Naivuolių ir nusivylusiųjų gaudyklė
Vienų akyse – nusivylimas ir viltis. Kiti spindi naivumu. Jie tiki, kad tinklinė rinkodara – jų lobio žemėlapis. Bet lobsta tik šio verslo sumanytojai, viltimis ir emocijomis maitinantys jaunus studentus ar darbu nusivylusius žmones.
Skambina mokyklos laikų draugė ir sako turinti verslo planą. Bet iš tiesų jokios idėjos ji neturi, tik schemą, kaip užsidirbti perkant ir reklamuojant „Amway“ produktus. Savaitraštis „15min“ aiškinasi, kaip ši schema veikia.
Savaitraščio „15min“ iliustr./V.Andriukaičio kova |
Išėjo pieno, grįžo su dulkių siurbliu
Po darbo einate nusipirkti duonos, pieno. Prekybos centre jus pasitinka smagios dainos, ore tvyro šviežių bandelių kvapas. Akis džiugina ryškios spalvos, pasiduodate vilionei, viską čiupinėjate, uostote. Net nepastebėjote, kaip prekių krepšelis prisipildė neplanuotais pirkiniais? Vadinasi, papuolėte į prekybininkų spąstus. Kodėl taip nutinka? Be akcijų ir nuolaidų, prekybininkai naudoja ir ne tokias atviras priemones, apie kurias dažnas net nenutuokia.
Pasaulio finansų pilietė
Jaunos lietuvės Linos Tolvaišaitės kelias į Pasaulio banką Vašingtone, kur ji dirba analitike, driekėsi per Vokietiją, Indiją, Pietų Afriką ir Silicio slėnį. Dabar ji konsultuoja apie panašią karjerą svajojančius studentus ir žada grįžti į Lietuvą. Bet tik tada, kai įgaus dar daugiau patirties. Dar besimokydama mokykloje Lina žinojo – nori studijų ir karjeros užsienyje. Todėl atkakliai to siekė.
Sumanus juvelyras šildosi degindamas vandenį
Šildytis degančiu vandeniu. Tokia idėja panaši į mokslinę fantastiką, bet šiaulietis juvelyras Alfredas Daulius ją įgyvendino, tad dabar papuošalus savo šiltoje dirbtuvėje kuria nesibaimindamas sąskaitų už šildymą. „Nenaudojamos dujos, pakanka nestiprios elektros srovės, neeikvojamas deguonis, nėra smalkių, nedidelė kaina“, – tokius novatoriško prietaiso, kuris uždega vandenį ir taip išskiria šilumą, privalumus vardijo savaitraščio „15min“ pašnekovas.
Mieste kalbėti tarmiškai – gėda
2013-ieji paskelbti Tarmių metais – per juos įvairiais renginiais bus siekiama populiarinti tarmes ir rūpintis jų išsaugojimu. Tačiau kalbininkė ir sociolingvistė Loreta Vaicekauskienė pastebi, kad tokių proginių akcijų neužtenka. „Žmonių deklaruojamos nuostatos apie tarmes skiriasi nuo tikrojo jų vertinimo. Kai paklausi apie tarmes, jų reikalingumą, dauguma pasisako teigiamai ir pabrėžia, kad tarmes būtinai reikia išsaugoti. Tačiau tyrimai atskleidė, kad iš tiesų žmonės galvoja kitaip“, – pastebėjo L.Vaicekauskienė.