Pozityvių pokyčių kūrėjai bursis „ChangeMakers‘ON CAMP 2017“

Pirmojoje tarptautinėje socialinių inovacijų ir verslo programoje „ChangeMakers‘ON“ (programą sudaro hakatonai, stovyklos ir inkubatorius – aut. past.) intensyviai ruošiamasi vasaros stovyklai. „ChangeMakers‘ON“ – tai programa, įgyvendinama bendradarbiaujant VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno technologijos universitetui bei VšĮ „Versli Lietuva“.
„ChangeMakers‘ON“
„ChangeMakers‘ON“ / Organizatorių nuotr.

„Visa komanda labai laukia stovyklos. Žavi pats konceptas – gamta, workshopai, ramybė ir tuo pačiu idėjų šurmulys. Man labai gražu, kai žmonės geba dirbti komandoje itin produktyviai.

Manau, kad „ChangeMakers'ON CAMP“ metu tiek mūsų, tiek kitos dalyvaujančios komandos ne tik koncentruosis į svarbiausius savo sprendžiamų problemų aspektus, bet ir pamatys save bei savo komandą kitos aplinkos akimis. Valio inkubatoriui! O labiausiai tikimės produktyvaus laiko, kokybiškų diskusijų su mentoriais, ekspertais bei kitomis komandomis, padėsiančių pamatyti savo veiklą kitų akimis“, – teigia stovyklos dalyvė, „CodeAcademy Kids“ koordinatorė Aurelija Makselytė.

Socialines inovacijas vystys talentingi išradėjai

Pirmasis „Changemakers‘ON“ socialinių inovacijų hakatonas įvyko 2017 metų vasarį. Jo metu buvo parengta ir pristatyta 12 socialinio verslo modelių. Sukurti sprendimai prisidėjo prie 8 tarptautinių darnaus vystymosi tikslų 2030 įgyvendinimo. Kūrėjai siūlė rinkoms naujus produktus, sprendžiančius sveikos gyvensenos, skurdo mažinimo, atsakingo vartojimo, produktyvaus įdarbinimo, asmens saugumo klausimus. Buvo siekiama užtikrinti tvarų ir darnų ekonominį augimą, plėtojant atsparias infrastruktūras bei institucijų efektyvumą.

Kitas žingsnis – stovykla, kurioje dalyvaus ankstyvos stadijos socialinio verslo startuoliai, jau turintys produkto ar paslaugos prototipus. Birželio 16-22 dienomis kūrybos centre „inTegra House“ vyksiančio renginio metu kvalifikuoti mentoriai kartu su įvairių sričių ekspertais padės dalyviams parengti produkto vystymo strategijas, išgryninti socialinio verslo komunikacijos planus bei pradėti pilotinius produktų ar paslaugų pardavimus.

Patirtimi dalinsis verslo profesionalai ne tik

iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. Visą stovyklos laiką dalyvius lydės tvaraus vystymosi ir išteklių valdymo ekspertas, aktyviai vykdantis tyrimus Derbio Universitete, Charitos Zapitis, taip pat BBC žurnalistas bei socialinis verslininkas Gbolahan Peter Macjob, įkūręs socialines organizacijas „Afristar Foundation Team“ bei „Macjob Sport‘s Foundation“ ir moderavęs „ChangeMakers‘ON“ hakatoną, taip pat kiti savo sričių profesionalai.

„Tai unikali iniciatyva, skatinanti taikyti ir kurti socialines inovacijas. Jaučiu pareigą prie to prisidėti bei pasidalinti turima patirtimi. Tai yra naujos bendruomenės kūrimas ir norisi būti jos dalimi“, – džiaugiasi vienas stovyklos bendraorganizatorių bei būsimų mentorių, sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo įgūdžių ugdymo programos paaugliams „Camp Teenshapers“ įkūrėjas Artiomas Šabajevas, 2016 metais tarptautinės organizacijos „Reach for Change“ pripažintas pokyčių lyderis.

Intensyvi bei apgalvota programa – raktas į kokybiškus rezultatus

Stovyklos organizatorių suplanuotos intensyvios programos dėka, dalyvių laukia naujos pažintys, susitikimai su sėkmingų verslų savininkais, kūrybiškumo lavinimas, efektyvaus idėjos pristatymo investuotojams metodikos ir dar daugiau veiklų, kurios generuos geriausias emocijas bei kokybišką ir naudingą patirtį.

Dalyvauti stovykloje pakviestos įvairiuose startuolių konkursuose pastebėtos ir įvertintos verslo idėjos, kurių įgyvendinimui iniciatoriams reikalinga ekspertų pagalba bei profesionalios konsultacijos. Vienas tokių sumanymų -„Peč/Peč išmanioji kuprinė“ – mažo ir patrauklaus „ženkliuko“ pagalba bus formuojamas teisingas vaikų įprotis, kaip nešioti kuprines ir išvengti stuburo problemų.

Kitų stovykloje dalyvausiančių startuolių idėja – „Focus“ mokomieji žaidimai pritaikyti autizmu sergantiems vaikams. Tai mokymo įrankis, skirtas sergančių vaikų lavinimui vystyti bei padėti jiems greičiau integruotis į visuomenę. Idėją stovykloje efektyviai išvystyti tikisi ir „Būk saugus kelyje“ sumanytojai. Tai priemonė, kuri mokys vaikus saugaus eismo pasitelkiant virtualios realybės akinius ir Kinect žaidimą.

Dar vienas aktualus sumanymas – „CodeAcademy“ programinė įranga, skirta 12-17 metų asmenims mokytis programavimo. Suteikiant naudingas žinias kuo geresnėmis sąlygomis, ši komanda tikisi sumažinti moksleivių neefektyviai praleistą laiką prie kompiuterių. Sėkmingam minėtų idėjų įgyvendinimui reikalingos konsultacijos iš įvairių sričių žinovų, tokių, kaip biomechanizmų, finansų, psichologijos, IT ir kitų ekspertų.

„Kalbėdami apie socialines inovacijas ir verslą – kalbame apie bendradarbiavimą, santykį, kuriamą vertę kiekvienam dalyvaujančiajam ir stiprų norą įgyvendinti pokytį. Bendradarbiavimas, pagalba, pasidalinimas patirtimi, įrankių suteikimas dažnai yra neįkainojamas. Neturint pakankamai žinių, įgūdžių, patirties, suteikta finansinė parama nepadės įgyvendinti pokyčio, o žmonės – ne tik padės, bet ir užaugins“, – sako „ChangeMakers‘ON“ iniciatorė, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“ vadovė S. Šimulytė.

Dalis verslo idėjų kelią į „ChangeMakers‘ON“ stovyklą išsikovojo startuolių konkursuose. Nepaisant to, stovykloje laukiami ir kiti inovatoriai, turintys socialinio verslo modelius bei tie, kurie gali prisidėti prie jų realizavimo. Organizatoriai ragina registruotis IT specialistus, chemikus ir biochemikus, psichologus, rinkodaros, komunikacijos, kūrybinių industrijų specialistus, dizainerius bei projektų vadovus bei žada vertingą ir įvairiapusę patirtį prisijungus prie programos.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Parengė Irutė Gružauskaitė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis