Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Per pirmąjį metų ketvirtį – žymiai išaugusi „Lidl“ ir pirkėjų parama vaikų dienos centrams

Nors Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos finansavimas vaikų dienos centrams pastaraisiais metais vis auga, lėšų centrams išlaikyti vis dar trūksta. Pasak tokius centrus vaikams visoje Lietuvoje koordinuojančių nevyriausybinių organizacijų atstovų, be išorinės pagalbos ir rėmėjų lėšų išsilaikyti būtų sudėtinga.
„Lidl“ parduotuvėse – galimybė paaukoti nepasiturintiems
„Lidl“ parduotuvėse – galimybė paaukoti nepasiturintiems / Partnerio nuotr.
Temos: 3 Lidl Tara Taromatas

Vaikų dienos centrus Lietuvoje lanko daugiau nei 20 tūkst. vaikų iš sunkiai besiverčiančių, daugiavaikių ar socialinės rizikos šeimų. Jiems tai ne tik vieta, kur gali jaustis saugūs, bet ir erdvė ugdyti socialinius įgūdžius, o dažnai – vienintelė vieta, kur gali gauti šilto maisto. Tiek mokymosi priemonės, tiek maisto porcijos, tiek pačių vaikų dienos centrų išlaikymas kas mėnesį pareikalauja nemažų lėšų, todėl išorinė pagalba jiems itin svarbi.

Pernai galimybę prisidėti prie paramos vaikų dienos centrams visoje Lietuvoje suteikė ir prekybos tinklas „Lidl“ – pirkėjai vienu taromato mygtuko paspaudimu galėjo paaukoti už tarą gautą užstatą. Toks projektas – Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos nacionalinės socialinio saugumo kampanijos „Už saugią Lietuvą“ dalis. Per metus jam surinkta per 20 tūkst. eurų, prekybos tinklas tesėjo pažadą ir pridėjo antra tiek. Iš viso „Maltos ordino pagalbos tarnybos“, „Gelbėkit vaikus“ ir Caritas organizacijoms, kuruojančios vaikų dienos centrus visoje Lietuvoje, lygiomis dalimis padalinta 41,8 tūkst. eurų.

„Lidl“ inicijuotas projektas veiklą tęsia ir šiemet. Tiesa, pirmojo ketvirčio rezultatai rodo, kad pirkėjai prie jo prisijungia vis aktyviau. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius surinkta beveik 40 proc. daugiau lėšų nei per tą patį laikotarpį pernai – beveik 6 tūkst. eurų. „Lidl“ visą paramą savo ruožtu padvigubina, tad per pirmąjį ketvirtį surinkta suma siekia beveik 12 tūkst. eurų.

Partnerio nuotr./„Lidl“ taromatas
Partnerio nuotr./„Lidl“ taromatas

Nuo šildymo išlaidų iki vaikų maitinimo

„Maltos ordino pagalbos tarnybos“ programų vadovė Rasa Stukienė neslepia, kad šiandien situacija vaikų dienos centruose yra sudėtinga: „Nors ne visuomet esame tikri, ar dėl lėšų trūkumo toliau galėsime tinkamai teikti paslaugas ir priimti daugybę vaikų, savo veiklą, nepaisydami nepalankių aplinkybių ir nežinomybės dėl ateities, tęsiame – vaikams juk nepasakysi, kad staiga jie gali netekti maitinimo ir namų, kuriuose kasdien gali prisiglausti“,– teigia R. Stukienė.

Ji prideda, kad 14 vaikų dienos centrų išlaikyti vien per sausį išleista daugiau nei 12 tūkst. eurų – daugiausia lėšų pareikalavo vaikų maitinimas, šildymas ir atlygis socialiniams darbuotojams. Darbą palengvina užtikrintos pastovios paramos įplaukos, kurias galima planuoti. Pavyzdžiui, per pirmąjį 2019 m. ketvirtį „Lidl“ inicijuotu taros užstatų aukojimu surinktos lėšos bus panaudotos smulkiems remonto darbams (sienoms perdažyti, laminatu iškloti skylėtas grindis, vonios remontui) dienos centruose Telšiuose ir Marijampolėje, taip pat įsigyti vaikams reikalingų baldų (stalinių lempų, stalų, kėdžių) Alytaus ir Viduklės dienos centrams.

Išgelbėtas vaikų dienos centras

Visuomeninės organizacijos „Gelbėkit vaikus“ generalinė direktorė Rasa Dičpetrienė paantrina, kad palaikomųjų lėšų vaikų dienos centrams reikia nuolat: „Daugiausia išlaidų „suvalgo“ buitinės išlaidos – skalbimo mašinų atnaujinimas, sulūžusių baldų keitimas, maisto ir kanceliarinės prekės. Dienos centrus galima prilyginti gausių šeimų namams – kasdien į vieną vaikų dienos centrą ateina mažiausiai 20 vaikų!”

Per 2018 m. prekybos tinklo pirkėjų paaukotus beveik 14 tūkst. eurų „Gelbėkit vaikus“ panaudojo Pasvalio vaikų dienos centrui išlaikyti. R. Dičpetrienė pripažįsta, kad jei ne ši parama, būtų kilusi didelė rizika šį dienos centrą uždaryti: „Pasvalio dienos centrui praėjusiais metais negavome jokio finansavimo, todėl papildomos lėšos buvo tiesiog gyvybiškai reikalingos.“

Šiemet paramą planuojama skirti Pasvalio, Zarasų, Utenos, Alytaus ir Vilniaus Fabijoniškių vaikų dienos centrams.

LIDL nuotr./„LIDL“ taromatas
LIDL nuotr./„LIDL“ taromatas

Naujo centro įkūrimas

„Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta džiaugiasi, kad bendra pirkėjų ir prekybos tinklo parama prisideda ne tik prie esamų vaikų dienos centrų gerovės, bet ir prie naujų atsiradimo – dalį iš projekto gautos paramos Lietuvos Caritas skyrė naujo vaikų dienos centro parapijoje įkūrimo išlaidoms apmokėti. „Poreikis tokiems centrams Lietuvoje išties didelis – džiaugiamės galėdami prie to prisidėti. Pirmojo ketvirčio rezultatai džiugina – tikime, kad 2019 m. pirkėjai bus dar aktyvesni ir reikalingos pagalbos galėsime suteikti dar daugiau“,– sako V. Lopeta.

Lietuvos Caritas generalinė sekretorė Deimantė Bukeikaitė neabejoja, kad be gerumo iniciatyvų ir žmonių pagalbos inicijuoti ar prisidėti prie naujų vaikų dienos centrų įkūrimo parapijose jie negalėtų: „Esame dėkingi kiekvienam prisidedančiam. Net jei manote, kad jūsų paaukotas euras yra nedidelė suma, mums jis reiškia labai daug. Tai yra galimybės mūsų vaikams turėti vietas, kuriose jie gali mokytis, saugiai leisti laiką, svajoti ir stengtis dėl kitokio rytojaus.“

Prisidėti prie vaikų dienos centrų gerovės paprasta: priduodami tarą parduotuvių tinklo „Lidl“ taromatuose, gautą depozitą į aukojimo sąskaitą pervesti galima vienu mygtuko „Paaukoti“ paspaudimu. Savo ruožtu prekybos tinklas įsipareigoja pirkėjų surinktą sumą padvigubinti.

Partnerio nuotr./„Lidl“ taromatas
Partnerio nuotr./„Lidl“ taromatas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?