Išgirdęs tokį itališką asmenvardį nė nepagalvotum, kad šį milijoninę apyvartą skaičiuojantį verslą sukūrė du lietuviai. 15min domėjosi, kaip broliams Danieliui ir Matui Jakučiams per vos kelerius metus pavyko tai, dėl ko kitos įmonės dirba dešimtmečius.
Verslo idėją įžiebė neįperkami laikrodžiai
2014 m. renkantis laikrodį vienas iš brolių Jakučių pastebėjo, kad norint įsigyti kokybišką, originalaus dizaino laikrodį tenka pakloti ir kelis tūkstančius eurų. Tokios aukštos kainos brolius privertė ieškoti atsakymo, kas iš tikrųjų sudaro šias įspūdingai atrodančias sumas.
Įsigilinę į gamybos procesą, D. ir M. Jakučiai pastebėjo, kad laikrodžių rinkoje didelę laikrodžio kainos dalį sudaro mokesčiai parduotuvių savininkams, platintojams, prekybos tarpininkams, produkto reklama, dėl ko pats laikrodis pabrangsta iki 4000%. Žinoma, ir pats užrašas „pagaminta Šveicarijoje“ dažnai kainą išaugina net kelis kartus. Tikriausiai ne visi žino, kad šiam užrašui gauti užtenka kiek daugiau nei pusę laikrodžio detalių pagaminti Šveicarijoje. Akivaizdu, kad dauguma gamintojų, optimizuodami išlaidas, visas įmanomas dalis gamina ne šioje brangioje šalyje. Kur? Dažniausiai – Kinijoje, paaiškina D. Jakutis, kuris bendrovėje yra atsakingas už naujų produktų kūrimą ir vystymą, o jo brolis Matas užima generalinio direktoriaus pareigas.
„Filippo Loreti“ – kas jis?
Greičiausiai jums jau kilo klausimas, kas tas paslaptingas italas, kuris slepiasi už įmonės pavadinimo? D. Jakutis šypsodamasis pripažįsta, kad ieškodami įkvėpimo laikrodžiui broliai pradėjo piešti vaizdinį, kaip atrodytų „Filippo Loreti“, jei tai būtų žmogus. „Taip gimė „Filippo Loreti“ – modernaus, itališka elegancija persismelkusio vyro portretas, kuris savo stiliumi ir aksesuarais patraukia ne vieno praeivio akį“, – sakė vienas iš įmonės įkūrėjų.
Vadovaudamiesi šia vizija „Filippo Loreti“ pradėjo gaminti klasikinio dizaino laikrodžius, skirtingas kolekcijas susiedami su Italijos simboliais. „Už kiekvieno laikrodžio dizaino elemento slepiasi simbolis ar istorija. Pavyzdžiui, arkos, esančios ant Venecijos bazilikos, kuri atspausta laikrodžio nugarėlėje, atsikartoja ir tarp valandų žymeklių laikrodžio ciferblate. Iš pirmo žvilgsnio, šios reikšmės ir simboliai galbūt sunkiai pastebimi, bet kai jas atrandi, labiau vertini savo laikrodį“, – sakė D. Jakutis.
Pasinaudojo minios finansavimu
Siekdami sukurti nepriekaištingos kokybės ir išskirtinio dizaino laikrodžius, Danielius ir Matas diena iš dienos detaliai analizavo principus ir technologijas, kurias naudoja gilias tradicijas puoselėjantys ir aukščiausią kokybę siūlantys laikrodžių gamintojai. Pagrindinis klausimas vis nedavęs ramybės – ar kuriame būtent tokį produktą, kurio reikia ir kurio nori klientai – paskatino aktyviai ieškoti būdų tai sužinoti.
Visai netyčia internete sušmėžavo „Kickstarter“ platformos pavadinimas, tapęs „Filippo Loreti“ sėkmės istorijos simboliu. „Žmonės, kurie galvoja, kad norint sulaukti sėkmės užtenka tik paskelbti savo idėją šioje platformoje – dažniausiai nesurenka užsibrėžtos sumos. Ką darėme mes, kad pasiektume savo tikslą?“, – retoriškai klausė Danielius.
Kelis mėnesius jis analizavo šimtus šioje platformoje jau patalpintų prašymų ir vaizdo įrašų, žmonių komentarus, taip bandydamas suprasti, ko nori pirkėjai ir kokie projektai susilaukia daugiausiai palaikymo.
„Per tą mėnesį kai vyko mūsų projektas, sakau atvirai, savo pristatomąjį vaizdo įrašą pakeitėme 20 kartų. Kiekvieną dalį gludinome iki tobulumo, pats išmokau, kaip redaguoti vaizdo įrašą, pats jį įgarsinau ir, sulaukęs pastabų dėl prasto akcento, kreipiausi į tris kalbos trenerius, kurie taisydavo mano akcento klaidas, siekiant išvengti bet kokių išorinių faktorių, galinčių daryti neigiamą įtaką projekto sėkmei. Kiekvieną įrašo sekundę, kiekvieną projekto puslapio detalę apsvarstai, vertini kritiškai ir testuoji, kad galėtum kuo aiškiau, patraukliau ir efektyviau pristatyti savo idėją“, – prisimena D. Jakutis.
Svaiginanti sėkmė vos nevirto katastrofa
Antrosios kompanijos metu broliai surinko €4 809 548 – „Filippo Loreti“ tapo daugiausiai palaikymo sulaukusiu laikrodžių projektu per visą „Kickstarter“ platformos egzistavimo laikotarpį. Šio rekordo iki šiol dar niekam nepavyko pralenkti.
Džiaugtis svaiginančia sėkme nebuvo daug laiko, mat sulaukę daug didesnio nei planuota palaikymo, broliai turėjo greitai reaguoti – keisti strategiją ir ieškoti išeičių, užtikrinančių, kad galės įvykdyti visus užsakymus. Net 240 kartų viršijus savo užsibrėžtą pirminį tikslą, D. ir M. Jakučiai turėjo atidėti laikrodžių pristatymą, mat dėl milžiniškų kiekių, laikrodžių gamyba užtruko.
„Iš to pasimokėme, kad iš anksto reikia įvertinti, ką darysime, jei rezultatai bus keliasdešimt kartų aukštesni nei planuota, iš karto susitarti su gamintojais produkcijos terminus ir sąlygas“, – pripažįsta D. Jakutis.
Laikrodžius kuria kartu su klientais
Paklausti, kas lėmė tokią verslo sėkmę ir laikrodžių populiarumą, broliai atsako, kad betarpiškas ir aktyvus bendravimas su kiekvienu iš savo rėmėjų bei jų įtraukimas į laikrodžių kūrimo procesą.
Anot D. Jakučio, būtent sutelktinis finansavimas leido užmegzti tiesioginį ryšį su žmonėmis, investavusiais savo pinigus į „Filippo Loreti“. „Per pirmąją lėšų pritraukimo kompaniją per „Kickstarter“ aš, pasikeisdamas su broliu Matu, 24 valandas per parą tiesiogiai atsakinėjau į kiekvieną mūsų rėmėjų komentarą. Jeigu žmonės rodo susidomėjimą tavo gaminiu, turi atsakyti nedelsdamas, nes priešingu atveju tu jį prarasi“, – sako D. Jakutis.
Šis brolių atsidavimas ir tiesioginė betarpiška komunikacija padėjo jiems suprasti, kas yra jų pirkėjai ir kas jiems rūpi.
„Mes vadovaujamės bandymų ir mokymosi metodu, kuris mus pavertė labiau panašius į Silicio slėnio technologijų kompaniją negu į tradicinį laikrodžių gamintoją. Mes įsiklausome į savo rėmėjų nuomonę, mokomės iš jų reakcijos ir nuolat tobuliname dizainą“, – sako Danielius.
„Atlikę tyrimus išsiaiškinome, kad žmonės nori kokybiško, unikalaus dizaino laikrodžio, tačiau rinkoje jie dažniausiai kainuoja tūkstančius, todėl mūsų misija sukurti aukščiausios kokybės, unikalaus dizaino laikrodžius už prieinamą kainą“, – sako D. Jakutis.
Paskutiniosios „Kickstarter“ kampanijos metu į bendradarbiavimą su keliasdešimties tūkstančių žmonių bendruomene „Filippo Loreti“ įtraukė ir Šveicarijos dizainerių komandą ir tokiu būdu ištobulino laikrodžių dizainą.
Pirmiausia, pagrindinis „Filippo Loreti“ tikslas – šiuolaikiniams ir išlavinto skonio vartotojams sukurti tokį laikrodį, kuris ne tik atliktų pagrindinę funkciją, bet ir taptų neatsiejama stiliaus detale. Dėl šios priežasties itin daug dėmesio „Filippo Loreti“ skiria laikrodžio dizainui ir komfortui.
Atkaklumas ir užsibrėžtas tikslas sukurti aukščiausios kokybės produktą atvėrė duris pas ekspertus, kurie konsultuoja tokias kompanijas kaip „Omega“ ar „Rolex“ – dabar jie ir „Filippo Loreti“ konsultantų saraše.
Pirmasis išmanusis laikrodis
Sulaukę gausybės atsiliepimų iš bendruomenės, kad išmanieji laikrodžiai atrodo kaip paprasi elektronikos prietaisai (angl. gadgets), Danielius ir Matas metė sau naują iššūkį – sukurti išmanųjį laikrodį, kuris taptų stiliaus detale kiekvienam technologijomis besidominčiam vartotojui.
Renesansas žada atgimimą ir šviežio oro gūsį, tad pasirinkę tokį skambų pavadinimą naujajam savo gaminiui Danielius ir Matas žada daugiau nei galima tikėtis iš rinkoje esančių išmaniųjų laikrodžių.
„Praėjusiais metais pastebėjome, kad daugelis mūsų klientų teiravosi mūsų nuomonės apie išmaniuosius laikrodžius. Artimiau su jais pabendravę sužinojome, kad didelė jų dalis norėtų gauti informaciją apie savo sveikatą ir svarbiausius įvykius, tačiau didžiausias jų nuogąstavimas – nepatraukli tokių prietaisų išvaizda. Taigi, mes panaudojome savo žinias, sukauptas gaminant išskirtinio dizaino laikrodžius, ir sukūrėme aukščiausios klasės hibridinį išmanųjį laikrodį, kuris atrodo kaip aukštos klasės laikrodis, bet kartu turi ir visas svarbiausias funkcijas: veiklos ir miego stebėjimą, muzikos valdymą, pranešimus ir kitą informaciją“, – sako D. Jakutis
Didžiulis susidomėjimas šiuo išmaniuoju laikrodžiu pastarosios „Kickstarter“ kampanijos metu dar kartą patvirtino, kad viskas priklauso nuo to, kaip gerai suprantamas klientas ir atsižvelgiama į jo pagrindinius poreikius.
O kas toliau?
Pastarąjį rudenį pristatyta trečioji, ir kaip patys Jakučiai teigia, paskutinė, tokio tipo kampanija, kuri, kaip ir ankstesniosios, buvo itin sėkminga. „Jaučiame, kad per pastaruosius trejus metus jau sukūrėme tvirtą ryšį su mūsų bendruomene, tobulėjome, mokėmės iš savo klaidų ir siekėme aukščiausios kokybės tiek produkto, tiek aptarnavimo atžvilgiu. Metas judėti į priekį. Savo darbus tęsime kiek kitokiu principu ir jau greit pristatysime naujovių“, – sakė Danielius.
Šiandien Jakučiai savo bendrovės atstovybę kuria Amsterdame, o į komandą renka ekspertus iš viso pasaulio.
Daugiau informacijos čia.