Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasikrauti karjerai mokinius kvies Jurgis Didžiulis ir Lietuvos startuoliai

Tam, kad būtumei sėkmingas verslininkas, atsakingas savo srities profesionalas, svarbu suprasti, kas tu esi, kur yra tavo stiprybės ir silpnybės, koks yra tavo vaidmuo ir vieta rinkoje. Kovo 28 dieną Jonavoje, Jonavos Jeronimo Ralio gimnazijoje, vyks „Youth Empowered“ renginys, skirtas vyresniųjų klasių moksleiviams – jie kviečiami klausytis pranešimų ir kartu diskutuoti apie savęs pažinimą, rinkos dėsnius, verslų kūrimą, karjeros pasirinkimus.
Pasikrauti karjerai mokinius kvies Jurgis Didžiulis ir Lietuvos startuoliai
Pasikrauti karjerai mokinius kvies Jurgis Didžiulis ir Lietuvos startuoliai / Partnerio nuotr.

Žinomas atlikėjas, verslininkas, socialinių iniciatyvų autorius Jurgis Didžiulis mokiniams praves interaktyvų seminarą apie minkštųjų įgūdžių ir visuomeniškumo svarbą šiandieninėje visuomenėje, rinkos pagrindus, savęs pažinimą ir ateities krypties pasirinkimus.

Antroje renginio dalyje 10 verslo praktikų atvyks pasidalinti savo karjeros pasirinkimu versle, kaip ir kodėl pasirinko būtent tokią profesiją. Jauni žmonės galės užduoti jiems rūpimus klausimus.

Svarbu suprasti savo stiprybes

„Youth Empowered“ – tai tarptautinė programa, kuri jau sėkmingai veikia Italijoje, Graikijoje, Austrijoje, Šveicarijoje, Baltijos bei dar 23-ose šalyse. Lietuvoje ją įgyvendina trys nevyriausybinio, verslo ir valstybės sektorių organziacijos: „Junior Achievement Lietuva“, „Coca-Cola HBC Lietuva“ bei šiemet prie jos programos prisijungianti „Versli Lietuva“. Ši edukacinė programa skatina jaunimo verslumą per savęs pažinimą ir Lietuvos startuolių pavyzdžius, prisideda prie jaunimo nedarbo mažinimo. Lietuvoje programos seminarai jau vyko Varėnoje, Vilniuje ir Kaune.

Koks yra tokių renginių poreikis jaunimui bei su kokiais iššūkiais susiduriama – pokalbis su „Junior Achievement Lietuva“ vadove Andželika Rusteikiene.

Partnerio nuotr./Andželika Rusteikienė
Partnerio nuotr./Andželika Rusteikienė

– Koks pagrindinis „Youth Empowered“ renginių tikslas?

– Visų pirma – jaunam žmogui pažinti save. Tam, kad būtumei sėkmingas verslininkas, atsakingas savo srities profesionalas, svarbu suprasti, kas tu esi, kur yra tavo stiprybės ir silpnybės, koks yra tavo vaidmuo ir vieta rinkoje.

Renginių metų patyrę verslininkai moksleiviams pasakoja, kaip šiandien atrodo globali ekonomika, rinka ir apskritai – kaip funkcionuoja pasaulis. Moksleivis gali įsivertinti, koks yra jo konkurencinis pranašumas aplinkoje, kurioje jis yra. Moksleiviams labai aktualu matyti, kaip, būnant skirtingose sistemose ir aplinkose, išnaudoti save geriausiai, kad galėtumei kurti daugiausiai vertės ir būti konkurencingu.

– Kitaip tariant, jūsų misija – skatinti jaunimo verslumą?

– Taip, ir suvokiant verslumą plačiąja prasme. Verslumas – tai gebėjimas kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, dirbti komandoje, turėti atsakomybės jausmą, vertybes, etiką. Vienas svarbiausių dalykų – į tai žiūrėti inovatyviai. Gyvename XXI amžiuje, vadinasi, turime gebėti jungti skirtingas tradicines priemones su inovacijomis, pažangiomis technologijomis. Į patį verslą, kaip fenomeną, būtina žiūrėti inovatyviai. Dėl to kaip partnerius pasikvietėme ir „Verslią Lietuvą“, kurie plačiai galės apie tai papasakoti.

Kai kalbame apie inovacijas, kalbame ne tik apie naujoves. Inovatyvių sprendimų reikia ir seniems sprendimams. Pavyzdžiui, jeigu tu gamini peteliškes, itin svarbu, kaip tu jas pakuoji, pristatai klientams, kokias medžiagas naudoji, kokią vertę kuri.

Verslumas – tai gebėjimas kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, dirbti komandoje, turėti atsakomybės jausmą, vertybes, etiką.

Į seminarus kviečiame įvairių verslo sričių praktikus – komunikacijos specialistus, teisininkus, finansininkus, įvairių įmonių vadovus. Mokiniai gali tiesiogiai užduoti jiems klausimus – išgirsti, kaip tie žmonės pasiekė savo karjeros aukštumų. Labai džiaugiamės savo partneryste su „Coca-Cola HBC Lietuva“, kurie suteikia galimybę iš arti susipažinti su įvairiais profesionalais, kurių dauguma – įvairių sričių vadovai Baltijos šalių mastu. Renginyje Jonavoje prisijungs profesionalai iš įmonių „Code Academy“, „Lonas“, „Achema“. Labai kviestume ir kitas įmones prisijungti prie mentorystės.

– Ar moksleiviai aktyviai įsitraukia į veiklas ir diskusijas, ar jaučiamas didelis tokių žinių bei praktikų poreikis?

– Tas poreikis yra begalinis. Šiandien švietimo sistemoje neturime praktinių žinių integracijos, pačiupinėjimo, kaip atrodo realus gyvenimas ir darbo rinka. Didžiausias mūsų vaidmuo – į mokinių gyvenimą atnešti tas praktines žinias.

Mokiniai patiria didelį stresą galvodami apie savo karjerą. Jie skaito žiniasklaidoje įvairias skambias istorijas, kaip kažkas tapo milijonieriumi, kaip kažkas padarė stulbinančią tarptautinę karjerą. Ir tada atrodo, kad tu tai nieko negali... Norisi jauniems žmonėms parodyti, kad viskas priklauso nuo jų pačių pastangų ir darbo. Tie žmonės, kurie pasiekė aukštumų, negimė karališkoje šeimoje – jie sunkiai dirba, kad turėtų tai, ką turi.

Svarbu, kad mokiniai savanoriautų, dalyvautų neformaliojo švietimo užsiėmimuose. Tam, kad jie iš arti pamatytų, kaip kuriamas verslas, suprastų, kaip dirbti komandoje, ką reiškia verslininkui, kuriant kad ir mokomąsias „Junior Achievement“ bendroves dar mokykloje, atsistoti stende ir pardavinėti savo idėjas, užtikrinti kapitalą, klientų srautą.

Tinkamas laikas klysti

– Mokykla, ko gero, yra ta žaidimų aikštelė, kurioje jie gali klysti ir ruoštis realiam verslui, karjerai?

– Žinoma, ir tos klaidos beveik nieko nekainuoja, įgyta patirtis gali būti nepaprastai svarbi vėliau kuriant realų verslą. Kol tavęs neįmeta į tam tikrą aplinką, tol nematai, ką tu gali ir ką gali pasiekti. Mažuose miesteliuose, mažoje bendruomenėje nebūtinai sutiksi žmonių, kurie tave įkvepia, skatina, yra tau pavyzdys. Dirbdami su „Youth Empowered“ programa norime parodyti jauniems žmonėms tą dar neatrastą kelią ir naujas galimybes.

Kol esi mokykloje, tai tinkamiausias laikas bandyti, eksperimentuoti, domėtis, drąsiai daryti klaidas ir iš jų mokytis. Džiaugiuosi, kad yra žmonių, kurie pasiryžę dalintis žiniomis ir mokyti.

– Akivaizdu, kad socialinės atsakomybės projektai verslui tampa vis svarbesni. Kokie pokyčiai vyksta šioje srityje?

– Tai viena didžiausių transformacijų, kurias matau nepriklausomoje Lietuvoje. Verslo sektoriuje profesionalai vis daugiau laiko skiria savanorystei – ilgainiui verslas suvokia, kad tai yra svarbi investicija.

Džiaugiuosi, kad socialinės atsakomybės projektams verslas vis dažniau pasitelkia partnerius iš nevyriausybinių organizacijų sektoriaus. Buvo laikotarpis Lietuvoje, kai verslas neturėdavo stiprių partnerių, kuriuos galėtų pasitelkti siekiant investuoti į jaunų žmonių verslumą, savęs pažinimą, įgūdžių lavinimą. Graži sinergija, kai verslas, didelių korporacijų atstovai susėda su NVO ir kartu kuria projektus, išnaudodami savo stiprybes.

– Esant nemažai jaunų žmonių emigracijai, ko gero, tokios iniciatyvos – neišvengiamybė. Galvojant apie konkurencingus darbuotojus, savo verslo įpėdinius, verslui būtina investuoti į jaunąją kartą.

– Dabar Lietuvoje masiškai paplitusi žinutė, jog Lietuvoje galimybės ribotos, čia nėra darbo ir pan. Kita vertus, iš verslo pusės nuolat girdime, kad trūksta darbuotojų – nėra iš ko rinktis. Tad akivaizdu, kad kažkur prasilenkiama – patys susikuriame burbulą, iš kurio negalime išlipti. Galiausiai ta žinia nukeliauja iki jauno žmogaus, kuriam galbūt dar trūksta kritinio mąstymo, analitikos, kad jis pats susigaudytų situacijoje. Ir jam atrodo, kad vienintelis kelias, baigiant mokyklą, – išvykti iš Lietuvos.

Norisi padėkoti žmonėms, kurie negaili savo laiko ir pinigų, kad parodytų jaunimui, jog ir Lietuvoje galima daryti karjerą, oriai gyventi, turėti šalia šeimą, draugus – kad nereikia kas savaitę skraidyti iš Anglijos, ieškoti laimės vien svetur.

Globalaus pasaulio dalis

– Kiek laiko jūs pati dirbate su socialinės atsakomybės projektais ir kodėl jums asmeniškai toks svarbus „Youth Empowered“ projektas?

– Su socialinės atsakomybės projektais dirbu jau dešimt metų, nuo 2007-ųjų. Ir matau didelę evoliuciją: nuo pavienių važiavimų į rajonus per Kalėdas ir dovanų dalijimo, iki didelių filantropinių projektų, kai verslas dalį savo pelno skiria išties prasmingoms iniciatyvoms. Socialinės atsakomybės projektai jau tampa įmonių strategijos dalimi. Ir tai yra žavu.

Man asmeniškai šis projektas – labai brangus. Pati noriu gyventi ir dirbti Lietuvoje. Būdama NVO organizacijų vadove, noriu užtikrinti, kad turėsime žmonių, kurie norės kurti mūsų rinkai, kurie nesiblaškys ir žinos, ką pasiūlyti Lietuvai.

Kita vertus, svarbu suvokti, kad Lietuva – globalaus pasaulio dalis. Lietuvai tu gali kurti ir būdamas Jonavoje, ir Zelandijoje.

Pati patyriau milžinišką stresą mokykloje galvodama, kur stoti ir ką toliau veikti. Apie tai šiandien galvoja kiekvienas jaunas žmogus – atsakymų į šiuos klausimus paieškos netgi priveda prie depresijos ir neapgalvotų sprendimų... Jeigu mes galime padėti tiems jauniems žmonėms atrasti save ir įsitvirtinti, tiesiog negalime to nedaryti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos