15min eksperimentas: kada vairuotojas tamsoje pamato pėsčiąjį? Rezultatai bauginantys

Saugaus eismo teorija sako, kad vairuotojas važiuojantis tamsiu paros metu neapšviesta vietove, pėsčiąjį, kuris eina be atšvaitų, pamato tik tada, kai iki jo likę mažiau nei 50 metrų.

Akivaizdu, kad net ir variuojant leistinu greičiu gyvenvietės teritorijoje (jau nekalbant apie užmiestį, kur leidžiamas greitis didesnis) tokio atstumo esant avarinei situacijai gali tiesiog neužtekti automobiliui sustabdyti.

Taip pat teigiama, kad pėsčiajam einant su atšvaitu, jis vairuotojui tokiomis pačiomis sąlygomis tampa pastebimas net iki 300 metrų atstumu.

Kad įsitikintų, kaip yra iš tiesų, 15min atliko eksperimentą. Tai darydami taip pat patikrinome, ar visi atšvaitai vienodai gerai matomi tamsiu paros metu.

Su savimi pasiėmėme skirtingus atšvaitus: juosteles, nesertifikuotą atšvaitą „meškutį“, ir liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis. Išbandėme ir telefono žibintuvėlį.

Eksperimento rezultatai nustebino: savo kailiu patyrėme, kaip vėlai pėsčiasis išnyra iš tamsos, jei eina be atšvaito. Kaip greit jis pranyksta iš matymo lauko, jei tuo metu prasilenkiama su atvažiuojančiu automobiliu! 15min eksperimentas taip pat atskleidė, kad atšvaitas efektyviai saugo tik tada, kai jis dėvimas tinkamai (automobilių žibintų aukštyje, tinkamai pritvirtintas) ir yra kokybiškas.

Geriau vieną kartą pamatyti nei šimtą kartų išgirsti, todėl kviečiame pasižiūrėti eksperimento vaizdo įrašą.

VIDEO: Eksperimentas: ne viskas švyti, kas atrodo kaip atšvaitas

Brangink gyvybę. Būk matomas kelyje

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Kada vairuotojas pamato pėsčiajį?
Kada vairuotojas pamato pėsčiajį?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis