Sprendimą pirkti priima labiau apgalvotai
Apklausos duomenimis*, beveik pusė (48 proc.) respondentų atskleidė, jog svarbiausias kriterijus renkantis maisto produktus parduotuvėje jiems yra kokybė. Antroje vietoje – prekės kaina arba tuo metu jai taikoma akcija, kuriai pirmenybę teikė trečdalis (29 proc.) apklausoje dalyvavusių vartotojų.
Komentuodama besikeičiančius apsipirkimo įpročius, prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė pastebi, jog žmonių sąmoningumas išties auga, o pasirinkimai parduotuvėje tampa vis racionalesni.
„Dauguma žmonių yra suinteresuoti įsigyti maisto produktus pigiau ir, kai galima, sutaupyti, tačiau matome, jog kokybei išimčių beveik nedaroma. Šiuolaikiniai pirkėjai vis dažniau skaito produktų etiketes, itin atidžiai vertina produktų sudėtį, kilmę ir tik vėliau atsižvelgia į tokius kriterijus kaip kaina ar prekės ženklas“, – teigia B.Čaikauskaitė.
Tai patvirtina ir apklausos duomenys – prekės ženklo svarba rūpi vos 2 proc. pirkėjų. Kita dalis besilankančiųjų parduotuvėje maisto produktus renkasi ir sprendimą pirkti priima spontaniškai – tą daro 20 proc. apklaustųjų.
Daugiau dėmesio privatiems prekių ženklams ir jų kokybei
Kalbant apie pirkėjų pasirinkimus parduotuvėje, pasak B.Čaikauskaitės, pastaruoju metu pastebimas dar vienas pokytis. „Ankščiau į privačius prekių ženklus ir parduotuvių lentynose naujai pasirodžiusias ir pigiau kainuojančias prekes žmonės žiūrėdavo įtariai, gal net kiek skeptiškai. Dabar tas požiūris keičiasi: žmonės tampa imlesni naujovėms, ieško jų poreikius geriausiai atitinkančių kokybiškų gaminių, noriai juos išbando ir džiaugiasi galėdami dar ir sutaupyti“, – pasakoja B.Čaikauskaitė.
Kaip pavyzdį atstovė pateikia Lietuvos rinkoje neseniai pasirodžiusį privatų prekybos tinklo IKI prekių ženklą CLEVER ir juo pažymėtų gaminių liniją. Ir nors asortimentas dar tik pildosi, jau dabar pastebima, jog šie gaminiai vis dažniau atsiduria pirkėjų krepšeliuose dėl tų pačių dviejų priežasčių – kokybės ir kainos balanso.
„Tai yra mažos kainos standartą ir aukštą gaminių kokybę išlaikantis prekių ženklas, kuris savo pavadinimu sufleruoja apie protingą, sumanų apsipirkimą. Juo pažymėtų maisto produktų kokybei skiriamas ypatingas dėmesys – tiek vietos, tiek užsienio gamintojams keliami ypač griežti, tarptautinio prekybos tinklo „REWE Group“ privalomose direktyvose apibrėžti reikalavimai, o tik juos atitinkantys tiekėjai gali tapti daug skirtingų šalių apimančios tiekimo grandinės dalimi“, – komentuoja prekybos tinklo IKI atstovė.
Jau du dešimtmečius užsienio rinkose esantis privatus prekių ženklas CLEVER turi nusistovėjusius standartus ir požiūrį į kokybę, o kiekvienas produktas turi praeiti specialią patikrą.
Apie CLEVER
CLEVER – tai naujas privatus prekių ženklas IKI parduotuvių lentynose, vertinantiems kokybę ir norintiems sutaupyti. Lietuvoje šis vardas sutinkamas tik nuo šių metų pradžios, tačiau tarptautinėje rinkoje yra žinomas nuo 1999-ųjų ir ypač mėgstamas Vokietijos, Austrijos, Čekijos ir kitų užsienio šalių pirkėjų.
Šiuo metu IKI parduotuvėse visoje Lietuvoje galima rasti apie 100 skirtingų CLEVER prekių – nuo šviežio maisto ir bakalėjos, šaldytų produktų, nealkoholinių gėrimų iki gyvūnų ir ne maisto prekių iš Lietuvos ir užsienio tiekėjų. O jų asortimentas per artimiausią pusmetį toliau plėsis.
*Apklausa atlikta naujienų portale „15min.lt“. Iš viso joje dalyvavo 3244 portalo lankytojai.