Kuo gi skiriasi šios programos, kuo jos panašios, į ką orientuojasi ir kurias duris vertėtų belstis siekiant kuo didesnės naudos ir vertės būtent savo socialinio verslo idėjai vystyti, atsakyti padės tikslus žinojimas – kokio pokyčio aš siekiu.
Siekiant išvengti klaidžiojimų po teorijos labirintus bei didžiulių lyginamųjų analizių, bandant sugretinti programų tikslus bei ieškant skirtumų, man paprasčiausias kelias – nagrinėti per konkretų pavyzdį.
Neseniai besiruošiant vienam renginiui, ir siekiant, jį suorganizuoti kaip įmanoma besilaikant socialiai atsakingų principų, atradau, jog kaimynyninėje Lenkijoje išrasta technologija, kurios pagalba gaminami ekologiški organiški vienkartiniai indai, savaime visiškai suyrantys per vieną mėnesį.
Galvoju, jeigu aš būčiau šios vienkartinių indų gamybos technologijos autorius, kas man galėtų pagelbėti kelyje, idėją paverčiant tvariu, komerciškai gyvybingu socialiniu verslu? Naršau, ieškau, domiuosi, randu daugybę galimybių – „Socifaction“, „Changemakers‘ON“, „Reach for Change“ ir t.t. Padėti atsirinkti kryptį, kaip minėjau anksčiau, padeda mano išsikeltas tikslas.
Pirmuoju atveju, kuomet siekiu atrasti inovatyvų sprendimą vienkartinių indų gamyboje, išlaikant tam tikras savybes, ką ir padarė lenkai su savo technologija, leidžiančia pagaminti visiškai savaime suįrančius gaminius, kurie yra patvarūs ir galimi naudoti tiek orkaitėse, tiek mikrobangų krosnelėse, susiduriu su tikrų tikriausia inovacija. Šių indų gamyboje naudojamos žaliavos yra natūralios, iš gamtos. Gamyboje naudojamos kviečių sėlenos, todėl nėra kertami medžiai, o tai tik dar labiau priartina prie tvaraus ir darnaus vystymosi tikslų. Būtent siekis sukurti inovaciją, tikslingai nukreipia į ChangeMakers‘ON programos siūlomas galimybes. Vykdant šią programą, įvairių sričių specialistai bei visos socialinio verslo ekosistemos atstovai susitelkę tam, kad padėtų socialinių pokyčių kūrėjams vystyti socialines inovacijas, kurti prototipus, parengti vertės pasiūlymus bei komunikacijos strategijas, atlikti pilotinius pardavimus ir sėkmingai įgyvendinti komerciškai gyvybingus, pastovias pajamas generuojančius verslus.
Jeigu mano sugalvoto verslo misija būtų orientuota į vaikų pasaulio gerovę, kreipčiausi į organizaciją „Reach for Change“ ir domėčiausi jų vykdomų programų teikiamomis galimybėmis. Toli nebėgant nuo nagrinėjamo pavyzdžio, naujovišką vienkartinių indų gamybos technologiją būtų galima pritaikyti išskirtinai vaikams, tam kad jie gimtadienių ar kitų progų metu ne tik valgytų iš chemikalais bei indų plovikliais nepaliestų indų, tačiau ir nuo pat mažens prisidėtų prie gamtos tausojimo. Su „Rech for Change“ pagalba tikrai rasčiau tokio modelio vystymo sprendimus, kadangi organizacija, orientuojasi būtent į vaikų gyvenimo kokybės gerinimą.
Vienu šūviu gali būti nušauti net keli zuikiai, jei į savo inovaciją žvelgčiau iš to „kampo“, kad organiškų vienkartinių indų gamyba gali būti nedarbo Lietuvos regionuose mažinimo priemonė. Vystant tokią idėją, kryptingiausia būtų kreiptis į socialinio verslo akseleratorių „Socifaction“, kurio tikslas yra spręsti regionų bendruomenių problemas, tokias kaip nedarbas, skurdas, socialinė atskirtis ir kt. Su „Socifaction“ ekspertų pagalba išvysčius idėją, kaimo bendruomenė ne tik gamintų inovatyvius vienkartinius indus, tačiau ir turėtų nuolatinės veiklos bei pajamų, kas didintų užimtumą bei mažintų kitas vietos bendruomenių ir regionų socialines problemas.
Apžvelgiau tik keletą socialinio verslo vystymo programų, kurių Lietuvoje yra ir daugiau, o pasirinkimą, kurios iš jų pagalba pasinaudoti, priklauso nuo norimų pasiekti tikslų. Galbūt jau dabar esi socialinio verslo pradininkas, ar vystai socialinę inovaciją, kuriai praverstų ekspertų pagalba, tuomet nedelsk pasinaudoti galimybėmis ir registruokis į pozityvių pokyčių kūrėjų stovyklą „ChangeMakers‘ON CAMP 2017”, kuri vyks jau šį birželį!
Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.
Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.
Parengė Gintarė Ašmontaitė.