Didžioji dalis (57%) tradicinės prekybos šalininkų pripažįsta, kad stresą ieškant dovanų sumažintų išankstinis dovanų planavimas ir pirkimas, o 25% pripažįsta, kad jį gerokai sumažintų apsipirkimas interneto parduotuvėse, į kurias nereikia gaišti laiko vykstant ir stovint eilėse.
Tuo tarpu net 43% internetinės apklausos respondentų kaip pagrindinį streso mažinimo būdą nurodė apsipirkimą interneto parduotuvėse, kuriose nėra eilių ir dovanų pasirinkimas yra didesnis.
Pasak tradicinių parduotuvių klientų, pagrindinis dalykas, keliantis stresą apsipirkinėjant tradicinėse parduotuvėse – ilgos eilės (35% respondentų) ir mažas dovanų pasirinkimas (17% respondentų).
„Lietuvos pirkėjai jau ne pirmus metus nurodo, kad eilės prekybos centruose kelia didžiausią stresą ieškant dovanų. Mes kartu stebime iki 40% augančius šventinius pardavimus internetu, kurie rodo, kad vartotojas perprato el. prekybos privalumus ir pasitiki ja labiau nei bet kada anksčiau.
Jau 7 metus iš eilės stebime tendenciją, kad didėja klientų pirkimo dažnis, t.y. perkama ne tik daugiau, bet ir dažniau. Perkama vis daugiau kasdienio vartojimo prekių; jei anksčiau internetu buvo perkama tik stambi buitinė technika, tai šiandien – jau ir eilinės buities prekės“, - sako Pigu.lt internetinės parduotuvės direktorius Dainius Liulys.
Didžioji dalis apklaustųjų iki prekybos centrų, kuriuose perka dovanas, keliauja apie 1 val. (74%).
Tiek tradicinių, tiek ir elektroninių parduotuvių pirkėjų apklausos duomenimis, dovanos dažniausiai pradedamos pirkti iki švenčių likus 1 mėnesiui (35,48%). Šiandien ir toliau dovanų dažniausiai ieškoma didžiuosiuose prekybos centruose (65%). Statistikos departamento duomenimis, 2014 m. bendrai Lietuvoje 26% 16–74 m. amžiaus asmenų yra pirkę arba užsakę prekių ar paslaugų internetu.
Didžioji dalis apklaustųjų iki prekybos centrų, kuriuose perka dovanas, keliauja apie 1 val. (74%).
Išanalizavus abiejų auditorijų duomenis matyti, kad vyrai yra linkę dovanas pirkti vėliau – didesnė dalis vyrų jas įsigyja likus savaitei iki šventinio laikotarpio (34%), tuo tarpu moterys dažniau dovanas perka likus mėnesiui (42%). Vyrai pirkdami dovanas parduotuvėse praleidžia mažiau laiko – iki 2 val. sugaištantys nurodė 41% vyrų, tuo tarpu 52% moterų nurodė galinčios sugaišti nuo 2 iki 5 val.
„Apklausa patvirtino mūsų pardavimų dinamiką – internetu dovanas perkantys vartotojai daro tai vėliau. Kaip tik dabar pradeda smarkiai augti mūsų pardavimų apimtys ir tikėtina, kad likus kelioms dienoms iki švenčių jos pasieks piką“, - sako Pigu.lt internetinės parduotuvės direktorius Dainius Liulys.
Tyrimo metu buvo apklausta per 13 tūkst. 25-45 m. amžiaus pirkėjų, panaudojant internetinę ir tiesioginę žmonių apklausą šalia prekybos vietų didžiuosiuose Lietuvos miestuose.