Raseinių raj. įsikūrusioje bendrovės „Danspin“ gamykloje iš avių vilnos gaminami verpalai skirti kilimams. 32 000 kv. m ploto pilnai automatizuotame fabrike per parą pagaminama keliasdešimt tonų verpalų, o absoliuti dauguma produkcijos iškeliauja užsienio klientams – į Angliją, Belgiją, Daniją, Kiniją, JAV.
Šioje 24/7 veikiančioje gamykloje praėjusių metų balandžio mėn. naktį kilo gaisras. Ugnis visiškai suniokojo greta gamyklos stovėjusią elektros transformatorinę, iš kurios elektros energija buvo tiekiama gamybiniams įrengimams. Ir nors per nelaimę nei patys įrenginiai, nei žmonės nenukentėjo, tačiau elektros tiekimas nutrūko ir „Danspin“ veikla tapo visiškai paralyžiuota.
„Stabilus ir nenutrūkstamas elektros energijos tiekimas mums gyvybiškai būtinas gamybos procesams užtikrinti. Nėra elektros, nesisuka ir staklės. O dienos prastova vien tik mūsų įmonei kainuoja apie 50 000 Eur, jau nešnekant apie negautas pajamas”, – kalba Rosvaldas Kunickas, UAB „Danspin“ direktorius.
Svarbiausia – atkurti veiklą
Užgesinus gaisrą neatidėliotinas ir pirmasis uždavinys buvo atnaujinti elektros tiekimą, kad gamykla galėtų kuo greičiau pradėti veikti. „Danspin“ buvo apdraudusi ne tik turtą, bet ir veiklos nutrūkimą – nuostolius, galinčius atsirasti nutrūkus įmonės veiklai, kai sugadinamas ar sunaikinamas jos turtas. Taigi atstatant elektros tiekimą aktyviai dalyvavo ir draudimo bendrovė „If“.
„Pirmiausia teko galvoti apie laikiną elektros tiekimą, nes laikas tiesiogine prasme kainavo pinigus. Supratome, kad tikrai negalima laukti, kol bus atstatyta transformatorinė. Pasitarę su klientu, nutarėme laikinai elektros energijos tiekimą atnaujinti mobilių elektros generatorių pagalba“, – pasakoja Audrius Smaliukas, draudimo bendrovės „If“ žalų departamento vadovas.
Netrukus paaiškėjo, kad įgyvendinti šį uždavinį anaiptol nebus paprasta. Kad gamykla galėtų dirbti, reikėjo bent 10 mobiliųjų generatorių, o tiek jų Lietuvoje paprasčiausiai nebuvo. Savaitgalį (gaisras kilo penktadienį) „If“ specialistai praleido ieškodami galimybių atsivežti įrangą iš kaimyninių šalių. Pirmadienį prie gamyklos jau stovėjo 10 generatorių iš Latvijos. Per porą dienų jie buvo prijungti prie gamyklos įrenginių, ir „Danspin“ vilnos apdirbimo staklės vėl ėmė suktis.
Tuo pat metu buvo stengiamasi atkurti ir pastovų elektros tiekimą. Paaiškėjo, kad gaisro metu nukentėjusi transformatorinė neberemontuojama, ją reikia demontuoti ir statyti naują. „If“ atstovas pasakoja, kad teko įdėti daug pastangų ir ieškant tinkamo rangovo, ir suinteresuojant jį darbų imtis nedelsiant.
„Su rangovu sutarėme ne tik transformatorinės atstatymo realią datą ir baudas už termino praleidimą, bet ir sėkmės mokestį. Įsipareigojome už kiekvieną anksčiau baigtų darbų dieną mokėti premiją. Rezultatas – transformatorinė pastatyta penkiomis dienomis anksčiau nei tikėjomės“, – sako A.Smaliukas.
Būti šalia
Nuo veiklą paralyžavusio gaisro iki gamybos atnaujinimo praėjo vos penkios dienos. Po mėnesio gamykla jau veikė įprastu ritmu, naudodama naujosios transformatorinės elektrą. Tai – įspūdingi tempai po tokio masto nelaimės.
„Bendradarbiavimu su „If“ atstatant gamyklos darbą galiu tik pasidžiaugti. Situacija suvaldyta greitai ir kokybiškai, svarbiausia – iki minimumo sutrumpintos gamybos prastovos, kas mums be galo svarbu. Maloniai nustebino itin geranoriška pagalba sprendžiant elektros generatorių nuomos ir prijungimo klausimus, ji nepaprastai pravertė“, – sako R.Kunickas.
„Danspin“ istoriją galima drąsiai vadinti pavyzdiniu veiklos nutrūkimo žalos suvaldymo atveju. Įmonės veikla buvo atkurta per rekordiškai trumpą laiką, o nuostoliai – minimizuoti. Nors sprendimas pasitelkti laikinus mobilius elektros generatorius buvo išties brangus (nuoma bei kuras atsiėjo apie 5000 eurų per dieną), tačiau kur kas daugiau „If“ klientui būtų kainavusi milžiniškos gamyklos prastova laukiant naujos transformatorinės. Bendra draudimo išmoka, įskaitant generatorių nuomą siekė apie 170 000 Eur.
„Svarbiausia, ką norėjome pasiekti – kad mūsų klientas galėtų kuo greičiau grįžti į vėžes ir vykdyti įsipareigojimus savo klientams, – pabrėžia „If“ žalų departamento vadovas. – Džiaugiamės, kad tai pavyko dėka puikaus bendradarbiavimo su nukentėjusia įmone, kūrybiško požiūrio į sprendimų paiešką, proaktyvumo ir profesionalių partnerių. Visa tai – mūsų veiklos principai. Tikimės, kad klientams jie neša aiškią žinutę: nutikus nelaimei, „If“ bus šalia.“
Šaltinis: „Verslo Žinios“