Ką tokiu atveju daryti? Kokį greitį rinktis? Ar maksimalus leistinas greitis ir saugus greitis yra vienas ir tas pats?
TAIP PAT SKAITYKITE: Ekstremalaus vairavimo žiemą pamoka: kuo vairuotojas skiriasi nuo beždžionės
Daugelis pakalbintų saugaus eismo ekspertų sako, kad kažką daryti reikia ne įvykus įvykiui, o prieš tai. Nes, automobiliui jau pradėjus slysti, belieka tik spausti stabdį ir, veikiant ABS, bandyti valdyti jį vairu. Kitaip tariant, patikėti savo likimą technologijoms. Priminsime, kad ABS stabdymo kelio netrumpina, tačiau padeda išlaikyti automobilį stabilų ir leidžia jį valdyti vairu.
Tačiau, jau prieš sėdant prie vairo, galima perprogramuoti savo mąstymą, perjungti jį į žiemos režimą. Akivaizdu, kad kelių būklė Lietuvoje gali pasikeisti ir kelis kartus per parą. Todėl ir keisti mąstymą gali tekti kelis kartus.
TAIP PAT SKAITYKITE: Išbandymas pirmuoju sniegu: kaip elgtis, jei į darbą važiuojate vasarinėmis padangomis
Atkreipkite dėmesį į svarbiausius ženklus, kurie rodo, kad važiavimo sąlygos gali būti žiemiškai permainingos. Ir įsidėmėkite šiuos tris faktus, kurie, tikėkimės, jums padės išvengti nemalonumų.
TAIP PAT SKAITYKITE: Vairavimo žiemos sąlygomis pamoka: kaip stabdyti automobilį slidžiame kelyje
1. Jei ryte automobilį radote apledėjusį ar apsnigtą (tokių ar panašių ženklų gali būti daugybė), tai turėtų būti pirmasis signalas, kad kelyje bus slidu.
Neverskim kaltės kelininkams dėl savo klaidų. Jie daro viską, ką gali, tačiau šlapdribos ar plikledžio metu negalima važiuoti tokiu pačiu greičiu lyg danga būtų sausa, o laiku pabarstyti visų kelių paprasčiausiai neįmanoma.
2. Neužtenka važiuoti maksimaliu leistinu greičiu, nes saugus greitis gali būti mažesnis. Pavyzdžiui, mieste visai normalu važiuoti 30 km/val, jei jaučiate kad danga yra slidi.
3. Kitas dalykas, ką reikia žinoti važiuojant slidžiu keliu, yra švelnumas. Jo reikia ne tik bendraujant su savo šeimos nariais ar mylimaisiais. Vairuojant automobilį žiemą taip pat reikia vengti staigių ir „aštrių“ judesių. Anot TG vairavimo akademijos instruktoriaus Dariaus Grinbergo, staigiai pasuktas vairas ar paspaustas akseleratorius gali dar labiau pabloginti padangų sukibimą. Šiuolaikiniuose automobiliuose įdiegtos stabilizavimo sistemos padės tik iki tam tikros ribos, todėl aklai pasitikėti jomis nereikėtų.