15min eksperimentas: kas greitesnis dieną be automobilio?

Rugsėjo 22 d. – Tarptautinė diena be automobilio. Pirmą kartą akcija „Mieste – be savo automobilio“ buvo surengta Prancūzijoje 1998 m. Šią dieną siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto įtaką aplinkai ir žmonių sveikatai, patiems prisidėti prie švarios aplinkos išsaugojimo.

Be to, šią dieną kalbama ir apie eismo saugumą, mažinant jo intensyvumą siekiama sumažinti nukentėjusių eismo įvykiuose skaičių. Miestų gyventojai šią dieną raginami palikti automobilius namuose ir į darbą vykti miesto transportu, dviračiu ar net riedučiais.

Todėl 15min žurnalistai ketvirtadienio rytą nusprendė atlikti eksperimentą – surengė „lenktynes“ važiuodami pagal KET reikalavimus tarp vidaus degimo varikliu varomo „VW Golf“ ir elektromobilio „Nissan Leaf“. Žurnalistai pasirinko populiarų rytinį maršrutą Santariškės–Saltoniškių g., tačiau elektromobilį specialiai pasuko ilgesniu keliu.

Dainius Cuberos / 15min nuotr./Kas greičiau juda mieste – „Volkswagen Golf“ ar „Nissan Leaf“
Dainius Cuberos / 15min nuotr./Kas greičiau juda mieste – „Volkswagen Golf“ ar „Nissan Leaf“

Idealiu atveju automobilių turėjo sumažėti

Darydami prielaidą, kad ketvirtadienį, dieną be automobilio, gatvėse karaliaus tik dviratininkai ir viešasis transportas, Dainius Cubera ir Žilvinas Pekarskas nusprendė elektromobilį siųsti Kalvarijų gatve, kurioje autobusų ir troleibusų eismas intensyvus. O „VW Golf“ važiavo Geležinio Vilko g., kuria važiuoja tik automobiliai.

„Google Maps“ idealiomis eismo sąlygomis prognozavo, kad Dainius su VW 7,4 km atstumą įveiks per 8–9 min. Žilvinui su „Nissan Leaf“ apskaičiavo 14–15 min kelionės trukmę Kalvarijų gatve.

Taigi teoriškai tokią ypatingą dieną „lenktynės“ Santariškės–Saltoniškių g. turėjo baigtis bent jau apylygiai. Nes „Volkswagen“ spūstyse lyg ir neturėjo užtrukti, be to, jo kelyje mažiau šviesoforų. „Google Maps“ idealiomis eismo sąlygomis prognozavo, kad Dainius su VW 7,4 km atstumą įveiks per 8–9 min.

„Nissan Leaf“ maršrutas ypatingas tuo, kad jame daugiau sankryžų, tačiau yra ir A juostų, kuriomis gali važiuoti elektromobilis, aplenkdamas spūstis.

Rezultatas (ne)nustebino

Žilvinas pasirinko ilgesnį atstumą. Iš Santariškių per pusę miesto važiavo Kalvarijų g. Vėliau ties savivaldybe pasuko į dešinę Konstitucijos prospektu, taip išvengdamas Geležinio Vilko g. spūsčių. „Google Maps“ idealiomis sąlygomis jam prognozavo 14–15 min. kelionę (maršrutas – 8,3 km).

Diena be automobilio daugeliui vairuotojų – nė motais.

Didžiausias „stabdis“ elektromobilio kelyje buvo „raudona šviesoforų banga“ ir A juosta važiuojantys automobiliai, kurie ten turėtų užtrukti kuo trumpiau.

„VW Golf“, kaip ir kiekvieną dieną, užstrigo Geležinio Vilko g. spūstyse. Taigi drąsiai galima daryti išvadą, kad diena be automobilio daugeliui vairuotojų – nė motais.

Šią išvadą puikiai iliustruoja ir rezultatas: trumpesnėje trasoje „VW Golf“ užtruko 31 min., o elektromobilis ilgesnį atstumą važiavo 23 minutes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis