Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tarptautinė „Fairtrade“ diena: ką apie sąžiningą prekybą žino mokiniai ir „Lidl“ pirkėjai?

Sąžiningos prekybos skatinimas – vienas „Lidl Lietuva“ veiklos prioritetų. Todėl gegužės 14 d. visame pasaulyje minint tarptautinę „Fairtrade“ dieną, prie mokykloms skirtų iniciatyvų prisijungė ir „Lidl“ – prekybos tinklo parduotuvėse mokiniai ieškojo sąžiningos prekybos ženklais pažymėtų gaminių ir ragino pirkėjus rinktis tvaresnius „Lidl“ privačių prekių ženklų produktus.
„Fairtrade“ sokoladas
„Fairtrade“ sokoladas / LIDL nuotr.
Temos: 1 Lidl

Šiemet pasaulinės sąžiningos prekybos dienos proga visose Pabaltijo šalyse buvo rengiamos maisto ir žaliavų auginimo procesų tvarumo svarbą pabrėžiančios edukacinės „Fairtrade“ iniciatyvos. Pavyzdžiui, mokyklų bendruomenės buvo skatinamos organizuoti sąžiningos arbatos pertraukėles ir pamokas, kurių metu mokiniai praplėtė savo žinias apie skurdo tiekimo grandinėse bei aplinkos taršos mažinimą, miškų išsaugojimą, žmogaus teisių užtikrinimą.

Prie vienos tokių mokymosi įstaigoms skirtų iniciatyvų prisijungė ir vienas didžiausių Lietuvoje prekybos tinklų „Lidl“ –prekybos tinklas atvėrė savo parduotuvių duris moksleiviams ir pakvietė juos susipažinti su „Fairtrade“ ženklu pažymėtais „Lidl“ produktais iš arčiau.

„Lidl“ parduotuvėse rengtų išvykų metu mokiniai ieškojo sąžiningos prekybos ženklais pažymėtų gaminių, bandė žemėlapiuose rasti jų auginimo ir gamybos vietoves bei domėjosi tiekimo grandinėse sutinkamais iššūkiais. Įgautas žinias jie galėjo pritaikyti ir praktiškai – mokiniai atliko „Lidl“ parduotuvėse apsilankiusių pirkėjų apklausą“, – teigia mokinių išvykas organizavusios vystomojo bendradarbiavimo asociacijos „Litdea“ vadovas Tomas Kurapkaitis.

Mokiniai prekybos tinklo lankytojams taip pat pasakojo apie sąžiningos prekybos „Fairtrade“ svarbą, skatino juos rinktis produktus, kurie auginami tausojant gamtos išteklius, užtikrinant vienodas darbo sąlygas skirtingų lyčių darbuotojams bei mokant jiems sąžiningą atlyginimą. Be to, mokiniai pirkėjams pasakojo ir apie tam tikruose maisto ir žaliavų auginimo sektoriuose naudojamą prievartinį ir vaikų darbą, daromą žalą vietovių biologinei įvairovei ir ekosistemoms.

Siekdama, kad pirkėjus pasiektų socialiai, ekonomiškai ir aplinkosaugine prasme tvarūs produktai, įmonė „Lidl Lietuva“ bendradarbiauja su tarptautine sąžiningos prekybos „Fairtrade“ organizacija bei prisideda prie permainų maisto ir žaliavų tiekimo grandinėse.

„Lidl“ parduotuvių asortimentą vis papildome sertifikuotais ir aplinkai bei žmonėms palankesniais produktais. Taip pat norime, kad pirkėjai žinotų, kokį poveikį turi kasdieniai jų apsipirkimo įpročiai ir imtųsi juos keisti. Pavyzdžiui, kad rinkdamiesi sertifikuotus produktus, jie gali netiesiogiai prisidėti prie žmogaus teisių užtikrinimo, taršos mažinimo ir gyvosios gamtos išlaikymo besivystančiose pasaulio šalyse“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ įmonės socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.

Įgyvendindamas šį tikslą, „Lidl“ prekybos tinklas pirkėjams siūlo sąžiningos prekybos „Fairtrade“ sertifikatu įvertintus bananus, išsinešimui skirtą kavą, taip pat sausų pusryčių dribsnius, ledus, šokoladą bei kitus sertifikuotos kakavos sudėtyje turinčius gaminius ir desertus.

„Fairtrade“ sertifikatas – kas tai?

Ant gaminių esantis sąžiningos prekybos „Fairtrade“ ženklas yra tarptautinės „Fairtrade“ organizacijos simbolis – šiuo ženklu pažymėti produktai atitinka tarptautiniu mastu pripažintus socialinius, aplinkos apsaugos ir ekonominius sąžiningos prekybos standartus.

Būdama pasaulinio judėjimo už sąžiningą prekybą lydere, „Fairtrade“ keičia pasaulinę prekybą nustatydama geresnes kainas ir darbo sąlygas besivystančių šalių darbuotojams bei aplinkos apsaugos reikalavimus. Be nustatytos minimalios žaliavų kainos augintojai taip pat gauna ir „Fairtrade“ premiją – papildomą pinigų sumą, kurią jie investuoja į savo pasirinktus verslo ar bendruomenės projektus. „Fairtrade“ reikalavimų laikymąsi kontroliuoja nepriklausoma organizacija, atlikdama patikrinimus visoje „Fairtrade“ produktų tiekimo grandinėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?