Pardavėja-konsultantė – pirmasis sėkmingos karjeros žingsnis

Po darbo užsukate į prekybos centrą šio to vakarienei ar namams įsigyti. Nerandate makaronų be glitimo ar ieškote kitos spalvos patalynės komplekto. Akimis dairotės pardavėjo – konsultanto, tikėdamiesi, kad būsite pasitikti su šypsena ir išvaduoti nuo šių rūpesčių... Gal kada pagalvojote, ar toks darbas sunkus? Lengvas? Ar norėtumėte tokį dirbti? Ar galėtumėte? Tai – karjeros pradžia ar akligatvis?
Aušra Truncaitė, UAB "Studio Moderna"spaudos projektų vadovė Lietuvoje
Aušra Truncaitė, UAB „Studio Moderna" spaudos projektų vadovė Lietuvoje / Projekto partnerio nuotr.

„Niekada negalvojau dirbti pardavėja“

„Galiu prisipažinti – niekada negalvojau dirbti pardavėja, nespėliojau, kaip jaučiasi šias pareigas einantys žmonės. Studijuojant antrame kurse panorau turėti daugiau finansinės laisvės. Taigi, reikėjo darbo vasarai“, – savo patirtį prisimena didžiausios tiesioginės rinkodaros įmonės Rytų ir Centrinėje Europoje „Studio Moderna“ spaudos projektų vadovė Aušra Truncaitė.

Besklaidydama darbo skelbimus tuometė Vilniaus universiteto Vadybos ir verslo administravimo programos studentė aiškiai žinojo darbo vietos pasirinkimo kriterijus. Tiksliau vieną jų – galimybę derinti darbą su studijomis. Iš kelių darbo skelbimų pirmiausia Aušra pretendavo tapti pardavėja – konsultante. „Top Shop“ parduotuvėje Mandarino prekybos centre.

„Tame lemtingame pasirinkime nebuvo jokios magijos. Darbo vieta buvo strategiškai patogioje miesto dalyje, o skelbime įrašyti žodžiai „lankstus darbo grafikas“, – žemiškus pasirinkimo motyvus vardina mergina. Be to, Aušra buvo girdėjusi, kad šios įmonės siūlomas lankstus darbo grafikas nėra tik tuščias pažadas. Ten jau sėkmingai dirbo mažą vaiką auginanti ir darbą su vaiko priežiūra puikiai derinanti Aušros pažįstama.

Projekto partnerio nuotr./TOP SHOP parduotuvė, PC „Molas", Kaunas. Sveiki pusryčiai gerai dienos pradžiai.
Projekto partnerio nuotr./TOP SHOP parduotuvė, PC „Molas", Kaunas. Sveiki pusryčiai gerai dienos pradžiai.

Nuo „tik pardavėjos“ iki „oho pardavėjos“

Netrukus Aušra buvo pakviesta į darbo pokalbį su „Studio moderna“, valdančios „Dormeo“ parduotuvių tinklą, personalo atrankos specialistais. Šis susitikimas tuometei studentei, pretendavusiai tapti namų komforto prekių parduotuvės pardavėja – konsultante, įsiminė ilgam. „Pokalbio metu malonų įspūdį paliko tai, kad kompanijos atstovai itin rimtai vertino šias pareigas. Tęsiantis susitikimui mano pradinė vizija dėl tapimo „tik pardavėja“ išgaravo: supratau turinti galimybę tapti svarbia kompanijos dalimi ir dirbti kompanijos vertinamoje pozicijoje. Tai suteikė dar daugiau motyvacijos, todėl maniau, kad atrankos pokalbyje prisistačiau puikiai“, – prisimena A.Truncaitė.

Jau netrukus antrakursė sužinojo apie atrankos laimėjimą ir tai, kad pardavėjos – konsultantės darbas „Top Shop“ parduotuvėje nuo šiol jos.

Parduotuvė – karjeros tramplinas

Darbo patirties mažmeninėje prekyboje iki tol neturėjusi Aušra buvo įsitikinusi, kad įsivažiuoti į naujas pareigas bei naują gyvenimo ritmą nebus lengva. Visgi jos laukė dar vienas malonus netikėtumas.

„Kolektyvas tapo didžiausiu mano užnugariu ir rėmėju. Žinoma, galvojau, kad man tiesiog pasisekė dirbti tarp tokių puikių kolegų. Dabar, kai įmonėje „Studio moderna“ darbuojuosi jau 6-erius metus, žinau, kad paslaugumas ir bendradarbiavimas yra „Studio moderna“ kultūros dalis“, – sako Aušra.

Palaikoma kolegų mergina netruko įsijausti į naujas pareigas, o prasidėjus mokslo metams darbą iš tiesų buvo galima derinti su studijomis, tad trečiakursė liko dirbti parduotuvėje. Naujų iššūkių darbovietėje netrūko: vos tik perpratusiai savo darbo tiesiogines užduotis, Aušrai teko pakeisti kolegę, ėjusią vyriausiosios pardavėjos pareigas. „Turbūt tąkart visiškai patikėjau, kad pozicija, kuri kažkada atrodė kaip „tik pardavėja“ ir „tik keliems mėnesiams“, išties gali atverti kelią kopti karjeros laiptais“, – atvirauja Aušra.

Po sėkmingai įveikto pirmojo karjeros laiptelio Aušra nedvejojo ir, pasak jos pačios, pasirinko veiklos strategiją „Pirmyn“. Tiesa, pradžioje sudėtinga buvo apsispręsti, kuria kryptimi judėti toliau: tobulinti pardavimo įgūdžius, susipažinti su logistika ar papildyti marketingo komandą – galimybių atsirasdavo įvairiuose įmonės padaliniuose. Nepraėjus nė metams einant vyriausiosios pardavėjos pareigas, Aušra dalyvavo naujoje atrankoje darbui „Studio Moderna“ biure. Tiesa, pirmasis bandymas nebuvo sėkmingas.

Projekto partnerio nuotr./DORMEO HOME parduotuvė, PC „Panorama", Vilnius. Švenčiame tarptautinę miego dieną.
Projekto partnerio nuotr./DORMEO HOME parduotuvė, PC „Panorama", Vilnius. Švenčiame tarptautinę miego dieną.

„Kai nepavyko laimėti konkurso prekės ženklo vadovo pareigoms užimti, sekundę pagalvojau, kad dar ne laikas. Tačiau tai tebuvo trumpa abejonė. Manau, tai, kad po nesėkmės suabejoji savo jėgomis, yra visiškai normalu. Svarbu nepasiduoti. Pasitaikius naujai progai dalyvavau konkurse dėl medijų analitikės ir spaudos vadovės asistentės pareigybės. Šią galimybę man pasiūlė personalo vadovė – mūsų kompanijoje žmogaus iniciatyva nelieka nepastebėta. Specialistė buvo įvertinusi mano ryžtą prisiimti daugiau atsakomybių ir nebijoti naujų iššūkių, todėl ir pasiūlė vėl bandyti jėgas konkurse“, – savo prisiminimais apie įveiktą atranką dalinasi Aušra. Po metų mergina dar kartą nepraleido progos palypėti karjeros laipteliais, tad po dar vieno laimėto konkurso tapo kompanijos spaudos projektų vadove.

„Kiekvieno karjera gali turėti skirtingą startą, tačiau pradėti karjerą mažmeninėje prekyboje, o ypač šioje kompanijoje, yra daug žadantis sprendimas. Pradėjus dirbti svarbiausia nepamesti noro tobulėti, nuolat semtis žinių, taikyti jas praktikoje, nebijoti klausti ar klysti. Tiesiog reikia išdrįsti peržengti migdančią komforto zonos ribą“, – pataria „Studio moderna“ spaudos projektų vadovė.

Apibendrindama savo patirtį ir patardama darbo ieškantiems jauniems žmonėms, Aušra akcentuoja būtinybę vengti brėžti ribas, o taip pat drąsą rinktis kompanijas, kurios vertina savo darbuotojus. Anot jos, svarbu entuziastingai žengti savo karjeros keliu ir tikėti, kad bet kuri veiklos pradžios stotelė yra pirmoji stotelė į didesnę sėkmę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis