Šis įsipareigojimas reiškia, kad „Lidl“ privačių prekės ženklų šokolado produktų sudėtyje bus tik tokia kakava, kuri yra išgaunama palaikant tvarios gamybos principus, gerinant darbo sąlygas ūkių darbuotojams ir sprendžiant platesnes socialines problemas. Renkantis produktus, kurių gamybos etapuose nenukentėjo aplinka ir nebuvo pažeistos žmogaus teisės – prekybos tinklas suteikia galimybę kiekvienam vartotojui tapti to dalimi.
Pagrindinis pajamų šaltinis besivystančiose šalyse
Kakava – viena populiariausių žaliavų pasaulyje, o jos paklausa nuolat auga. Daugiausiai jos auginama mažuose ūkiuose Vakarų Afrikoje. Tad besivystančiose šalyse kakavos ir jos prekybos sektorius užima svarbią vietą, tiek kaip tiesioginis vietinių gyventojų pajamų šaltinis, tiek kaip svarbi, ekonominį tų šalių vystymąsi skatinanti dalis. Dėl to šio sektoriaus vertės gandinėje itin svarbu naudoti kakavą iš sertifikuotų gamintojų, užtikrinančių minimalius socialinius standartus, padedančius kovoti su tokiomis problemomis, kaip skurdas, vaikų darbas ar ūkių darbininkų išnaudojimas. Atsižvelgiant į suvartojamą kakavos kiekį pasaulyje, jos gamybos procese ne mažiau opus ir aplinkos tausojimo klausimas.
„Kakava yra pagrindinis daugelio mūsų produktų ingredientas. Keldami savo privačių prekių ženklų produktų kokybę jų gamybai naudojant tik tvariai užaugintą žaliavą, prisidedame prie darnaus pasaulinės kakavos sektoriaus vystymosi ekonominiu, socialiniu ir aplinkos apsaugos požiūriais. Šiuo žingsniu palaikome į ateitį orientuotą kakavos gamybą ir tvarios aplinkos kūrimą, o nuo 2020 metų to dalimi bus visi mūsų pirkėjai ir partneriai“, – sako „Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos vadovas Wojciech Grohn.
Kiekvieno iš mūsų sprendimas daro įtaką
Aplinkosaugos valdymo ir technologijų centro ekspertų teigimu, kiekvienas pirkėjas šiandieninėje visuomenėje yra svarbus rinkos veikėjas – jo vartojimo įpročiai ir pirkimo pasirinkimai daro įtaką globaliai ekonomikai. Taigi tam, kad jie būtų informuoti apie savo sprendimų poveikį – pasitarnauja ekologiniai ir socialiniai ženklinimai. Šiuo atveju, renkantis šokoladą ir jo sudėtyje turinčius gaminius, reikėtų atkreipti dėmesį į produkto pakuotę ir tai, ar ant jos yra vienas iš keturių minėtų tarptautinių sertifikatų.
„Vartotojai, pasirinkdami vienokią ar kitokią prekę, visuomet dalyvauja mūsų globalaus pasaulio ekonomikoje ir čia jie gali daryti sąmoningus sprendimus. Pirkdami tvarumo sertifikatais pažymėtas prekes, kiekvienas galime prisidėti prie kovos su socialinėmis ir aplinkosauginėmis problemomis“, – sako Aplinkosaugos valdymo ir technologijų centro ekspertė Vaiva Ramanauskienė.
Pavyzdžiui, matydamas ant produkto pakuotės esantį žalią lapą, simbolizuojantį „EU Organic“ sertifikatą, pirkėjas remia tvarų ūkininkavimą, nenaudojant chemikalų ar genetiškai modifikuotų organizmų. Jis taip pat gali būti ramus, kad šie produktai yra naudingi sveikatai, nekelia pavojaus planetai bei yra pagaminti iš aukščiausios kokybės žaliavų. Tuo tarpu gerai visiems žinomas „Rainforest Alliance“ simbolis – žalia varlė – ant pakuotės nurodo, jog produktai išgaunami taikant aplinką tausojančias ūkininkavimo praktikas. Socialiniai prekių ženklai, pavyzdžiui – „Fairtraide“ užtikrina sąžiningos tarptautinės prekybos principų laikymąsi, kovojant su darbuotojų išnaudojimu, vaikų darbu.
Didžioji dalis „Lidl“ privataus prekės ženklo šokolado „Fin Carre“ produktų jau dabar yra pažymėti tarptautiniu UTZ sertifikatu. UTZ – tai tvarumo programa, skirta žaliavų augintojams, padedanti jiems įgyti ūkininkavimo įgūdžių, vystyti tvarius ūkius, užtikrinti palankias sąlygas darbuotojams. Taip pat, didelė dalis per didžiąsias metų šventes pasirodančio prekės ženklo „Favorina“ šventinių skanėstų asortimento turi „Fairtrade“ sertifikatą.