Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Unikalaus produkto kūrėja iš uostamiesčio: „Ne visas raukšles reikia lyginti!”

Klaipėdietei Laurai Grašytei – 31-eri. Uostamiestyje gimusi ir užaugusi mergina niekuomet nestokojo kūrybiškų ir verslių idėjų, kurias paverčia realybe. Šiandien jauna moteris jas realizuoja pačios įkurtoje „Mėmelio ateljė“ ir gali didžiuotis kurdama išskirtinius tekstilės produktus, kuriuos noriai perka klientai iš viso pasaulio. Prie svajonių išsipildymo prisideda ir gimtasis miestas – Lauros idėjos verslo planas laimėjo asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ rengtą sėkmingo verslo starto konkursą, padedantį kūrybiniams sumanymams skleistis dar plačiau.
Laura Grašytė siuvimo studijoje
Laura Grašytė siuvimo studijoje / Asmeninio archyvo nuotr.

Klaipėda – įkvėpimo šaltinis

Laura gimė ir užaugo Klaipėdoje, o minčių pakelti sparnus kitur nekyla: „Šį miestą be galo myliu ir manau, kad Klaipėda yra ideali vieta gyventi. Galbūt joje kažkam ir trūksta šurmulio, tačiau jūra, pasivaikščiojimai Smiltynėje, nostalgiški uosto kranų vaizdai – neįsivaizduoju savęs kitur. Todėl ir savo siuvimo studiją įkūriau būtent čia – uosto teritorijoje. Kas rytą keliaujant į darbą, mane pasitinka vis kiti atplaukusių laivų vaizdai...“

Romantiška miesto aplinka įkvepia Laurą kūrybiniams eksperimentams, kurių mergina nevengia dar nuo vaikystės. „Pirmą „sijoną“ sau „pasisiuvau“ būdama dvejų metų – tiesiog prisiuvusi audinio atraižą prie savo rūbų, – prisimena L.Grašytė. – Mama, kuri pati buvo siuvėja, mokė mane siūti, leido į dailės mokyklą bei tapybos pamokas. Ji norėjo, kad kurčiau drabužius. Siuvimo mašinų garsas dar nuo vaikystės man skamba kaip lopšinė. Pirmus drabužius sau pasisiuvau būdama 12 metų, tuomet iš draugų sulaukiau ir pirmo užsakymo – sukurti kostiumus teatrui.“ Mergina pajautė atradusi savo pašaukimą, todėl, baigusi mokyklą, pasirinko kostiumo dizaino studijas.

Asmeninio archyvo nuotr./Raukšlėčiausia patalynė pasaulyje
Asmeninio archyvo nuotr./Raukšlėčiausia patalynė pasaulyje

Imtis verslo paskatino kūryba ir įgūdžiai

„Mėmelio ateljė“ įkūrėja neslepia, jog ją, visą gyvenimą lydymą kūrybos, pradėti verslą paskatino įgūdžiai, įgyti dirbant rinkodaros srityje. „Esu verslavusi ir ankščiau, turėjau savo vintažinių drabužių butikėlį bei restoraną, tačiau vietinis verslas nesužavėjo savo sezoniškumu, – pasakoja L.Grašytė – Mintyse nuolat kirbėjo neįgyvendinta svajonė – kurti drabužius bei tekstilės gaminius.“

Pamažu gimė pirmasis Lauros kūrybos kūdikis – „Linen Handmade Studio“, atsiradęs iš didelės meilės linui ir nuolat pieštų eskizų. „Tai nebuvo spontaniškas sprendimas, antra vertus, jis ir nebuvo keliantis didelių abejonių, mat tiek prekyba, tiek rinkodara, tiek tekstilės gaminių produkcija man yra artima, – sako mergina. – Prekinio ženklo kūrimas bei realizavimas atrodė patraukliausia tuo metu man kilusi idėja, kurią pamažu išvysčiau.“

„Linen Handmade Studio“ – pirmasis „Mėmelio ateljė“ projektas, tvarios mados prekinis ženklas, orientuotas į ryžtingas, poetiškai įkvepiančias ir savo moteriškumą nuolat švenčiančias šiuolaikines moteris. „Drabužių dizainas paremtas nuo seno mados istorijoje gyvuojančiais siluetais, detalėmis. Liną gauname tik iš Lietuvos gamintojų, o gaminius siuvame tik pagal užsakymą. Taip ne tik prisidedame prie mažesnio planetos išteklių sunaudojimo, bet ir siuvame tik tiek, kiek reikia. Kolekcijų nepristatome dukart per metus, kaip tai būdinga kitiems prekiniams ženklams, tačiau asortimentą nuolat pildome laikui nepavaldžiais gaminiais“, – pasakoja L.Grašytė.

Užgimusioms idėjoms išpildyti Laura pasirinko liną – bene tradiciškiausią lietuvių etnokultūros audinį. „Prekiauti linu pradėjau dar prieš įsteigdama įmonę. O pati įmonė užaugo savaime, be didesnių investicijų, – pasakoja L.Grašytė. – Pradėjusi siūti pati, pagal individualią veiklą, vėliau samdžiau siuvėjas, kol galiausiai nusprendžiau įkurti įmonę. Įmonės steigimo procesai, mano nuomone, šiandien yra labai paprasti. Padėjo advokatų kontora, kuri tinkamai pasirūpina visais konkrečiai įmonei reikalingais dokumentais. Šiandien „Mėmelio ateljė“ dirba trys administracijos darbuotojai – direktorė, projektų vadovė, buhalterė ir trys profesionalios siuvėjos. Taip pat bendradarbiaujame su sukirpėja. Ieškome ir daugiau siuvėjų, kurios galėtų papildyti mūsų kolektyvą.“

Šiek tiek didesnių iššūkių atsirado kuriant naująjį „Mėmelio ateljė“ prekės ženklą. Čia merginos idėjai virsti kūnu padėjo uostamiesčio verslui siūloma parama. „Ėmėme kurti projektą „The Wrinkles shop“ (liet. „raukšlių parduotuvė“) – raukšlėčiausią pasaulyje lininę patalynę. Naujasis prekės ženklas kainavo žymiai daugiau investicijų, kaštų, todėl dalyvavome asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ projekte „Sėkmingo verslo startas“. Mūsų projektas laimėjo pirmąją vietą. Gavome finansavimą įrangai, paslaugoms“, – pasakoja Laura.

Asmeninio archyvo nuotr./Raukšlėčiausia patalynė pasaulyje
Asmeninio archyvo nuotr./Raukšlėčiausia patalynė pasaulyje

Romaną su linu įprasmino kūryboje

Paklausta, kodėl savo kūrybai realizuoti pasirinko būtent lino audinį, Laura prisipažįsta, kad jaučia jam ypatingus sentimentus. „Linas nuo seno žinomas Lietuvos istorijoje. Daug amžių lietuviai vertino liną ne tik kaip augalą, suteikiantį materialinių vertybių, lino vardas skambėjo lietuvių dainose, pasakose, mituose kaip nežemiškų ypatybių augalas. Darbas su tokiu sakralumo aura apgaubtu audiniu padarė įtaką ir „Mėmelio ateljė“ tikslų formavimuisi, – sako L.Grašytė. – Mūsų noras nėra vien tik pelno gavimas ar įsitvirtinimas rinkoje, mes siekiame tvaraus žaliavų bei energijos išteklių naudojimo, populiarinti tvaraus produkto ideologiją. Renkamės dirbti tik su tais tiekėjais, kurie atitinka ekologiškai saugios gamybos standartus, be to, naudojame įrangą, taupančią energiją, ir vadovaujamės „Zero Waste“ filosofija.“

Laura pasakoja, jog įmonė gamybos procesų metu sunaudoja net pačius mažiausius audinių likučius, taip siekdama sumažinti gamtos išteklių sunaudojimą bei atliekų kiekį. „Šiuo metu pardavimus vykdome tik gavę užsakymą – taip gaminame tik tiek, kiek reikia. Taip pat rūšiuojame ir perdirbame gamybines atliekas, prekybai naudojame tik perdirbamas pakuotes“, – pasakoja „Mėmelio ateljė“ įkūrėja.

Raukšlėčiausia patalynė pasaulyje

Šiuo metu įmonė realizuoja jau minėtą naująjį „Mėmelio ateljė“ prekinį ženklą „The Wrinkles Shop“. „Dirbdami su linu, supratome, kad lino mylėtojai ypač vertina audinio minkštumą bei raukšlėtumą. Metus laiko, bendradarbiaujant su nedidele gamykla, vyko produkto kūrimas, siekiant išgauti norimą rezultatą – raukšlėčiausią patalynę pasaulyje. Išskirtines patalynes spalvas įkvėpė paskutinė kelionė po Maroką. Taip atsirado ryškios, egzotiškos patalynės spalvos, įkvėptos itin spalvingos Maroko architektūros bei amatų. Spalvas kūriau dažnais ir teptuku, vėliau buvo išgaunamos spalvų receptūros, gaminami pavyzdžiai“, – apie unikalaus produkto sukūrimą pasakoja L.Grašytė.

Asmeninio archyvo nuotr./Laura Grašytė kelionės Maroke metu
Asmeninio archyvo nuotr./Laura Grašytė kelionės Maroke metu

Šiuo prekiniu ženklu „Mėmelio ateljė“ siekia paneigti mitą, jog visas raukšles būtina lyginti. „Manome, jog raukšlės patalynei suteikia daugiau tekstūriškumo, minkštumo ir sielos. Didžiausias „The Wrinkles Shop“ išskirtinumas – tai unikalus patalynės gamybos procesas. Nuolatinių bandymų, eksperimentų metu atradome, kaip gaminius paversti ypač minkštais ir raukšlėtais. Dėl šios technologijos naudojamas lino audinys tampa bemaž prabangiausia lino rūšimi pasaulyje. Jis švelnus ir itin minkštas, yra išskirtinės kokybės ir ypač tvirtas, – sako L.Grašytė. – Nepaisant to, kad ir skalbiama dažnai, patalynė tampa tik švelnesnė ir minkštesnė – tai didelis privalumas lino patalynę lyginant su greitesnį nusidėvėjimą turinčiais audiniais.“

Audinys bei dažai, kurie naudojami patalynei gaminti – sertifikuoti pagal OEKO-TEX standartą 100. Jis užtikrina, jog gamyboje nenaudojamos gamtai ir žmogui kenksmingos medžiagos. „Būtent šis audinys leidžia gaminti ne tik raukšlėčiausią, bet ir sveikiausią patalynę. Patalynėje nesikaupia bakterijos, audinys rekomenduojamas žmonėms, turintiems jautrią, alergizuoti linkusią odą. Taip pat, linas prisitaiko prie žmogaus kūno temperatūros – vėsina, kai to reikia, bei apgaubia malonia šiluma vėsiomis naktimis, – sako L.Grašytė. – Kuriant „The Wrinkles Shop“ siekėme ilgaamžio rezultato. Patalynės, kuri nenusidėvėtų po keleto skalbimų, būtų puiki šeimos komforto, jaukumo ir susirinkimo zona. Tai ne tik miegui skirti gaminiai, tai interjero detalės ir puošmenos, paverčiančios miegamąjį ypatinga, egzotiška, ramia ir jaukia vieta.“

Asmeninio archyvo nuotr./Raukšlėčiausia patalynė pasaulyje
Asmeninio archyvo nuotr./Raukšlėčiausia patalynė pasaulyje

Klientai – iš viso pasaulio

„Kuriant kokybiškus ir ilgaamžius gaminius, klientų ratas auga natūraliai. Esami mūsų klientai noriai dalijasi savo patirtimi su aplinkiniais, taip klientų gretos nuolat didėja. Iš jų gausos bei lojalumo suprantame, jog einame teisinga linkme, – sako L.Grašytė. – Deja, pirkėjus iš Lietuvos kol kas galime suskaičiuoti ant rankų pirštų, tačiau užsienyje gyvenantys lietuviai – mūsų pastovūs klientai.“

Pataria tikėti savo svajonėmis

„Pradėjusi siūti iš lino, sau pasakiau, kad dirbsiu tiek, kiek reikės, tol, kol pasieksiu savo tikslus ir įveiksiu visas kliūtis. Šiandien, turėdama sėkmingai veikiančią įmonę ir patį maloniausią darbą pasaulyje, noriu paraginti svajojančius pradėti įgyvendinti savo idėjas, – sako L.Grašytė. – Aš pradėjau su labai stipriu tikėjimu savo idėja bei begaliniu ryžtu. Ir, nors kliūčių buvo nemažai, visad prisimindavau, ką sau esu pažadėjusi. Viskas yra pasiekiama: ko nemokate šiandien, tikrai galite išmokti ateityje ar surasti tai jau gebančių padaryti žmonių. Nebūtina turėti investicijų, Lietuvoje yra puikių projektų, suteikiančių finansavimą naujoms idėjoms. Turbūt labiausiai žmonėms trūksta tikėjimo savo svajonėmis, bet tikrovėje visos kliūtys įveikiamos.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?