Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?

Naujausiais „Ernst & Young“ tyrimo duomenimis, net 34 % Europos gyventojų vis dar norėtų dirbti nuotoliu pilnu etatu, o 50 % – biure apsilankyti vos kartą per savaitę. Nors po COVID-19 pandemijos verslai tapo lankstesni – dauguma jų siūlo hibridinį darbo modelį, patogesnes darbo valandas ir labiau atsižvelgia į darbuotojų asmeninę gerovę, vis dėlto kartais pamirštamas dar vienas itin svarbus elementas – pačios biuro patalpos.
„Lindström“ atstovas S.Zabulis
„Lindström“ atstovas S.Zabulis / „Lindström“ nuotr.

Šiuolaikinės biuro patalpos turi būti ypač patogios ir jaukios – tokios, kuriose darbuotojams būti būtų taip pat malonu ar net maloniau, nei namų erdvėse. Puikus išplanavimas, funkcionalumas, išskirtinis dizainas yra tai, į ką įmonės turėtų atkreipti didžiausią dėmesį. Tačiau nuo ko pradėti, į kokius akcentus koncentruotis ir į ką kreiptis pagalbos? Į šiuos ir kitus klausimus atsako dizaino ir tekstilės nuomos paslaugų biurams ekspertai.

„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?
„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?

Sąrašo viršuje – ergonomika, unikalus dizainas ir jaukumas

Pasak Vilniuje įsikūrusios interjero dizaino studijos „reForma“ vadovo Artūro Serbentos, kurdami biuro erdves verslai visų pirma turėtų atsižvelgti į darbuotojų patogumą ir ergonomiką, o tuomet į dizaino išraišką.

„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?
„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?

„Biuro erdvės bus saugios ir patogios, jei kruopščiai sudėliosime biuro funkcinį planą bei sukursime teisingą patalpų ir erdvių zonavimą. Tai apima patalpų vėdinimą, apšvietimą, akustiką, darbo vietų funkciją ir ergonomiką. Tada galima galvoti ir apie dizainą, kuris, žinoma, taip pat yra labai svarbus aspektas – spalvas, apdailos medžiagas, akcentus ir kita“, – prioritetus išskiria A.Serbenta.

A.Serbenta įsitikinęs, kad įmonės privalo laikytis šių biuro įrengimo tendencijų vien dėl to, kad pritrauktų ir išlaikytų savo darbuotojus, juos motyvuotų ir nustebintų patogiais, išskirtiniais ar net netikėtais sprendimais. Vadovas teigia, kad ne vieno užsakovo pavyzdys rodo, jog darbuotojus motyvuoja toli gražu ne tik atlygis, bet ir aplinka, kurioje dirbama.

Šiauliuose kurianti interjero dizaino studijos „Gintares.lt“ dizainerė Gintarė Šimoliūnienė ne tik antrina A.Serbentai, bet ir prideda dar vieną esminį elementą – patalpų jaukumą. „Šiuo metu biuro patalpos tampa vis artimesnės namų aplinkai, pradedant moderniomis darbo vietomis, virtuvėmis, baigiant poilsio erdvėmis. Kuriant jaukią atmosferą dažniausiai parenkami ne tik dekoro elementai, bet ir audiniai, kurie ypač „minkština“ erdvę – pavyzdžiui, kilimai.“

Interjero dizaino ekspertams pritaria ir tekstilės nuomos paslaugų lyderiai „Lindström“, jau ne vienerius metus verslams siūlantys dizaino kilimėlių nuomos sprendimus. „Lindström“ pardavimų vadovas Saulius Zabulis teigia, kad šių kilimėlių nuoma nuo 2020 iki 2024-ųjų paaugo net 76 %, o ateityje, panašu, paslauga tik dar labiau populiarės.

„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?
„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?

Visi nori išskirtinumo

Noras išsiskirti ir nustebinti senas kaip žmonija – jis galioja ir įsirengiant biurus. A.Serbenta sako, kad tai ypatingai sustiprėjo pastaraisiais metais. Dauguma klientų nori, kad jų biuras būtų kažkuo išskirtinis ar pasižymėtų savybėmis, kurių nėra pas kitus.

„Be abejo, drąsūs ir įdomūs sprendimai motyvuoja biuro darbuotojus, verčia juos lygintis su kitais biurais, didžiuotis esamais savo biuro sprendimais, o taip pat tapatintis su įmone, kurioje dirba, ypač, jei biuro interjeras atspindi įmonės veiklą ar įvaizdį.“

Nors, A.Serbentos nuomone, kuriant šiuolaikišką ir technologiškai naujovišką interjerą su nedideliais ištekliais neišsiversi, architektų bei dizainerių išmonė ir tam tikros detalės interjerą gali pagyvinti ir palyginti nebrangiai. Klientams A.Serbenta dažniausiai rekomenduoja dominuojančios prekių ženklo logotipo spalvos perkėlimą į biuro erdves bei grafinio dizaino elementus interjere.

G.Šimoliūnienė kaip ryškų akcentą siūlo individualaus dizaino kilimą, ne tik atliekantį tiesioginę švaros funkciją, bet ir puikiai tinkantį papuošti erdves. Pasak dizainerės, būtent tokie unikalūs ir vienetiniai dizaino elementai biurą paverčia individualiu ir savitu.

„Tai taip pat palengvina ir dizainerio darbą, nes neretai savo darbe ieškome vis kažko naujo ir nematyto. Mano nuomone, dizaino kilimai netgi gali tapti prekių ženklo vizitine kortele. Teisingai sudėliojus individualų dizainą, kilimėliai taip pat gali nešti ir kitokios pridėtinės vertės, kurios ieško vis daugiau įmonių – pavyzdžiui, perteikti motyvacines žinutes darbuotojams ar rėmėjų reklamas“, – naudas vardija G.Šimoliūnienė.

„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?
„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?

Interjero detalės: pirkti ar nuomoti?

Nors neretas verslas vis dar mano, kad visas dizaino detales reikia pirkti, A.Serbenta sako, jog tai nėra visiška tiesa. „Nors dauguma dizaino elementų iš tiesų perkami, tokius akcentus kaip kilimėlius ar kitas buitines detales savo klientams rekomenduojame nuomotis.“

„Lindström“ atstovas S.Zabulis čia taip pat vienareikšmiškas – dizaino kilimėlius, anot jo, ilgoje perspektyvoje nuomoti ne tik pigiau, bet ir sutaupoma brangaus įmonės laiko, kadangi patiems nereikia rūpintis kilimėlių keitimu ir priežiūra. Nuomodamos iš „Lindström“, įmonės taip pat pagerina šiais laikais itin svarbius tvarumo rodiklius.

„Visa mūsų filosofija grįsta aplinkai draugiškomis praktikomis, kurias atranda vis daugiau Lietuvos verslų. Tai galioja ir dizaino kilimėliams – nuo 2014-ųjų savo klientams siūlome ekologiškus dizaino kilimėlius, kurių plaušas pagamintas iš 100% perdirbto plastiko, kurių populiarumas vos per penkis metus padidėjo net 35,1 karto“, – pasakoja S.Zabulis.

Be to, „Lindström“ gali sukurti visiškai unikalų, įmonės vertybes ir poreikius atspindintį kilimėlių dizainą, o tiksliai nežinantiems, ko nori – patarti, kokį sprendimą išsirinkti. „Tai gali būti viskas nuo įspėjamųjų ženklų, logotipų, įvairių nuorodų iki meno kūrinių“, – teigia S.Zabulis.

Žinoma, „Lindström“ dizaino kilimėliai puikiai atlieka ir savo pirminę funkciją. Jie yra aukščiausio plaušo dizaino kilimai rinkoje (jų plaušo aukštis – 11mm, lyginant su kitų dizaino kilimėlių gamintojų 8-9mm), todėl geriausiai sugeria purvą. Paskaičiuota, kad per pirmuosius žingsnius jie sustabdo 30 % purvo bei gali padėti sumažinti patalpų valymo laiką iki 40 %.

„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?
„Lindström“ nuotr./Šiuolaikinio biuro tendencijos: į ką turėtų atsižvelgti verslai?

Visus, norinčius sužinoti apie šį išskirtinį itin aukštos kokybės biuro akcentą, kviečiame apsilankyti „Lindström“ svetainėje ir tiesiogiai susisiekti su įmonės ekspertais čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis