Nuolatinis augimas

Tais laikais, kai išmanieji įrenginiai dar nebuvo pagrindiniai vaikų žaislai, jie mėgo žaisti žaislinėmis mašinėlėmis. Daugelis jų, jau užaugę ir kasdien sėsdami prie vairo, ir toliau domisi automobiliais. Tačiau tik labai mažai kam pasiseka domėjimąsi automobiliais pritaikyti praktiškai. Vienas iš tų laimingųjų yra Mārcis Mauriņš, automobilių veiklos nuoma su paslaugomis bendrovės „Ayvens“ vadovas Baltijos šalyse, dirbantis šioje bendrovėje jau 18 metų.
Nuolatinis augimas
Mārcis Mauriņš / Manto Gudzinevičiaus nuotr.

Bendrovė „Ayvens“, kuri iki šių metų kovo vadinosi „ALD Automotive“, Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje rūpinasi daugiau kaip 6500 automobilių, kuriais kasdien naudojasi tiek didelių ir gerai žinomų, tiek pirmuosius žingsnius verslo pasaulyje dar tik žengiančių įmonių darbuotojai. Ambicingi pokyčiai prasidėjo patronuojančiai bendrovei susijungus su kito pasaulinio prekės ženklo bendrove „LeasePlan“ ir sukūrus naują prekės ženklą, kuris klientams Baltijos šalyse suteiks daug įdomių galimybių.

Asmeninio archyvo nuotr./Mārcis Mauriņš
Asmeninio archyvo nuotr./Mārcis Mauriņš

Jūsų vadovaujama bendrovė Baltijos šalyse veikia jau du dešimtmečius, tačiau dėl verslo specifikos daugelis žmonių nėra daug girdėję nei apie pačią bendrovę, nei apie visas nuomos paslaugas.

Tai tiesa. Veikiame labai specifiniame B2B segmente, todėl „ALD Automotive“ arba dabar „Ayvens“ yra geriau žinoma verslo aplinkoje. Būtent čia yra visų nuomos paslaugų paklausa. Šią paslaugą įmonės renkasi, jei neturi išteklių ar galimybių prižiūrėti savo automobilių parko. Įsigyti automobilį, jį prižiūrėti, skaičiuoti nusidėvėjimą, baigus naudoti jį parduoti ir dar visa tai teisingai įforminti finansinėse ataskaitose – gana sudėtingas procesas. Mes išvaduojame verslininkus nuo šių rūpesčių. Jie išsirenka norimus automobilius su reikiama įranga pas bet kurį automobilių pardavėją Baltijos šalyse, mes juos nuperkame ir išnuomojame klientui, paprastai keleriems metams. Pasirašydamas sutartį, klientas tiksliai žino, kokio dydžio bus mėnesinė įmoka. Ji nustatoma visam sutarties laikotarpiui ir apima automobilio nuomą, draudimą, techninę priežiūrą, padangų keitimą, susidėvėjusių dalių keitimą, technines apžiūras ir visus administracinius darbus. Klientui tereikia automobiliu naudotis, papildyti degalų baką ir pranešti, jei susiduria su techninėmis problemomis arba patenka į eismo įvykį. Pasibaigus sutarčiai, mes pasirūpiname automobilio perpardavimu.

Tikriausiai negalėtumėte dirbti šioje srityje, jei nesidomėtumėte automobiliais ir jų neišmanytumėte?

Be abejo. Norėdami padėti savo klientams – Baltijos šalių įmonėms – išsirinkti tinkamus automobilius, turime juos labai gerai pažinti. Todėl „Ayvens“ darbuotojai reguliariai lankosi pas pardavėjus ir susipažįsta su kiekvieno modelio privalumais ir trūkumais. Neužtenka žinoti techninius duomenis, nes klientus paprastai domina asmeninė patirtis. Pavyzdžiui, ar automobilis patogus ilgesnėse kelionėse, kokios yra realios degalų sąnaudos įvairiomis sąlygomis ar net, pavyzdžiui, kaip greitai žiemą įšyla salonas. Už automobilių parką atsakingi darbuotojai nori žinoti, kiek patikimas yra kiekvienas modelis. Ar netikėtas remontas nesukels papildomų išlaidų?

Asmeninio archyvo nuotr./Mārcis Mauriņš
Asmeninio archyvo nuotr./Mārcis Mauriņš

Daug klausimų kyla apie elektromobilius. Ypač apie tai, kaip skiriasi nuvažiuojamas atstumas su viena įkrova mūsų žiemos sąlygomis, kiek iš tikrųjų trunka įkrovimas ir ar prie įkrovimo stotelių susidaro eilės. Norint atsakyti į šiuos klausimus, reikia turėti patirties. Todėl mes daug važinėjame. Esu išbandęs daugumą Baltijos šalyse parduodamų automobilių modelių, kai tik galime, šią galimybę suteikiame ir savo klientams. Praėjusią vasarą visose trijose šalyse surengėme klientams skirtus renginius, kuriuose žmonės galėjo išbandyti įvairių modelių elektromobilius. Latvijoje surinkome net apie pusšimtį visiškai elektrinių automobilių. Galima sakyti, kad klientai turėjo galimybę išbandyti visus paklausiausius Latvijoje parduodamus elektromobilius.

Gatvėse matant automobilius ir kitas transporto priemones su įvairių įmonių logotipais, susidaro įspūdis, kad įmonės renkasi daug naujesnius automobilius nei vidutinis privatus vartotojas. Ar statistiniai duomenys tai patvirtina?

Taip. Galima sakyti, kad vidutinis Baltijos šalių gyventojas kasdien važinėja nauju automobiliu tuo atveju, jei jam suteikiamas įmonės automobilis. Tik apie 10 proc. namų ūkių gali įsigyti visiškai naują automobilį už savo lėšas, ypač dabar, kai lizingui taikoma aukšta EURIBOR norma, o automobilių kainos dėl pandemijos taip pat yra didesnės nei prieš penkerius metus.

Galime tikrai drąsiai teigti, kad Baltijos šalių automobilių parkas daugiausia atnaujinamas dėl to, kad naujus automobilius perka įmonės. Pavyzdžiui, Latvijoje, Automobilių asociacijos duomenimis, 2023 m. užregistruoti 21 146 nauji automobiliai. Iš jų 64 proc., arba beveik du trečdalius, įsigijo įmonės ir automobilių nuomos bendrovės. Panaši padėtis ir Lietuvoje, tačiau Estijoje naujus automobilius privatūs asmenys perka dažniau.

Reikia atkreipti dėmesį, kad įmonės prie kiekvienos šalies automobilių parko atnaujinimo prisideda tiek tiesiogiai, tiek netiesiogiai. Visų pirma, praėjus trejiems–penkeriems metams po automobilio įsigijimo įmonės jį pakeičia nauju. Šie jų mažai naudoti automobiliai patenka į antrinę rinką, kur juos perka privatūs asmenys, taip šiek tiek atnaujindami gerokai senstelėjusį Baltijos šalių automobilių parką. Vidutinis Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje eksploatuojamo lengvojo automobilio amžius yra gana panašus – apie 15 metų.

Ar įmonės visada perka tik naujus automobilius?

Ilgą laiką taip ir buvo, nes veiklos nuoma su paslaugomis dažniausiai naudojosi didelės įmonės, kurių darbuotojams tenka daug važinėti. Taigi jiems tikrai reikia naujo automobilio, kuris galėtų būti intensyviai naudojamas visą garantijos laikotarpį. Tačiau plečiantis klientų ratui, keičiasi ir jų poreikiai. Siekiančios sutaupyti mažesnės įmonės taip pat pastebėjo, kad jų poreikius atitinka veiklos nuoma su paslaugomis. Atsižvelgdami į jų poreikius, pradėjome teikti „Multilease“ paslaugą, tai yra galimybę nuomotis mažai naudotą automobilį. Statistika rodo, kad 66 proc. mūsų klientų vieną automobilį naudoja 4 metus, 23,5 proc. klientų – 5 metus. Po šio laikotarpio automobilių rida siekia iki 100 tūkst. km, ir dauguma jų yra labai geros būklės, nes laiku atliekame būtiną techninę priežiūrą ir remontą. Taigi klientai, kurių darbuotojams reikia mažiau važinėti, tiesiog laukia šių naudotų automobilių, nes jų mėnesinė įmoka yra 100 eurų mažesnė.

Dar vienas įdomus produktas – „Flex“, suteikiantis galimybę išsinuomoti automobilį labai trumpam laikotarpiui, nuo trijų mėnesių. Šią paslaugą vertina sezoninio verslo darbuotojai ir dirbantieji pagal terminuotus projektus.

Manto Gudzinevičiaus nuotr./Nuolatinis augimas
Manto Gudzinevičiaus nuotr./Nuolatinis augimas

O kokie yra nauji automobiliai? Kokius automobilius šiuo metu renkasi įmonės?

Bendra tendencija Baltijos šalyse yra labai panaši. Dyzeliniai varikliai, anksčiau buvę populiarūs dėl ekonominių priežasčių, prarado savo pozicijas ir pirkėjai jau kelerius metus pirmenybę teikia benzininiams varikliams. Pastaraisiais metais gana pastebimai auga klasikinių hibridinių automobilių paklausa. Oficiali statistika rodo, kad pernai Latvijoje, vertinant naujų lengvųjų automobilių registraciją pagal degalų rūšį, 67 proc. sudarė benzininiai, 20 proc. dyzeliniai, beveik 9 proc. elektriniai ir 2 proc. iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai. Lietuvoje naujų hibridinių automobilių dalis jau pasiekė 42 proc., o benzininių buvo apie 38 proc. Estijoje pernai įregistruotų hibridinių automobilių rinkos dalis siekė 42 proc., benzininių – apie 39 proc., dyzelinių – kiek daugiau nei 12 proc., o elektrinių – 6 proc.

Šie skaičiai rodo, kad įmonės atlieka svarbų vaidmenį ne tik atnaujinant automobilių parką, bet ir mažinant išmetamųjų teršalų kiekį. Daugumos jų naudojamų automobilių išmetamo CO2 kiekis yra mažas.

Tikra revoliucija įvyko renkantis pavarų dėžės tipą. Dabar įmonės mechaninę pavarų dėžę renkasi tik tam tikrais atvejais arba kai kainos skirtumas tikrai didelis. 77 proc. klientų pirmenybę teikia automatinei pavarų dėžei.

Kas iš tikrųjų vyksta su automobilių parko elektrifikavimu? Ar pirkėjai pasirengę persėsti į elektromobilius?

Į šį klausimą reikia pažvelgti iš dviejų pusių. Viena vertus, yra pagrindo būti optimistiškiems, nes visose trijose šalyse parduodamų elektromobilių skaičius auga. Tačiau yra ir nemažai kliūčių. Pirma, elektromobiliai vis dar labai brangūs. Kadangi tokio automobilio mėnesio nuomos kaina viršija 500 eurų, įmonės neturi rimtų priežasčių pereiti prie elektromobilių. Vienintelė išimtis – tarptautinės bendrovės, kurios laikosi žaliojo kurso ir nurodo savo patronuojamosioms įmonėms, taip pat ir Baltijos šalyse, važinėti elektromobiliais. Jos naudoja daugiau elektromobilių.

Asmeninio archyvo nuotr./Mārcis Mauriņš
Asmeninio archyvo nuotr./Mārcis Mauriņš

Antrinė elektromobilių rinka yra didelis iššūkis visai Europai. Niekas nežino, kokia bus šių transporto priemonių likutinė vertė, todėl kol kas visi tik bando spėlioti. Tai, žinoma, apsunkina nuomos įmokų apskaičiavimą. Panašūs iššūkiai kyla ir dėl iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių, kurių pardavimo kaina yra didelė, tačiau likutinė vertė po trejų, ketverių ar penkerių metų nėra visiškai aiški.

Ar naujo prekės ženklo – „Ayvens“ – įvedimas galėtų pakeisti šią situaciją?

Gali būti. „Ayvens“ automobilių parko elektrifikavimas yra vienas iš prioritetų, todėl tikrai galime tikėtis iniciatyvų, padėsiančių elektromobilius padaryti klientams patrauklesnius. Tačiau nereikia pamiršti, kad verslininkai yra labai pragmatiški ir daug dėmesio skiria skaičiams. Viena yra nupirkti vieną reprezentatyvų, brangų elektromobilį vadovui, o visai kas kita – suteikti elektromobilius visiems darbuotojams. Kad taip atsitiktų, kaina turi būti tokia pati kaip automobilio su vidaus degimo varikliu. Išimtis – didelės tarptautinės bendrovės, kurių automobilių parko elektrifikavimas yra įtrauktas į jų plėtros strategiją.

Asmeninio archyvo nuotr./Nuolatinis augimas
Asmeninio archyvo nuotr./Nuolatinis augimas

Kokių dar gerų naujienų „Ayvens“ turi klientams?

„Ayvens“, sujungusi dvi dideles visų paslaugų nuomos bendroves, yra pirmaujanti pasaulyje automobilių parko valdymo bendrovė, valdanti daugiau kaip 3,3 mln. automobilių. Ši pozicija neabejotinai suteikia galimybių derėtis su automobilių gamintojais dėl geresnių kainų perkant didelius automobilių kiekius. Naudotų automobilių pasiūla ir įvairovė taip pat plečiasi. Esu įsitikinęs, kad jau artimiausiu metu galėsime pradžiuginti savo klientus naujais patraukliais pasiūlymais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis