „Spinter tyrimų“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
„Lietuvos žmonių poreikis asmeniškai prisidėti prie rėmimo ir labdaros iniciatyvų didėjo kasmet, tačiau karo akivaizdoje mūsų visuomenė tapo itin vieninga ir susitelkusi. Pastarosiomis savaitėmis daugeliui Lietuvos gyventojų asmeniniai poreikiai prioritetų eilėje užleido vietą visapusiškoms pastangoms prisidėti prie Ukrainos žmonių gerovės. Tokiu metu kiekvienas darbas yra itin svarbus“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas.
Tyrimo duomenimis, trečdalis Lietuvos žmonių aukoja maistą, drabužius ir kitus daiktus, beveik ketvirtadalis (23 proc.) mūsų visuomenės narių, norėdami padėti kitiems, skiria pinigus, kas dešimtas – savanoriauja, 3 proc. apklaustųjų dalyvauja savanoriškose gynybos pajėgose.
Apklausa parodė, kad maistą, aprangą, avalynę ir pinigus dažniau aukoja moterys, o vyrai – savanoriauja bei dalyvauja savanoriškose gynybos pajėgose. Prie kitų gerovės dažniausiai prisideda 26 m. ir vyresni respondentai bei aukštesnio išsimokslinimo apklaustieji. Dažniausiai – tarnautojai ir skirtingų sričių specialistai.
„Gebėjimas ištiesti pagalbos ranką yra ir mūsų darbuotojų kultūros dalis. Įmonė suteikė vieną apmokėtą dieną, kurią darbuotojai gali skirti savanorystei – pasirenkant pagalbą Ukrainai teikiančią organizaciją. Tradicinį darbuotojų ėjimo iššūkį šį pavasarį simboliškai skiriame Ukrainai, o prizams skirtas lėšas paaukosime Lietuvos raudonajam kryžiui“, – pasakoja M. Jundulas.
„Gjensidige” grupė paskyrė 2 mln. Norvegijos kronų SOS vaikų kaimams Ukrainoje.