15min.lt nusprendė pakalbinti keletą garbaus amžiaus vairuotojų. Jų prieš Vėlines toli ieškoti nereikia. Užtenka atvykti prie kapinių.
Nustatyti prie kurio automobilio prieis garbaus amžiaus vairuotojas – nesudėtinga. Tereikia išsirinkti seną, maždaug 30 metų senumo automobilį, kuris išoriškai atrodytų gana gerai išlaikytas. Tuomet reikia apsišarvuoti kantrybe ir luktelėti kelias dešimtis minučių, kol prie transporto priemonės prieis vairuotojas.
Niekada nėra sukėlęs avarijos
Pirmiausia vairuojančių senjorų paiešką pradėjome prie Panevėžio Kristaus Karaliaus kapinių. Važiuojant per automobilių stovėjimo aikšteles už akių užkliuvo senas BMW 316, automobilių gerbėjų geriau žinomas „chuligankės“ pravarde. Čia ilgai laukti nereikėjo. Prie automobilio už penkiolikos minučių, pasiramsčiuodamas lazdele, priėjo garbaus amžiaus vairuotojas.
Visą gyvenimą dirbau vairuotoju.
Netrukus su 72-ejų metų Vladu užsimezgė pokalbis apie beveik pusšimtį metų siekiančią vairavimo patirtį bei vairavimo ypatybes atėjus garbiam amžiui.
„Ne kasdien, bet kartais išvažiuoju dar. Ant kapų atvažiuoju. Žiemą nevažiuosiu. Nėra kur važiuoti. Vairuoju BMW. Jį turiu jau 8 metus. Iki tol turėjau „Moskvič“. Visą gyvenimą dirbau vairuotoju. Neturėjau jokių avarijų. Tiesa, vieną kartą į „Moskvič“ galą buvo atsirėmusi moteris“, – prisimena Vladas.
Pensininko paklausėme, kaip jaunesni vairuotojai reaguoja į vyresnio amžiaus kolegą bendrame eisme. Vladas patvirtino, kad visuomet stengiasi važiuoti atsargiai ir atidžiai, tačiau tą kiti eismo dalyviai ne visuomet įvertina.
„Būna, kad papypsi, lenkia per dvigubas ištisines linijas. Aš stengiuosi lėčiau, atsargiau. Labai žiūriu, kai važiuoju per sankryžas. Į kapines sumaniau atvažiuoti anksčiau, nes mažiau eismo. Ryt, poryt gal irgi atvažiuosiu. Žvakutes reikės uždegti. Šiaip retai bevažinėju, tik tokiomis progomis“, – pokalbį baigė Vladas ir, pasisodinęs žmoną, savo raudonu BMW išvyko namo.