Po „Laidojimo paslaugų centro“ parašu – skaidraus verslo ženklas

Skaidrų ir atsakingą verslą bei sąžiningą konkurenciją skatinančios iniciatyvos „Baltoji banga“ bendruomenę šią vasarą papildė ir UAB „Laidojimo paslaugų centras“. Įmonei suteiktas verslo atsakomybės ir skaidrumo simbolis, kuriuo žymimos atvirai veikiančios, puoselėjančios etiško verslo kultūrą ir savo reputaciją įmonės.
Laidojimo paslaugų centro komanda Litexpo parodoje
Laidojimo paslaugų centro komanda Litexpo parodoje

Vertybės, siekis pokyčio mūsų šalyje, noras prisiimti atsakomybę už mūsų bei mūsų vaikų ateitį paskatino ir laidojimo paslaugas teikiančią įmonę rodyti pavyzdį kitoms, panašias paslaugas teikiančioms įmonėms.

„Turime didinti piliečių sąmoningumą apie „šešėlio“ žalą visuomenei ir savo sąžiningu darbu bei pavyzdžiu siekti gerovės mūsų šaliai, – sako Agnė Kirkickaitė, UAB „Laidojimo paslaugų centras“ direktorė.

„Laidojimo paslaugų centras“ nuotr./Po „Laidojimo paslaugų centro“ parašu – skaidraus verslo ženklas
„Laidojimo paslaugų centras“ nuotr./Po „Laidojimo paslaugų centro“ parašu – skaidraus verslo ženklas

Agnei Kirkickaitei antrina iniciatyvos „Baltoji banga“vadovė Ieva Lapeikienė: skaidrus verslas teikia didžiulę naudą valstybei ir visuomenei, nes stiprina ekonominį stabilumą, skatina pasitikėjimą ir mažina korupcijos lygį. Apie skaidraus veikimo principus svarbu kalbėtis tiek su gyventojais, tiek su verslą vystančiais, nes tai prisideda prie socialinės atsakomybės, sąžiningos konkurencijos ir visuomenės gerovės didinimo.

Taigi, apie skaidrų verslą ir iniciatyvos „Baltoji banga“ siekius bei tikslus, kalbiname UAB „Laidojimo paslaugų centras“ direktorę Agnę Kirkickaitę ir iniciatyvos „Baltoji banga“ vadovę Ievą Lapeikienę.

„Laidojimo paslaugų centras“ nuotr. / Agnė Kirkickaitė, UAB „Laidojimo paslaugų centras“ direktorė
„Laidojimo paslaugų centras“ nuotr. / Agnė Kirkickaitė, UAB „Laidojimo paslaugų centras“ direktorė

Visų pirma, Ieva, pristatykite jau ne vienerius metus Lietuvoje veikiančią iniciatyvą „Baltoji banga“. Kodėl svarbu tapti jos nariu? Kokias įmones ir organizacijas jungia šis projektas?

Ieva Lapeikienė: Po skaidraus verslo ženklu „Baltoji banga“ vienijasi įmonės, kurioms svarbu ne tik deklaruoti skaidrų ir atsakingą veikimą, bet iš tiesų taip veikti ir siekti, kad etiško verslo kultūra būtų neatsiejama įmonės dalis. Šias vertybes ir veiklos principus įmonėms svarbu paprastai ir aiškiai komunikuoti, būti lengvai atpažįstamomis. Ženklas „Baltoji banga“ tą suteikia.

„Laidojimo paslaugų centras“ nuotr./Po „Laidojimo paslaugų centro“ parašu – skaidraus verslo ženklas
„Laidojimo paslaugų centras“ nuotr./Po „Laidojimo paslaugų centro“ parašu – skaidraus verslo ženklas

Ženklą „Baltoji banga“ turinčios įmonės įsipareigoja veikti skaidriai, nepažeisti su jos veikla susijusių įstatymų ir teisės aktų, įskaitant korupcijos prevencijos, asmens duomenų apsaugos, aplinkosaugos, konkurencijos, darbuotojų saugos ir sveikatos bei kitose srityse. Nors atrodo šis įsipareigojimas yra tai, ką įmonės ir turi daryti, deja, bet ne kiekviena įmonė vis dar gali drąsiai ir viešai tokį įsipareigojimą išsakyti. Iš kitos pusės, žiūrint į besijungiančių įmonių veiklą matome, kad šios įmonės visada daro daugiau, nei yra tikimasi vien teisinio reguliavimo aspektu. Pavyzdžiui, viešai atskleidžia daugiau duomenų apie save ir savo veiklą, aktyviai įsitraukia į tvarumo skatinimo iniciatyvas. Tam tikra prasme, šios įmonės demonstruoja lyderystę ir tampa pavyzdžiu kitiems rinkos dalyviams.

Iniciatyva, kūrėsi spręsti šešėlinės ekonomikos problemą, ilgainiui įtraukdama ir kitus, tvaraus veikimo aspektus. Tačiau kalbant apie mokesčius, kas atrodo turi būti sveikos įmonės higiena, dar turime ką nuveikti.

Kaip rodo 2024 m. mūsų atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa, net 6 iš 10 gyventojų per paskutinius 12 mėn. įsigijo neapskaitytų prekių ar jiems buvo suteiktos tokios paslaugos, tai yra, mokėjo grynaisiais, jiems nebuvo išduodamas čekis. Dažniausiai tokia praktika buvo stebima turguose ir mugėse (41 proc.), grožio salonuose (33 proc.), automobilių remonto įmonėse (20 proc.).

„Baltosios bangos“ partneriai yra šios valstybės įmonės: Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, Valstybinė darbo inspekcija (VDI). Šis bendradarbiavimas yra svarbus, nes „Baltosios bangos“ ženklo siekiančios įmonės gauna tiek VMI, tiek VDI rekomendacijas, ar jų veikimo principai atitinka skaidrumo standartus. Tarptautinės skaidrumą skatinančios organizacijos mūsų projektą vertina kaip sėkmės iniciatyvą ir priskiria prie gerosios praktikos pavyzdžių.

Asmeninio archyvo nuotr. / Iniciatyvos „Baltoji banga“ vadovė Ieva Lapeikienė
Asmeninio archyvo nuotr. / Iniciatyvos „Baltoji banga“ vadovė Ieva Lapeikienė

O kas yra įmonės skaidrumas?

Agnė Kirkickaitė: Garbingas santykis su darbuotojais, užsakovais, įmonėmis, su kuriomis bendradarbiaujame, taip pat ir su konkurentais. Pagarba valstybei, kurioje gyvename, rūpestis ja. Mokesčių mokėjimas, prekių ir paslaugų apskaita, atvirumas visuomenei, suvokimas, kad tik visi susitelkę džiaugsimės mūsų šalies ateitimi. Šalimi, kurioje gyventi bus prestižas.

Manome, kad turime pareigą savo konkrečiais darbais ir veikla parodyti ir kitoms, panašias paslaugas teikiančioms įmonėms, kas yra etiškas verslas.

Ne paslaptis, kad didžiąją dalį įmonių ir organizacijų ištinka ir krizinės situacijos, bet labai svarbu atsitiesti, nebijoti, keistis, turėti aiškius vertybinius tikslus.

Prieš keletą metų krizinė situacija sudrebino ir mūsų įmonę. Po jos buvo pakeista kone visa komanda, nueitas nelengvas kelias pertvarkant, reorganizuojant įmonės veiklą, edukuojant darbuotojus ir kt. Šiandien galiu teigti, kad tikiu savo darbuotojais, džiaugiuosi pasiektais rezultatais, turime ambicingų tikslų ateičiai, viešai skelbiame savo finansinius rodiklius, su kuriais galite susipažinti Rekvizitai.lt.

Manome, kad turime pareigą savo konkrečiais darbais ir veikla parodyti ir kitoms, panašias paslaugas teikiančioms įmonėms, kas yra etiškas verslas.

Ieva Lapeikienė: Labai bendrai skaidrų veikimą galima apibūdinti, kaip įmonės principą gerai daryti gerus dalykus ir jaustis užtikrintai, kad kalbėjimas apie tai atitinka realų veikimą ir kasdienę praktiką. Į skaidrumą taip pat galime žiūrėti kaip į akinius, kuriuos užsidėjęs kitas žmogus galėtų pažvelgti ir sužinoti, o kas darosi įmonės viduje.

Skaidriai veikianti įmonė visų pirma sąžiningai atsiskaito su savo darbuotojais ir moka privalomus mokesčius valstybei, neperka ir neparduoda prekių nelegaliai, laikosi visų teisės aktų ir normų. Taip pat neima ir neduoda kyšių, netoleruoja korupcijos, skaidriai dalyvauja viešuosiuose pirkimuose. Čia nesustojame, nes jei kalbame apie pasitikėjimą ir pagarbų santykį, jis turi būti visose įmonės veiklos plotmėse. Veikiant skaidriai kuriasi pasitikėjimu grindžiama verslo kultūra, o ją lydi ir papildomai diegiamos skaidrumo, rizikų valdymo, antikorupcinės aplinkos stiprinimo priemonės. Svarbu, kad šalia vertybinių nuostatų ir nusiteikimo įmonės turi skirti dėmesio ir įrankiams, kurie padeda šiuos principus įgyvendinti.

Kas paskatino Laidojimo paslaugų centrą prisijungti prie iniciatyvos, sakančios STOP šešėliui? – klausiame Agnės Kirkickaitės.

Agnė Kirkickaitė: Mes už etišką verslą. Savo darbe taikome aukštus verslo etikos standartus. Atsakingas darbas tiek su užsakovais, tiek su partneriais mums yra taisyklė, o ne išimtis. Propaguojame verslo kultūrą, daug mokomės, semiamės patirties iš užsienio šalių, gerųjų praktikų, remiame įvairius socialinius projektus, mums sekasi.

Kaip minėjau, mūsų įmonės finansiniai rodikliai skelbiami viešai, darbuotojai turi visas socialines garantijas, prekės ir paslaugos įtrauktos į apskaitą. Gerbiame užsakovus, vertiname, kad renkasi mus, rūpinamės darbuotojais. Nuolat darome įvairias apklausas, tobulėjame.

Neseniai atidarėme pirmąją Lietuvoje elektroninę laidojimo paslaugų ir prekių parduotuvę (www.laidojimocentras.lt), taigi, susidūręs su netektimi žmogus, gali visas reikiamas prekes ir paslaugas užsisakyti tiesiog internetu. Ten yra atvirai skelbiamos prekių ir paslaugų kainos.

Tačiau kaip ir dauguma įmonių susiduriame ir su nesąžininga konkurencija.

Turime keletą padalinių mažesniuose miestuose, o juk tokių miestelių žmonės noriai pasidalija savo patirtimi, istorijomis ar nuoskaudomis. Pasirodo, vietiniai laidojimo namai vilioja žmones rinktis jų paslaugas, sumažindami kainas ir siūlantys rinktis jų paslaugas už grynuosius. Žinoma, tokių istorijų gausu ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose, net ir Vilniuje. Užsakovas pasirenka pigesnes ir ne tokias kokybiškas paslaugas ir prekes, bet klausimas kitas: ar visos gautos lėšos patenka į kasą, ar sumokami visi mokesčiai valstybei? Galimai ne. Todėl, kaip socialiai atsakinga įmonė, norime prisidėti prie visuomenės edukacijos, kodėl svarbu dirbti ir gyventi „be šešėlio“. Žmones turime šviesti, kad iš mokesčių valstybei yra mokamos pensijos, suteikiamos socialinės garantijos, tvarkomas ir gerinamas šalies gerbūvis, saugoma ir puoselėjama gamta, ištekliai.

„Laidojimo paslaugų centro“ nuotr./Po „Laidojimo paslaugų centro“ parašu – skaidraus verslo ženklas
„Laidojimo paslaugų centro“ nuotr./Po „Laidojimo paslaugų centro“ parašu – skaidraus verslo ženklas

Ieva, kaip Jūsų iniciatyva yra šviečiama visuomenė, kokių tikslų turite ateičiai?

Ieva Lapeikienė: Visuomenės švietimas yra viena iš mūsų veiklos dalių. Kasmet rengiama akcija „Šioje šalyje nėra vietos šešėliui“ jau tapo mūsų vizitine kortele ir dalis sėkmės istorijos. Prie šios akcijos kasmet prisijungiančios valstybės institucijos, verslo, švietimo ir nevyriausybinių organizacijų lyderiai padeda mums skleisti žinią, ugdyti gyventojus, kad didelis pokytis prasideda nuo kiekvieno iš mūsų pasirinkimo. Pirmą kartą 2012 metais išėjus į gatves tiesiog šia tema pasikalbėti su gyventojais, sulaukėme daug priešiškumo ir klausimų, kam iš viso reikalingi mokesčiai. Šių metų tyrimas jau rodo, kad daugiau nei pusė gyventojų suvokia, kad šešėlinė ekonomika daro asmeninį poveikį žmogaus gerovei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis