„Volfas Engelman“ tvarumo iššūkiai: energija iš saulės ar garo, nealkoholinių gėrimų vartojimo skatinimas

Socialinė atsakomybė, sveikesni produktai, pažangūs gamybiniai sprendimai, saugios ir visapusiškai palankios darbo aplinkos kūrimas, dėmesys bendruomenėms. Susitelkusi į šias pagrindines ilgametės tvarumo strategijos kryptis, bendrovė „Volfas Engelman“ ir pernai jas išlaikė prioritetiniais veiklos tikslais. Ką per 2022-uosius pavyko pasiekti, pasakoja įmonės generalinis direktorius Marius Horbačauskas.
„Volfas Engelman“
„Volfas Engelman“ / „Volfas Engelman“ nuotr.

Prioritetas – žalioji energija

Atsakinga vertės grandinė, komunikacija su vartotojais, vertės kūrimas suinteresuotoms šalims ir tikslas būti geriausia darbo vieta. Šios keturios tikslinės sritys, M.Horbačausko teigimu, jau daugybę metų yra prioritetinės tiek bravoro, tiek jį valdančios Suomijos bendrovės „Olvi“ grupės veiklos kryptys.

„Tai – ilgamečiai mūsų tvarumo strategijos uždaviniai. Atsakingumas ir tvari plėtra verslui šiandien yra būtinosios veiklos sąlygos, nes tik eidami šiuo keliu, diegdami inovacijas, kurdami naujas idėjas, po savęs galime palikti geresnį pasaulį“, – sako M.Horbačauskas.

„Volfas Engelman“ nuotr./Marius Horbačauskas
„Volfas Engelman“ nuotr./Marius Horbačauskas

Pernai vasarą bravoras pradėjo, o šiemet tęsia produkcijos virimo skyriaus plėtrą. Šios gamybinės grandies modernizavimą bendrovė vadina amžiaus projektu, kurį įgyvendinant iš esmės atnaujinami bravoro produkcijos gamybos procesai. Todėl plėtrai suplanuotos 5 mln. eurų lygio investicijos ne tik leis pagaminamo alaus apimtį padidinti beveik du kartus, bet ir smarkiai sumažinti bendrovės sunaudojamos energijos kiekį.

Pastarąją taupo ir darbo procesų optimizavimas. Pirmiausia, pasak M.Horbačausko, bendrovė 2015–2021 m. gamyboje naudojamų garų kiekį sumažino 28,6 proc. Taip pat bravore antrinis garas panaudojamas gamybiniuose procesuose, pavyzdžiui, virimo skyriuje juo šildomas vanduo.

„Mums rūpi švari energija. Todėl savo turimų krautuvų parką keičiame į elektrinį ir investuojame į energijos išteklius taupančią įrangą. Taip pat pernai ant savo mineralinio vandens UNIQA LT gamyklos stogo įrengėme saulės elektrinę. Ši aplinkai draugiška investicija sudarė 80 tūkst. eurų. Taip UNIQA LT tapo pirmuoju natūraliu mineraliniu vandeniu Lietuvoje, kuris išgaunamas ir išpilstomas naudojant tik saulės energiją“, – kalba M.Horbačauskas.

Rūpintis vartotojais

M.Horbačausko teigimu, rūpintis klientų gerove šiandien verslui yra viena būtinų sąlygų.

„Dėl to nuolatos siekiame dalytis žiniomis apie atsakingą alkoholio vartojimą bei kultūrą. Tam įkūrėme „Volfas Engelman Studiją“. Ji tapo ir kokybiško laisvalaikio, ir edukacijos erdve, kurioje iki 2030-ųjų su atsakingo vartojimo kultūra planuojame supažindinti apie 20 tūkst. lankytojų. Taip pat esame įsipareigoję puoselėti fermentacijos studijų mokymo įstaigose kokybę“, – teigia M.Horbačauskas.

Jis priduria, kad aludariai taip pat dalyvauja baigiamųjų studentų darbų gynimuose, „Karjeros dienose“, plėtoja studijų kryptis.

„Vienas mūsų socialinės atsakomybės tikslų – skatinti nealkoholinių gėrimų vartojimą, siekiame, kad šie gaminiai sudarytų 50 proc. produkcijos. Kartu didelį dėmesį skiriame naujiems nealkoholiniams gėrimams įvesti į rinką. Drauge esame įsipareigoję gaminti sveikesnius produktus ir sumažinti pridėtinio cukraus kiekį juose 25 proc.“, – pabrėžia M.Horbačauskas.

Aplinka, įkvepianti pokyčiams

Bravoras, siekdamas tapti geriausia darbo vieta, daug dėmesio nuolatos skiria komandos saugumui. Anot M.Horbačausko, „Volfas Engelman“ yra ne tik bendruomeniškumo kultūrą puoselėjanti, motyvacinę ir draugišką aplinką kolegoms kurianti įmonė – 2022-aisiais joje nefiksuotas ir nė vienas nelaimingas įvykis darbo vietoje.

„Pernai mūsų įmonėje buvo atliktas brandos auditas. Tai LEAN filosofijos įgyvendinimas, ja vadovaudamiesi vykdome savo veiklą. Atsižvelgę į rekomendacijas, ėmėmės darbo saugos ir procesų efektyvinimo, įtraukdami darbuotojus. Taip pat atnaujinome mokymus naujiems kolegoms, patobulinome auditų vertinimą, skaitmenizavome daugiau darbo procesų. Turime ir „Kaizen“ sistemą, kuri kolegoms leidžia įsitraukti, siūlyti tvarias, saugumą ir efektyvumą užtikrinančias idėjas. Taigi tvarumas pirmiausia prasideda nuo kiekvieno darbuotojo indėlio, todėl privalome kurti tokias darbo sąlygas, kurios įkvėptų rūpintis aplinka“, – akcentuoja M.Horbačauskas.

Susitelkė į bendruomenes

Dar viena tvarumo strategijos dalių – bravoro indėlis bendruomenėms. Pasak M.Horbačausko, įmonė skiria daug dėmesio tiek bendruomenės renginiams, tiek įvairioms socialinėms iniciatyvoms, remia visuomeninius bei kultūrinius projektus.

„Jaučiame didžiulę meilę Kaunui, nes šis miestas yra mūsų gimtoji vieta. Tačiau kartu esame visos Lietuvos dalis, todėl siekiame būti atviri kiekvienam šalies gyventojui. Vedami šio tikslo, pernai rūpinomės bendruomenėmis, socialinėmis iniciatyvomis, rėmėme kultūrinius projektus. Taip pat tęsėme jau tradicija tapusių atvirų miestiečiams švenčių organizavimą. 2022-aisiais įvyko penktoji Aludarių diena, trečią kartą Kaune praūžė „Oktoberfestas“. 2023-ieji yra mūsų jubiliejiniai, 170-ieji, veiklos metai. Per šį beveik dviejų šimtmečių laikotarpį bravoras visada skyrė dėmesio bendruomenei, tad tai vienareikšmiškai nesikeis ir ateityje“, – tikina M.Horbačauskas.

Šie jubiliejiniai veiklos metai, papildo jis, bravorą tik dar labiau įkvepia tęsti įsipareigojimus ir tvarumą išlaikyti vienu svarbiausių prioritetų, kuriam skiriamos investicijos, idėjos, pastangos ir laikas.

„2022-ieji mums, kaip ir daugeliui, buvo kupini iššūkių, nežinomybės, sukrėtimų. Tačiau strateginę tvarumo kryptį išlaikėme ir sėkmingai įgyvendinome užsibrėžtus tikslus. Šiuo keliu užtikrintai eisime ir toliau – tai yra mūsų įsipareigojimas ateičiai, planetai, darbuotojams, klientams, tiekėjams“, – reziumuoja M.Horbačauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos