„Važiuodamas ir žvelgdamas į geltonuojančius Lietuvos ūkininkų laukus, tai vertinu kaip uostininkas, nes žinau, kad anksčiau ar vėliau grūdai atvažiuos į Klaipėdos uostą. Tad šiuo laikotarpiu uostamiestyje gali būti stebimas didesnis automobilių su grūdais srautas, dėl kurio norėčiau paprašyti klaipėdiečių pakantumo.
Tai rodo Lietuvos ekonomikos gyvybingumą ir Klaipėdos uosto patrauklumą bei svarbą eksportuotojų sektoriui“, – teigia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Užaugina milijonus tonų
Šiemet tikimasi panašaus grūdų derliaus kaip ir pernai, kai Lietuvos ūkininkai užaugino 6,9 mln. tonų grūdinių augalų.
„Uosto terminalų sandėliai yra sparčiai užpildomi grūdais. Dabar daugiausiai per uostą vežami rapsai, dalis kitų kultūrų, kurios kraunamos į mažesnius laivus. Šio mėnesio viduryje laukiame „Panamax“ laivų, kurie paims ir išplukdys didelį kiekį įvairesnių grūdų“, – sako A. Latakas.
Praėję metai pagal grūdų krovą Klaipėdos uostui buvo rekordiniai – iš viso perkrauta 4,6 mln. tonų grūdų – 32,5 proc. arba 1,1 mln. tonų daugiau nei 2019 m. Pernai grūdų krovos pikas uoste pasiektas rugsėjį, kai buvo perkrauta 0,7 mln. tonų grūdų. Iš septynių grūdus uoste kraunančių terminalų didžiąją dalį – apie 90 proc. – perkrovė trys uosto įmonės.
2020 m. daugiausiai per Klaipėdos uostą grūdų eksportuota į Nigeriją, Saudo Arabiją ir Alžyrą, perspektyvinė kryptis – Indija.