Nuo šių metų pradžios vairavimas esant neblaiviam (nuo 1,5 promilės) buvo kriminalizuotas: toks KET pažeidimas vertinamas kaip nusikaltimas, o jį padaręs vairuotojas teisiamas pagal Baudžiamąjį kodeksą. Tačiau net ir tūkstantį eurų viršijančios baudos bei gresiantis kalėjimas vairuotojų neišblaivė: kiekvieną savaitę nubaudžiama bent pusšimtis vairuotojų, „pripūtusių“ daugiau nei 1,5 promilės: pavyzdžiui, vasario 24–kovo 2 dienomis tokių buvo 72.
Tiesa, bendras girtų vairuotojų ir jų sukeltų eismo įvykių skaičius per pirmus 2017-ųjų mėnesius yra mažesnis nei pernai.
Suapvalintos ir padidėjusios baudos už greičio viršijimą vairuotojų nestabdo, tačiau valstybės biudžetą pildo. Policija kiekvieną savaitę siunčia pranešimus apie šimtus visoje Lietuvoje užfiksuotų greičio viršijimo atvejų, tačiau geriausiai vairuotojų įprotis važiuoti greičiau pasireiškia per reidus. Sausio 19 d. pareigūnai nežymėtu automobiliu Vilniuje keturias valandas matavo Stepono Batoro gatve važiuojančių transporto priemonių greitį. Rezultatas – po tris pažeidimus per dvi minutes, arba 380 – per keturias valandas.
S.Batoro gatvėje esantys kelio ženklai, nurodantys sumažinti greitį iki 50 km/val., drausmina ne visus vairuotojus. Pagal policijos pateiktą statistiką, tame ruože daugiausia pažeidėjų važiavo 70–80 km/val. greičiu – jie gaus laiškus su pasiūlymais papildyti valstybės biudžetą 30–90 Eur suma.
Pokytis, kuris ilguoju laikotarpiu turėtų padaryti stiprią įtaką eismo saugumui – griežtesnės nuobaudos už lenkimą netinkamoje vietoje. Lenkti kitos transporto priemonės negalima, kai kelias pažymėtas ištisine linija ar kelio ženklu „Lenkti draudžiama“, taip pat sankryžose, geležinkelio pervažose ir likus 100 metrų iki jų, pėsčiųjų perėjose, vietose, kur važiavimo kryptimi yra daugiau nei viena eismo juosta ir ruožuose, kur blogai matomas kelias.
Šių nurodymų nepaisantiems vairuotojams gresia ne tik piniginė bauda nuo 170 iki 230 eurų, bet ir privalomas teisės vairuoti atėmimas nuo 3 iki 6 mėnesių. Tokių pažeidėjų taip pat nemažai – vien per sausio mėnesį užfiksuoti 143 draudžiamo lenkimo atvejai.
2016-ais metais dėl priešpriešinių susidūrimų Lietuvoje žuvo 29 žmonės ir dar 38 buvo sužeisti.
2017-aisiais taip pat padidėjo baudos už vairavimą transporto priemonės, kuri neturi civilinės atsakomybės draudimo (50–100 Eur), o už greičio viršijimą daugiau nei 30 km/val. baudžiami taksi, sunkiojo ir keleivinio transporto, 2 metų vairavimo stažo neturintys ir motociklų vairuotojai.
„Yra tikrai nemažai „džigitų“ su kvadratinėmis akimis ir nurautomis galvomis, kurie išeina iš vairavimo mokyklos ir nori pasirodyti panelėms, bendraklasiams ar kiemo draugams. Jie saugaus vairavimo autodrome patiria, kad fizika yra fizika ir, ištikus krizinei situacijai, nieko nemoka. Kitiems įtakos turi tik baudos padidinimas“, – KET naujoves komentavo lenktynininkas Vytautas Švedas.
Vairuotojams, iš kurių atimta teisė vairuoti, nuo šių metų nebeliko galimybės susigrąžinti pažymėjimą anksčiau laiko. Anksčiau neblaivūs, iš įvykio vietos pabėgę ar už kitą nusižengimą nubausti vairuotojai, praėjus pusei bausmės laiko, galėjo kreiptis į teismą ir prašyti grąžinti vairuotojo pažymėjimą. Šiemet ANK tokio punkto nebeliko: vairuotojams jokiu būdu negalima susigrąžinti pažymėjimo anksčiau laiko.
Šioje srityje atsirado ir nuolaidų. Iki 2016 m. pabaigos už KET pažeidimą buvo galima gauti pusę piniginės baudos, jeigu vairuotojas per 1 metus nebuvo baustas ir jeigu ta piniginė bauda sumokama per 10 dienų, tačiau ši nuostata galiojo tik pažeidimams, už kuriuos nenumatytas teisės vairuoti atėmimas. Nuo šių metų pusę piniginės baudos galima gauti už visus KET pažeidimus – net ir tuos, už kuriuos teisė vairuoti atimama. Neblaiviems vairuotojams ši nuolaida negalioja.
ANK įtvirtinta ir dar viena nuolaida už pabėgimą iš įvykio vietos. Anksčiau vairuotojai skųsdavosi, jog už netyčinį buferio brūkštelėjimą, kurio galima ir nepastebėti, jiems tenka tūkstantinė bauda, o teisė vairuoti atimama mažiausiai trejiems metams. Šiemet didžiulės piniginės baudos išliko, tačiau įtvirtinta nuostata, kad už tokį pažeidimą vairuotojo pažymėjimas neprivalo būti atimtas – ar jis reikalingas vairuotojui, ar ne, kiekvienu atveju sprendžia pareigūnai.
Be to, pailgėjo administracinių nuobaudų skyrimo terminas – nuo vienerių iki dvejų metų. Dabar tyčia vilkinantiems tyrimą asmenims šansų išsisukti kur kas mažiau.