Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apklausa: tik 1 iš 10 vairuotojų savo vairavimo žiemą įgūdžius vertina kaip labai gerus

Du trečdaliai Lietuvos vairuotojų pasitiki savo vairavimo įgūdžiais žiemą, kuri ir šiemet nepagailėjo išbandymų. Tačiau tik 1 iš 10 (12 proc.) šalies vairuotojų savo vairavimo žiemą įgūdžius vertina kaip labai gerus, rodo reprezentatyvi gruodžio mėnesį atlikta „Norstat“ apklausa, rašoma pranešime.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau nei pusė, arba 54 proc., šalies vairuotojų savo vairavimo žiemą įgūdžius vertina kaip gana gerus. Savo vairavimo įgūdžius kaip labai ar gana gerus labiau linkę vertinti vyrai nei moterys – atitinkamai 80 proc. ir 54 proc.

Tuo tarpu 8 proc. vairuotojų savo vairavimo įgūdžius vertina gana blogai, o 3 proc. – blogai. Iš tų respondentų, kurie savo vairavimo žiemą įgūdžius laiko prastais ir gana prastais, dauguma yra moterys – 15 proc., palyginti su 8 proc. taip save vertinančių vyrų.

Žiemą vairuoti gali būti sudėtinga net ir patyrusiems vairuotojams. Tai iliustruoja ir Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys: gruodžio 1-21 d. šalies keliuose pareigūnai užfiksavo 1260 eismo įvykių. Ekspertų teigimu, žiemą kelyje svarbūs ne tik vairuotojo turimi įgūdžiai, bet ir pačios transporto priemonės techninė būklė.

Atsižvelgiant į Lietuvos klimatą, transporto priemonės pasirinkimas taip pat gali turėti įtakos mobilumui ir saugumui snieguotuose, apledėjusiuose, vandens ir purvo apsemtuose keliuose. Pavyzdžiui, keturiais ratais varomus automobilius žiemą vairuoti yra kur kas lengviau, palyginti su varomais tik priekiniais ar tik galiniais ratais. Dėl to automobilis yra stabilesnis, rečiau slysta ir yra geriau valdomas važiuojant žiemos sąlygomis. Pavyzdžiui, „Audi“ „Quattro“ ir „Volkswagen“ „4Motion“ visų keturių varančiųjų ratų pavaros atlieka šią funkciją.

Prieš išvažiuodamas į kelią žiemos metu vairuotojas turi imtis tam tikrų prevencinių priemonių. Pavyzdžiui, iškritus sniegui, nuo automobilio reikia nuvalyti ne tik priekinį stiklą, bet ir stogą bei variklio dangtį, nes priešingu atveju sniegas gali nukristi ant priekinio stiklo arba net nuslysti nuo stogo važiuojant ir sukelti pavojų už jo važiuojančiam automobiliui. Taip pat būtina nuvalyti po automobiliu susikaupusį ledą, nes jis gali kelti pavojų kitiems eismo dalyviams.

Dažniausiai pasitaikančius automobilio gedimus galima suskirstyti į variklio problemas, važiuoklės remontą ir stabdžių sistemos patikrą bei remontą. „Audi“ ir „Volkswagen“ techninės priežiūros centruose dažniausiai atliekama įprastinė techninė priežiūra, pavyzdžiui, tepalų keitimas. Tačiau, jei automobiliuose pasitaiko gedimų, dažniausiai jie būna susiję su elektronika, kurią reikia diagnozuoti naudojant specialią įrangą. Žiemą įvykus avarijoms, automobilio apgadinimai būna labai įvairūs: nedidelių avarijų atveju dažniausiai deformuojamas kėbulas ir pažeidžiamas dažų sluoksnis, o po rimtesnių avarijų patiriami kompleksiniai pažeidimai, turintys įtakos visai automobilio važiuoklei, elektronikai, varikliui ir pan..

Kad miesto automobiliai, kurių prošvaisa – atstumas tarp žemės paviršiaus ir žemiausios kėbulo dalies – yra didesnė, gali būti saugesni važiuojant apsnigtais keliais.

„Norstat“ ir „Moller Auto“ apklausoje gruodžio mėnesį dalyvavo 1000 šalies gyventojų nuo 18 iki 74 m. amžiaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs