Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sukčiai socialiniuose tinkluose apsimeta prekybos centrais ir siūlo prizus

Žinomi prekybos tinklai klientus skatina būti atidžiais, nes pastarąsias kelias savaites plinta įvairios sukčiavimo schemos, kurių siekis išvilioti pinigus pasinaudojant jų vardu. Viena labiausiai šiuo metu plintanti, kuomet sukčiai sukuria socialinių tinklų profilį panaudodami žinomo prekybos tinklo vizualiką ir siūlo tam tikrus produktus už ypač žemą kainą. Tačiau iš tiesų tokiu būdu tėra sukuriamos fiktyvios prenumeratos, kurios vėliau periodiškai nuskaito dviženkles sumas.
Sukčiai soc tinkluose
Sukčiai soc tinkluose / Topo centro nuotr.

Schema nesudėtinga, tačiau efektyvi

Vienas tokių pavyzdžių – daugybė, identiškų EURONICS logotipą ar nuotraukas iš EURONICS parduotuvių naudojančių „Facebook“ paskyrų, kuriose siūlomi namų elektronikos įrenginiai už ypač mažas kainas. Paspaudus nuorodą, žmonės nukreipiami į puslapį, kuriame rengiama netikra loterija. Ją laimėjus, paprašoma įvesti kortelės duomenis ir padaryti 2 eurų pavedimą. Nors iš pradžių iš tiesų nuskaitomi tik 2 eurai, nukentėjusieji skundžiasi, kad sukuriama fiktyvi prenumerata, kuri vėliau kas kelias savaites nuo sąskaitos nuskaito po keliasdešimt eurų.

Netikras, sukčių kurtas paskyras atpažinti nėra sunku:

1. Bet kuris prekės ženklas Lietuvoje turi tik vieną oficialų „Facebook“ puslapį ir jis turi dešimtis ar net šimtus tūkstančių sekėjų. Netikri puslapiai turi vos kelias dešimtis sekėjų, po jų įrašais komentuoja netikros paskyros;

2. Paskyrose naudojamos nuotraukos ir logotipai dažnai būna netikslūs, prastos kokybės;

3. Oficialiose socialinių tinklų paskyrose neprašoma dalintis savo asmeniniais duomenimis ar registruotis saugumo parinkčių neatitinkančiose svetainėse;

4. Netikros socialinių tinklų paskyros turi visiškai nesusijusius su jų prekės ženklais pavadinimus, pavyzdžiui, EURONICS imituojantys sukčių puslapiai: „Jūsų parduotuvė“, „Tsaria 03“, „Įrangos cechas“, „Euronics Christmas Sale“, „BIG Sale“, „Euronics nuolaidų centras“, „Euronics Shop“, „Įrangos parduotuvė“, „Grand Sale“.

Kviečia identifikuoti ir blokuoti

Įmonės kviečia apie tokias paskyras pranešti bendraisiais įmonės kontaktais, nurodant tokių paskyrų adresus. Taip pat siekiant apsaugoti kitus – būtina patiems inicijuoti blokavimą, pranešant apie tai Facebook. Tai galima nesunkiai padaryti nuėjus į netikrą paskyrą, paspaudus tris taškelius viršutiniame dešiniame kampe ir pasirinkus „Find support or report“, ki

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?