Krizės auka – vidurinioji klasė
Būsto netektys, skolų kilpa, apverktinas pragyvenimo lygis, žlugę verslai, sudaužyti likimai, iširusios šeimos, emigracija – visiems žinomos ekonominės krizės pasekmės. Jos galutinai pakirto visuomenės stuburą ir valstybės stabilumo garantą – viduriniąją klasę.
Aukščiausių kalnų užkariautoja
Lietuva karikatūristo žvilgsniu: R.Valeikis |
Himalajuose stūksančio Manaslu kalno (8156 m) smaigalyje vietos yra tik vienam žmogui. Kiti turi laukti eilėje, kol anksčiau viršūnę pasiekęs alpinistas užleis vietą. Ankstų spalio 1-osios rytą pirmoji į viršūnę įkopė ir kitus į eilę rikiuotis privertė lietuvė Edita Nichols – vienintelė Lietuvos moteris, du kartus įkopusi į 8 km aukščio kalnus. 7.50 val. vietos laiku ji Manaslu viršūnėje išskleidė lietuvišką trispalvę. „Tai buvo nepaprastas jausmas!“ – prisimena Edita. Buvo praėjusi vos savaitė po to, kai milžiniška sniego lavina ant šio kalno pražudė kitus viršukalnę pasiekti mėginusius žmones.
Pirkimas internetu: lietuvius dar reikia šviesti
„Net minimalų kompiuterinį raštingumą turintys žmonės po parduotuves nebesiblaško ir nebeieško, kur pigiausia“, – pastebi su interneto projektais penkiolika metų dirbantis Arūnas Kumpis. Lietuvoje jam pirmajam į galvą šovė mintis sukurti prekių kainų palyginimo portalą. Panašių dabar dygsta kaip grybų po lietaus. Bet konkurencija A.Kumpį ne gąsdina, o džiugina: „Kuo daugiau tokių portalų, tuo labiau šviečiami žmonės, kad jie gali tą pačią prekę nusipirkti daug pigiau.“
Gamtos ir istorijos sankirta
Važiuojant nuo Vilniaus Molėtų kryptimi, kelio ženklas nurodo posūkį į Dubingius – miestelį, besidriekiantį ilgiausio Lietuvoje Asvejos ežero pusiasalyje. Daugiausia lankytojų dėmesio vietovė sulaukia dėl čia gyvenusios didikų Radvilų giminės, romantikus vilioja nuo kalno atsiveriantys gamtos peizažai, o istorijos mylėtojus – archeologinių tyrinėjimų radiniai.
Lietuva kratosi vokiškų automobilių šalies įvaizdžio
Lietuvos gatvėse dominuoja naudoti „Volkswagen“, „Audi“, „Opel“ ir BMW automobiliai. Bet naujų automobilių pirkėjai renkasi visai ne juos. Paryžiaus automobilių parodoje pakalbintas „Nissan Nordic Europe“ generalinis direktorius Jacekas Gorskis neslėpė šypsenos: „Lietuviai yra išskirtiniai. Pernai jūsų šalyje užėmėme net 13 proc. naujų automobilių rinkos.“ Dar viena Lietuvos automobilių rinkos keistenybė – „Subaru“. Europoje šis japonų gamintojas užima tokią mažą rinkos dalį, kad pardavimų ataskaitose slepiasi po žodžiais „Kiti“.