„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Socialinė „Lidl“ atsakomybė: nuo saulės baterijų iki paramos projektų

Šiemet prekybos tinklas „Lidl“ švenčia trečiąjį savo gimtadienį Lietuvoje. 2016 m. į Lietuvos rinką įžengęs „Lidl“ pirkėjams pažadėjo ne tik pasiūlyti kokybiškas prekes už prieinamą kainą, bet ir rūpintis aplinka, savo pirkėjų gerove bei suteikti pagalbą tiems, kuriems jos reikia. Apžvelgdami praėjusius trejus metus, prekybos tinklo atstovai džiaugiasi, kad pažadus įgyvendinti pavyko ir prideda, kad juos tęsti – vienas svarbiausių „Lidl“ ateities planų.
„Lidl“ parduotuvėse – galimybė paaukoti nepasiturintiems
„Lidl“ parduotuvėse – galimybė paaukoti nepasiturintiems / Partnerio nuotr.

Pažadas aplinkai: tvarumo link

EDGE pastatų sertifikatas suteiktas didžiajai daliai „Lidl“ parduotuvių bei logistikos centrui Kauno rajone. Jis patvirtina, kad dėl išmanaus dizaino ir techninių sprendimų ištekliai (tokie kaip vanduo ar elektros energija) sertifikatą turinčiuose pastatuose vartojami efektyviai ir taupiai, o jų vykdoma veikla nekenkia aplinkai.

Saulės baterijos įrengtos trijose tinklo parduotuvėse Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose. Čia išgaunama aplinkai draugiška energija iš atsinaujinančių šaltinių, naudojama ne tik pardotuvės veiklai, bet ir šalia įrengtoms elektromobilių įkrovimo stotelėms.

Mažiau plastiko. Paskelbęs apie siekį iki 2025 metų sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti 20 proc., „Lidl“ jau ėmėsi ir veiksmų: iki šių metų pabaigos tinklo parduotuvėse vienkartinių plastiko gaminių (šiaudelių gėrimams, plastikinių indų, įrankių bei vatos pagaliukų plastikiniu koteliu) visiškai neliks – juos pakeis iš alternatyvių ir perdirbamų medžiagų (pavyzdžiui, popieriaus ar medžio) pagaminti produktai. Dar 2018 m. buvo sumažintas plastiko kiekis, naudojamas „Saguaro“ mineralinio vandens buteliams gaminti. Plastiko kiekis, reikalingas pagaminti vienam buteliukui, buvo sumžintas net 10 proc., o tai reiškia, kad per metus bendrovė sumažina sunaudojamo plastiko kiekį apytiksliai 21 tona.

Pažadas pirkėjams: daugiau dėmesio sveikatai

Mažiau pridėtinio cukraus ir druskos. Mūsų mityba turi didelės įtakos mūsų sveikatai, o per didelis cukraus ir druskos vartojimas gali padidinti itin sparčiai plintančių neinfekcinių lėtinių ligų, kaip, pavyzdžiui, nutukimas, cukrinis diabetas ar arterinė hipertenzija atsiradimą. „Lidl“ supranta, kad prekybos tinklo lentynose esantys produktai formuoja ne vienos Lietuvos šeimos mitybos racioną ir imasi veiksmų: iki 2025 m. pradžios pridėtinio cukraus ir druskos kiekis „Lidl“ prekių ženklų produktuose bus sumažintas 20 proc.

Kuo mažiau pesticidų likučių vaisiuose ir daržovėse. Augalų kenkėjams naikinti naudojami pesticidai juos apsaugo, tačiau kenksmingų cheminių medžiagų likučiai gali kauptis augaliniame maiste – vaisiuose ir daržovėse. Todėl Europos Komisija yra nustačiusi didžiausią leistiną tokių veikliųjų medžiagų likučių kiekį – „Lidl“ savo vaisių ir daržovių saugos standartu numato triskart mažesnes koncentracijas nei jos yra leistinos. Bendras visų veikliųjų medžiagų likučių didžiausio kiekio krūvis procentais negali viršyti 80%, o aptinkamų veikliųjų medžiagų likučių skaičius negali viršyti penkių.

Defibriliatoriai, galintys išgelbėti gyvybę, įrengti visose „Lidl“ parduotuvėse. Modernūs defibriliatoriai skirti naudoti sutrikus širdies ritmui, kai žmogus netenka sąmonės. Jais naudotis apmokytas visas parduotuvės perosnalas. Šie prietaisai padeda sureguliuoti skilvelių virpėjimą ir sumažina pavojų gyvybei kol atvyksta medikai – panaudojus defibriliatorių per pirmąsias tris minutes, 75 proc. žmonių sąmonę atgauna. Be to, čia įmontuotas ir GSM modulis – atidarius dėžutę automatiškai surenkamas Bendrojo pagalbos centro numeris 112.

Pažadas pirkėjams: tvariai pagaminti produktai

Sertifikuota kakava, arbata, kava ir palmių aliejus. Didžiausiuose kakavos, arbatos ir kavos ūkiuose šios žaliavos dažnai auginamos netausojant išteklių ir neužtikrinant tinkamų sąlygų darbininkams. Prekybos tinklas „Lidl“ siekia padėti keisti šią situaciją, todėl keičia privačių prekės ženklų gamybą. Nuo 2021 m. visa kakava ir jos produktai, nuo 2022 m. pabaigos – visa juodoji, žalioji ir raudonoji arbata bei 50 proc. kavos produktų „Lidl“ lentynose bus pažymėti tarptautiniais sertifikatais, kaip pavyzdžiui, UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance sertifikatais bei ES ekologinės gamybos logotipai. Šie ženklai patvirtina, kad produkto žaliavų auginimas ir gamyba remiasi tvarumo principais, užtikrinamos tinkamos sąlygos ūkių darbininkams bei sprendžiamos platesnės socialinės problemos. Taip pat „Lidl Lietuva“, siekdama didesnio tvarumo palmių (sėklų) aliejaus srityje, bendradarbiauja su savo prekių ženklų produktų tiekėjais. Atitinkamai bendrovė nustatė tikslus – iki 2022 m. pabaigos, gaminant savo privačių prekių ženklų maisto produktus naudoti tik sertifikuotą ir segreguotą palmių (sėklų) aliejų.

Žuvis ir kiaušiniai – iš atsakingų tiekėjų. Narvuose auginamų vištų kiaušinių ir jų produktų skaičius „Lidl“ lentynose nuolat mažinamas, o nuo 2025 m. tokių neliks visai. Tuo pat metu tausios žuvininkystės produktų skaičius nuosekliai didinamas – pirmenybė teikiama tokioms žuvims ir vėžiagyviams, kurie gaudomi laisvėje ar akvakultūros ūkiuose, taikant aplinką saugančius žvejybos metodus.

Odai ir aplinkai draugiški gaminiai. Dauguma „Lidl“ tekstilės gaminių patikrinti Vokietijoje įsikūrusiame Hohenšteino institute – čia suteikiamas STANDARD 100 by OEKO-TEX sertifikatas užtikrina, kad produkcija atitinka itin griežtas leistinų kenksmingų medžiagų kiekių normas ir yra saugi sveikatai. Be to, prekybos tinklas rengia nemokamus tvarios gamybos mokymus trečiųjų šalių tekstilės gamintojams, rūpinasi šiose gamyklose dirbančių žmonių sveikatos draudimu ir yra prisijungęs prie tarptautinės Fur Free Retailer iniciatyvos, vienijančios gyvūnų kailių ir jų gaminių savo asortimente neturinčius prekybininkus.

Atsakingai auginamos gėlės ir kiti augalai. Europoje dauguma gėlių atkeliauja iš Italijos ir Olandijos. Tačiau kaip ir kava ar arbata, didelė dalis gėlių ir kiti augalų auginami ties pusiauju esančių šalių (Kenijos, Kolumbijos, Etiopijos, Ekvadoro) plantacijose. Čia netinkamas augalų apsaugos priemonių naudojimas neretai sukelia sveikatos problemų ūkių darbuotojams. Todėl nuo šių metų pabaigos „Lidl“ pirkėjams gėles ir augalus siūlys įsigytus tik iš GlobalG.A.P standartą atitinkančių augintojų. Šis standartas užtikrina, kad produktai yra priimtino saugos ir kokybės lygio, užauginti atsakingai, paisant darbuotojų sveikatos, saugos ir gerovės bei atsižvelgiant į gyvūnų gerovės reikalavimus.

Pažadas bendruomenėms: parama tiems, kuriems jos reikia

„Lidl“ inicijuoto projekto „Už saugią aplinką mūsų vaikams“ metu pirkėjai užstatą už į taromatus priduotą depozitą gali paaukoti vienu mygtuko paspaudimu. Gautas lėšas „Lidl“ padvigubina ir paskirsto trims vaikų dienos centrų veiklą visoje Lietuvoje kuruojančioms organizacijoms: „Maltos ordino pagalbos tarnybai“, „Gelbėkit vaikus“ ir Caritas. Per 2018 m. pirkėjai paaukojo per 20 tūkst. eurų, o „Lidl“ pridėjus antra tiek, vaikų gerove besirūpinančioms organizacijoms atiteko 41,8 tūkst. eurų.

Nuolatinė parama „Maisto bankui“. Tradicinėse „Maisto banko“ akcijose rudenį ir pavasarį prekybos tinklas dalyvauja nuo 2017 m., o ištobulinus vidinius procesus ir logistiką, ne maisto prekės ir dalis besibaigiančio galiojimo produktų šiai organizacijai tiesiai iš visoje Lietuvoje įsikūrusių parduotuvių tiekiami nuolat.

Dėmesys esantiems arčiausiai. Atidarydamas naują parduotuvę prekybos tinklas siekia įsilieti į vietos bendruomenių gyvenimą ir būti geru bei draugišku kaimynu. Taip atnaujinta sostinės Naujininkų mikrorajone įsikūrusi krepšinio aikštelė, Žirmūnų mikrorajonui grąžintas vienas jo simbolių – skulptūra „Saulės džiaugsmas“, o Karoliniškėse įrengta požeminė perėja.

Paskatinimas jauniesiems talentams. „Lidl“ – pagrindinis Lietuvos Moksleivių krepšinio lygos, užauginusios ir NBA rungtyniaujantį krepšininką Joną Valančiūną, rėmėjas. Norėdamas paskatinti jaunuosius krepšininkus tobulėti ir siekti kuo aukštesnių rezultatų, prekybos tinklas padengia varžybų organizavimo, apdovanojimų, aprangų gamybos, teisėjų paslaugų bei kitas lygos išlaidas.

Trečiąjį gimtadienį Lietuvoje sutinkantis „Lidl“ nori atsidėkoti visiems pirkėjams už lojalumą! Norinčius švęsti, prekybos tinklas kviečia dalyvauti gimtadienio loterijoje: iki gegužės 26 d. apsipirkite „Lidl“ už daugiau nei 15 eurų, registruokite savo čekį žaidimo svetainėje internete ir laimėkite vieną iš trijų automobilių „Škoda Octavia“, galimybę nemokamai apsipirkti „Lidl“ ištisus metus ar vieną iš penkių šimtų 20 eurų vertės „Lidl“ dovanų kortelių. Taip gyventi verta!

Daugiau apie socialinę „Lidl“ atsakomybę – www.lidl.lt/lt/Atsakingas-verslas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs