„Festivalis netrukus skaičiuos 60–metį, mes dalyvaujame tik ketvirtąjį kartą, tačiau vis dar esame nustebinti ir sužavėti renginio koncepcijos, – sako festivalio atstovo Lietuvoje – bendrovės „15 minučių“ – vadovas Tomas Balžekas. – Šių metų Kanai buvo neįtikėtinai spalvingi: puikiai suderintas kūrybingumas ir produktyvumas, ir, be abejo, buvo išskirtiniai savo žvaigždėmis – Mark‘u Zuckerberg‘u, Ben‘u Stiller‘iu, Yoko Ono ir kitais“. T. Balžeko nuomone, „Kanų liūtų“ trauka slypi per daugelį metų sukurtoje ypatingoje festivalio atmosferoje, kuri leidžia tiek klausyti seminarų, tiek diskutuoti, tiek ir dalyvauti vakarėliuose – viskam pakanka jėgų.
Nuo ryto iki vakaro vykusiuose seminaruose ir darbo grupėse festivalio dalyviai galėjo susipažinti su reklamos dizaino, žiniasklaidos planavimo, socialinių reklamų efektyvumo tendencijomis, surasti klientų ir tiekėjų skirtumus bei panašumus, sužinoti, kaip tarpusavyje dera verslumas ir kūrybingumas, kokią įtaką daro globalūs prekių ženklai, kokios perspektyvos laukia internetinio marketingo ir t.t. Be to, dalyviai galėjo bendrauti su lektoriais, peržiūrėti visus festivaliui pateiktus darbus, filmus, reklamas ir kt.
„Minia pranešėjų, šūsnis įžvalgų, debesis idėjų – taip galima apibūdinti „Kanų liūtus“, – teigia festivalyje dalyvavęs „Media House“ interneto skyriaus vadovas Artūras Olšauskas. – Seminarai, geriausių reklamos darbų paroda ir pretendentų vaizdo klipų peržiūros vyksta tuo pat metu, ir tik nuo tavęs priklauso, ką rinksiesi – juos, ar pusdienį pagulėti saulutėje, prie jūros.“ A. Olšauskas buvo vienas iš 12–kos mūsų šalies atstovų „Kanų liūtuose“ – į festivalį taip pat vyko Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininkas Simonas Bartkus, „VRPIHill&Knowlton“ vadovas Mykolas Katkus, „Publicum Media“ žiniasklaidos komunikacijos paslaugų plėtros vadovas Jaunius Jakaitis ir kt.
Anot M. Katkaus, „Kanų liūtų“ festivalis – dabartinės reklamos rinkos tendencijų veidrodis. „Jei nori žinoti kur link eina komunikacijos industrija, į Kanus važiuoti tiesiog būtina. Tiesą pasakius, festivalis gerokai viršijo mano lūkesčius – tiek organizacija, tiek pranešimai buvo ne tik įspūdingi, bet ir aktualūs, pasisėmiau daug įkvėpimo kasdieniam darbui,“ – patirtais įspūdžiais dalinasi jis.
Pikantiškas prieskonis – garsūs vardai
Visi festivalio dalyviai nekantriai laukė, kada galės pamatyti ir išgirsti tokias žvaigždes kaip „Google“ viceprezidentas Henrique de Castro. Po jo pasisakymo tapo aišku, kad „Google“ valdo pasaulį, o internetas nuo šiol per amžius bus ten, kur tik bus žmogus. Garsiųjų vaidybinių filmų „Įsikūnijimas“ („Avatar“) ir „Titanikas“ prodiuseris Jon‘as Landau festivalio dalyviams savo filmų sėkmę paaiškino labai paprastai: ji slypi herojuose. Norintieji paklausyti (ir pamatyti!) Mark‘o Zuckerberg‘o, vietas salėje užsiėmė jau nuo ankstyvo ryto, nors jo pranešimas buvo tik vidurdienį. Ir ne veltui – kiek mažiau nei valandą trukęs pasisakymas papirko nuoširdumu ir paprastumu – tarsi apie „Facebook“ gyvenimą kalbėtum su pažįstamu vaikinu. Ir tikrai tuo metu niekas nepasigedo finansinių „Facebook“ analizių. Dar mažiau apie reklamą, marketingą ar interneto tendencijas pasakė Yoko Ono. Tiksliau – ji nepasakė nieko, tačiau būdama ant scenos privertė žmones juoktis. Nes ji buvo JI.
„Festivalis yra tarsi beprotiškai saldi reklamos bei marketingo grietinėlė – akys nori daugiau, nei gali suvalgyti“, – apibendrina „Kanų liūtus“ S. Bartkus. Anot jo, „Kanų liūtai“ yra septynias dienas trunkančios mišios marketingo sprendimams ir kūrybiškai reklamai. Dėl to nereikia į šį festivalį žiūrėti kaip į tradicinę konferenciją ar mokymus: čia pakanka erdvės tiek geriems, tiek ir blogiems pranešimams, tiek aiškiai suprantamoms, tiek ir netradicinėms reklamoms. „Žavu, jog net ir nevykę pranešimai ar silpni pranešėjai, tegu ir garsiomis pavardėmis, atstovaujantys išdidžiai skambančioms kompanijoms, duoda peno specialistams, nes ne šventieji puodus lipdo“, – kiek netradiciškai žvelgia į festivalio turinį S. Bartkus.
Apdovanojimų banga
Šiais metais į konkursinę programą atsiųsti 24 242 darbai iš viso pasaulio rungėsi 12–koje kategorijų. Prancūzijos Rivjeroje savaitę trukęs festivalis atnešė pripažinimą ir sėkmę daugeliui kompanijų ir projektų, pretendavusių į 57–ųjų „Kanų liūtų“ geriausius.
„Tarptautinis kontekstas suteikia festivaliui įvairių spalvų, kiekvienas pateiktas konkursui darbas yra savaip įdomus ir žavintis, – mintimis apie festivalį dalinasi J. Jakaitis. – Profesionalams tikrai verta nuvažiuoti ir pamatyti geriausias pasaulio kompanijas, tiesiog spinduliuojančias didele patirtimi ir kūrybingumu“.
Lietuviai šių metų „Kanų liūtų“ festivalio įvairioms kategorijoms buvo pateikę penkis darbus, tačiau nė vienas apdovanojimų nepelnė. Žinant, kad mūsų šalies kūrybingiausieji dalyvauja festivalyje vos ketvirtąjį kartą, galimybių parsivežti „Auksinį liūtą“ išlieka labai daug. Juo labiau, kad „Sidabrinį liūtą“ Lietuva jau turi – 2007 m. jį parsivežė žiniasklaidos planavimo agentūra „Universal Trendmark/McCann” už kūrybingiausią žiniasklaidos panaudojimą. Agentūra kūrė reklamos kampaniją atliekų perdirbimo įmonei EMP.