Prekybos tinklas „Iki“ – tvariausių prekės ženklų Lietuvoje reitingo dešimtuke

Prekybos tinklas „Iki“ už nuolatinį progresą tvarumo srityje sulaukė svaraus įvertinimo. Nuosekliai tvarumo principais savo veikloje besivadovaujančio ir inovatyvius sprendimus rinkoje diegiančio „Iki“ pažanga pripažinta nepriklausomame tarptautiniame tyrime. „Iki“ tvariausių prekės ženklų Lietuvoje reitinge „Sustainable Brand Index“ per metus pašoko per 6 pozicijas ir tapo viena iš mažmeninės prekybos lyderių tvarumo srityje.
Prekybos tinklas „Iki“ – tvariausių prekės ženklų Lietuvoje reitingo dešimtuke
Prekybos tinklas „Iki“ – tvariausių prekės ženklų Lietuvoje reitingo dešimtuke / „Iki“ nuotr.

„Toks įvertinimas ir šuolis – svarbus patvirtinimas, kad einame teisingu keliu ir darome pažangą. Atsakinga veikla ir dėmesys aplinkai mums jau daugiau nei 30 metų yra kasdienybė. Visgi 2023-ieji buvo kupini reikšmingų žingsnių – nuo augančių investicijų į aplinkai draugiškesnę energetinę infrastruktūrą ir darbo sąlygų gerinimą iki inovatyvaus, autonominėmis technologijomis paremto pirkinių pristatymo į namus. Su juo Vilnių įrašėme kaip pirmą miestą Europoje, kur automobiliai be vairuotojų važinėjo realiomis eismo sąlygomis. Esame aiškiai įsivardiję, kad tvarumas mums – viena svarbiausių strateginių krypčių.

Didžiuojuosi daug nuveikusia komanda, o vartotojų nuomone grįstas įvertinimas skatina dar ambicingiau siekti išsikeltų tvarumo tikslų“, – sako Nijolė Kvietkauskaitė, „IKI Lietuva“ generalinė direktorė.

Išsamiausią Europoje nepriklausomą tokio tipo reitingą „Sustainable Brand Index“ kasmet skelbia Švedijoje įsikūrusi tyrimų bendrovė „SB Insight“, remdamasi didelės apimties pirkėjų nuomonės tyrimu. Lietuvoje buvo apklausta 2,5 tūkst. respondentų, jie vertino 84 prekės ženklus.

Esame aiškiai įsivardiję, kad tvarumas mums – viena svarbiausių strateginių krypčių.

„Patys tyrimo autoriai pabrėžia, kad vartotojų požiūris į įmonių tvarumo komunikaciją pasikeitė. Žmonėms svarbu, kad bendrovių pranešimai būtų skaidrūs, autentiški, todėl naujasis reitingas yra didelė paskata tęsti darbus. Rezultatas liudija, kad tvarumo srityje imamės tinkamų veiksmų, kurie yra svarbūs ir mus supančiai bendruomenei. Labai vertiname, kad žmonės supranta mūsų nešamą žinutę ir pastebi bei palaiko kompleksines „Iki“ priemones tvarumo srityje“, – Indrė Kulikauskaitė, „Iki“ tvarumo projektų vadovė.

Aplinkai draugiški sprendimai – pasitelkus inovacijas

Inovatyviais sprendimais garsėjantis prekybos tinklas „Iki“ pernai dar labiau iškėlė kartelę šiuolaikinėms technologijoms mažmeninėje prekyboje Lietuvoje.

„Vis dar esame vieninteliai, kurie Lietuvoje pirkėjų patogumui yra atidarę autonomines parduotuves. Toliau vykdome jų plėtrą, atidarėme 3 naujas vietas, tobuliname mechanizmus ir pasitelkiame naujausias technologijas. Jas atvedėme ir į Vilniaus centro gatves. Vasarą pirkinių pristatymą į namus judriose sostinės gatvėse patikėjome trims autonominiams automobiliams, kurie „Žaliojo susisiekimo apdovanojimuose“ buvo pripažinti Metų inovacija. Įrodėme, kad pirkinių pristatymo į namus ateitis yra tvari – elektriniai robotų varikliai reiškia ne tik nulines emisijas, bet ir mažesnę triukšmo taršą“, – sako N. Kvietkauskaitė.

„Iki“ pernai toliau aktyviai investavo į energetikos efektyvumo didinimą. Be to, pirkėjų patogumui, elektromobilių įkrovos stotelių skaičius prie „Iki“ parduotuvių išaugo iki 32, priduria I. Kulikauskaitė. Efektyvias investicijas į tvarią infrastruktūrą patvirtino ir naujiesiems „Iki“ biurui ir parduotuvei Pilaitės rajone suteiktas BREEAM sertifikatas.

Nuolatinis dėmesys komandos gerovei

Stipri komanda – „Iki“ sėkmės pagrindas. Šiemet „Iki“ vėl buvo įvertintas visame pasaulyje pripažintu „Top Employer 2024 Lietuva“ sertifikatu, kurį pelnė jau antrus metus iš eilės. Geriausio darbdavio Lietuvoje įvertinimas „Iki“ skirtas už visokeriopą rūpinimąsi darbuotojais – nenutrūkstamą darbo sąlygų gerinimą, siūlomą naudų paketą, motyvacines priemones, karjeros augimo ir profesinio bei asmeninio tobulėjimo galimybes, kuriamą pozityvią darbo aplinką.

Inovacijos yra „Iki“ DNR, tad tinklas jas pasitelkia ir siekiant palengvinti kasdienybę savo darbuotojams. Diegiamos elektroninės kainų etiketės mažina monotoniškų užduočių apimtis, o „Iki“ įdiegta naujovė rinkoje – programėlė tik darbuotojams – suteikia daugiau patogumo. Specialiai „Iki“ patobulintoje MELP programėlėje virš 5 tūkstančių darbuotojų gali sekti įmonės naujienas ir lengvai matyti visą gausų naudų paketą: pradedant nuolaidomis parduotuvėse ir baigiant papildomu sveikatos draudimu.

Pirkėjai ir junta naudą, ir aktyviai prisideda patys

„Mūsų pastangas siekiant mažinti neigiamą savo įtaką aplinkai labai akivaizdžiai junta ir pirkėjai. Siekiame pasiūlyti savo klientams geriausią prekių asortimentą už patraukliausią kainą ir pasiūloje turime jau daugiau nei 400 ekologiškų produktų.

Šviežumas – mūsų stiprybė, todėl ir ypač daug dėmesio skiriame šviežiems vaisiams, daržovėms, kepiniams, mėsai. Pavyzdžiui, dėl itin aukštų kokybės standartų visa „Iki“ sveriamose vitrinose parduodama reguliaraus asortimento šviežia vištiena yra užauginta be antibiotikų. 100 proc. lietuvišką kilmę ir auginimą be antibiotikų patvirtina ir „Iki“ prekės ženklo etiketės ant jau sufasuotos vištienos“, – atkreipia dėmesį Gintarė Kitovė, „Iki“ komunikacijos vadovė.

„Iki“ klientai taip pat noriai prisideda prie įvairiausių tvarumo iniciatyvų. Aktyviai vaikštantys naudojasi proga už nueitus žingsnius su programėle „walk15“ „Iki“ parduotuvėse gauti nuolaidą vaisiams ir daržovėms. Atsiradus galimybei skirti paramą per taromatus, jie pernai įvairioms organizacijoms, kurios rūpinasi Lietuvos piliečių ir Ukrainos pabėgėlių gerove, paaukojo beveik 37 tūkst. eurų, atgautų kaip užstatas už tuščias gėrimų butelius ir skardines.

„Iki“ toliau išlieka paramos maistu flagmanas Lietuvoje – ši pagalba padeda pamaitinti gausybę mažas pajamas gaunančių žmonių ir pasirūpinti, kad ant jų stalų atsidurtų maistingi ir įvairūs produktai. 2023 m. „Maisto bankui“ „Iki“ suteiktos paramos maistu suma išaugo iki 6,8 mln. Eur.

Be to, prekybos tinklas „Iki“ griežtai laikosi nulinės tolerancijos maisto atliekų išmetimui į sąvartynus. Visas neparduotas ir vartojimui nebetinkantis maistas perduodamas perdirbimui arba gyvūnų pašarui, taip panaikinant neigiamą poveikį aplinkai, kuris atsiranda dėl sąvartynuose įrančio maisto.

Prekybos tinklas „Iki“ reitinge užėmė septintąją vietą. „Sustainable Brand Index“ reitingas skelbiamas nuo 2011 m.

Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 242 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs penkias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų