Kriptomilijonieriumi vadinamas ir „Lamborghini“ vairuojantis verslininkas Paulius Aršauskas portalui 15min paneigė, kad yra susijęs su internete paviešinta filmuota istorija, kuomet superautomobilis su jo vardiniais numeriais „ARSA 23“ lėkė greitkeliu Klaipėda–Kaunas bent 236 km per valandą greičiu ir esą per valandą pasiekė Vilnių.
Tarsi bandydamas paversti istoriją juokais, P.Aršauskas savajame „Facebook“ profilyje paviešino naują žaismingą fotomontažą su provokacija: o dabar į Kauną per 5 min.
„Įdomu, spauda ir apie tai parašys, jog į KAUNA per 5min, pati LAMBO nusivairavo!?“, – feisbuke klausia „Lamborghini“ savininkas.
Kaip skelbė 15min, pilietiško žmogaus pranešimo apie šį „Lamborghini“ skrydį pareigūnai sulaukė per sistemą e-policija. Tyrimo ėmėsi Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT).
Atsirado ne vienas liudininkas, tvirtinęs, kad savo akimis matė transliaciją apie šią „Lamborghini“ kelionę.
Tuo metu po straipsnio publikavimo portale su redakcija susisiekė ne vienas liudininkas, tvirtinęs, kad savo akimis matė šią „Lamborghini“ kelionę, transliuotą per Pauliaus Aršausko vardu sukurtą „instagram“ profilį rubrikoje „Instastories“ (įrašai iš jos po paros automatiškai išnyksta, išlieka tik išsaugotos kopijos).
„Turi būti surinkta visa administracinėje byloje būtina visuma. Jeigu įrodymų pakanka – asmuo gali būti nustatytas ir nubaustas. O jeigu įrodymų nepakanka – mes gyvename teisinėje valstybėje, ir be pagrindo asmens bausti mes negalime. Kiekvienas toks įvykis, apie kurį praneša jo liudininkai arba kažkur medžiagą pamatę pilietiški žmonės, yra išsamiai ištiriamas. Ypatingai tais atvejais, kai tam tikras vairuotojų elgesys kelia realią grėsmę aplinkinių saugumui.
Transporto priemonės savininkui yra numatyta pareiga nurodyti, kas konkrečiu atveju vairavo jo automobilį, – pabrėžė LKPT atstovė.
Kartais prireikia tikrai ilgo tyrimo, aplinkybės yra tiriamos ir čia minimu atveju. Jeigu identifikuojamas automobilis, bet nesimato vairuotojo, tas aplinkybes turėtų paaiškinti automobilio savininkas. Administracinių nusižengimų kodekse transporto priemonės savininkui yra numatyta pareiga nurodyti, kas konkrečiu atveju vairavo jo automobilį“, – apie pareigūnų galimybes nustatyti automobilį vairavusį asmenį ir taikyti jam poveikio priemones komentavo LKPT atstovė Marija Kazanovič.
15min primena kitas viešai nuskambėjusias istorijas, kurių scenarijai iš esmės panašūs. Patys vairuotojai paviešindavo medžiagą, kaip drastiškai jie viršija greitį arba daro kitus šiurkščius KET pažeidimus, o policija pažeidėjus demaskuodavo ir griežtai nubausdavo, remdamasi vien netiesioginiais įrodymais.
Buitiški naujo BMW bandymai ir panieka drausmingiems vairuotojams
2017 m. balandį pareigūnus sudomino gauta informacija apie vilnietį, kuris vasario mėnesį išsinuomotu prabangiu automobiliu „BMW 530D xDrive“ Vilniaus vakariniame aplinkkelyje važiavo 206 km/val. greičiu, kur leistinas greitis yra 90 km/val. Maža to, šis vairuotojas savo eismo saugumui pavojingus „žygdarbius“ nufilmavo ir paskelbė internete.
Vaizdo įraše vienos firmos direktorius sarkastiškai puikavosi galingo automobilio galimybėmis, komentavo viršytą greitį ir nepagarbiai įvertino kitų vairuotojų drausmingą važiavimą.
Pareigūnams automobilių prekybos ir nuomos bendrovė patvirtino, kad automobilis buvo išnuomotas trumpam terminui.
Prekybininkai suteikė visą techninę informaciją, kuria remiantis, net pagal nufilmuotus spidometro parodymus, buvo nustatytas filmavimo metu užfiksuotas automobilio važiavimo greitis. Pritaikius visas paklaidas 40-mečio vairuotojo naudai, pareigūnai priėmė sprendimą surašyti jam administracinio nusižengimo protokolą.
Už šiuos pažeidimus šiam BMW vairuotojui pareigūnai įteikė administracinį nurodymą su siūlymu per mėnesį sumokėti pusę galimos minimalios baudos, t.y. 225 eurus. Taip pat už šį pažeidimą asmeniui buvo skirtas teisės vairuoti atėmimas 1 metams.
Dariui Janušui lėkimas su BMW 230 km/val. greičiu kainavo 1 000 eurų
2015-ųjų vasarį panevėžietis lenktynininkas Darius Janušas, kaip pat sakė, surengė socialinę provokaciją – internete paviešino filmuotą medžiagą, kaip BMW automobilis naktį lekia 230 km/val. greičiu.
Buvo panašu, kad važiuojama ne lenktynių trasoje, o paprastame užmiesčio kelyje. Todėl netrukus kilo pasipiktinimas, jog automobilininkas esą propaguoja ne saugų eismą, o kelių erelių kultūrą. Pats D.Janušas 15min nesutiko papasakoti nieko konkretaus apie šią filmuotą medžiagą. Kas vairavo? Kur filmuota? „Tebūnie intriga“, – į visus panašaus pobūdžio klausimus tuomet atsakė sportininkas.
Pašnekovas aiškino, kad šios filmuotos medžiagos paviešinimas yra savotiška socialinė provokacija – bandymas atkreipti dėmesį į išties opias eismo saugumo problemas.
„Aš pats pas svarbius žmones negaliu patekti. Bet gal dabar mane pakvies pasiaiškinti dėl to filmuko? Tada aš turėsiu progą pasakyti, kas iš tiesų yra svarbu“, – savo taktiką atskleidė D.Janušas.
Lenktynininkas dėl filmuko iš tiesų buvo pakviestas pasiaiškinti, o vėliau feisbuke D.Janušas prisipažino, jog už šį pasivažinėjimą policija jam paskyrė 1 000 eurų baudą.
Vaikinas iš Žiežmarių – adrenalino vergas: jo „Nissan“ skriejo 282 km/val. greičiu
2009-ųjų vasarą ažiotažą internete ir žiniasklaidoje buvo sukėlęs 24 metų Vilius iš Žiežmarių, Lietuvos keliais lakstęs 277 km/val. ir net 282 val. greičiu, o šių pasiskraidymų filmuotą medžiagą kėlęs į „Youtube“ svetainę.
Kai pirmą kartą apie tai parašė 15min, Mibo slapyvardžiu siautusio vaikino paskyra internete buvo ištrinta, tačiau netrukus filmukai buvo įkelti iš naujo, o Vilius nusprendė nebesislapstyti.
„Gyvenime tikrai nesu kažkoks chuliganas ar neišprusęs žmogus. Turiu aukštąjį išsilavinimą, rimtą darbą. Tik tiek, kad jau nuo vaikystės negaliu gyventi be ekstremalių pomėgių. Bet laikausi pagrindinės taisyklės – daryti viską taip, kad kuo mažiau į tai būtų įvelta pašalinių žmonių“, – atvirame interviu 15min yra pasakojęs Vilius, vėliau pagarsėjęs ir savo ekstremaliu pomėgiu nardyti bei filmuoti po vandeniu.
15min žiniomis, po šių ekstremalių pasivažinėjimų vaikinui iš Žiežmarių teko pabendrauti ir su kelių policijos pareigūnais, kurie jo argumentus apie adrenalino poreikį taip pat išklausė, tačiau ir pačiam „Nissan“ vairuotojui teko išgirsti vieną kitą griežtesnį žodį, paprastai palengvinantį piniginę.