Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Artėjant mokslo metams: patarimai eismo dalyviams

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija), artėjant rudeniui, primena visiems eismo dalyviams ne tik apie besikeičiančias oro ir eismo sąlygas, bet ir apie intensyvėjantį eismą visoje šalyje. Prasidėjus naujiems mokslo metams, Lietuvos gatvėse ir keliuose bus daugiau transporto priemonių ir pėsčiųjų – padaugės mokyklinio amžiaus pėsčiųjų. Intensyvėjant eismui, didėja ir eismo įvykių tikimybė, rašoma direkcijos pranešime žiniasklaidai.
Eismas Kaune piko metu
Eismas Kaune piko metu / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kelių direkcija, išanalizavusi 2015–2020 m. eismo įvykius, kuriuose žuvo arba buvo sužaloti nepilnamečiai, sudarė Lietuvos keliuose ir gatvėse eismo įvykiuose nukentėjusio pėsčiojo nepilnamečio paveikslą – tai pradinių klasių mokinys (dažniausiai antrokas, trečiokas ar ketvirtokas), kuris nukentėjo grįždamas iš mokyklos ar popamokinės veiklos užsiėmimų, į eismo įvykį pakliuvęs ir nukentėjęs ne dėl savo neatsargumo (kaltės). Daugiau kaip 38 proc. eismo įvykiuose nukentėjusių pėsčiųjų buvo vaikai nuo 6 iki 10 metų amžiaus.

„Šiuo paveikslu norime dar kartą atkreipti dėmesį į mūsų mažųjų eismo dalyvių saugumą. Pagal statistikos duomenis, matome, kad dažniausiai į eismo įvykius patenka ir nukenčia mokiniai, kurie pradeda savo savarankiškas keliones į mokyklas, būrelius. Jei pirmokus dar lydi suaugusieji, tai antrokai ir vyresni, dažniausiai jau keliauja savarankiškai. Todėl primename suaugusiems, kaip svarbu vaikams kaskart priminti saugaus elgesio kelyje taisykles, prašome jų kalbėti apie kelių eismo taisykles, raginame vairuotojus būti atidiems ir dėmesingiems,“ – kalbėjo Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos nuotr./Nepilnamečių, nukentėjusių keliuose, paveikslas
Lietuvos automobilių kelių direkcijos nuotr./Nepilnamečių, nukentėjusių keliuose, paveikslas

Visi mes esame eismo dalyviai ir dalyvaujame eisme, todėl nuo atsakingumo ir pagarbos vieni kitiems priklauso ir mūsų kelionių saugumas. Labai svarbu, kad vaikai nuo pat pirmų kelionių mokytųsi saugiai keliauti. Kelių direkcija primena, kad tik rodydami teigiamą pavyzdį, mokydami vaikus, primindami jiems, kaip saugiai elgtis keliuose, išugdysime vaikų saugaus elgesio kelyje įgūdžius.

Keletas patarimų, ką reikėtų padaryti prieš prasidedant naujiems mokslo metams.

„Rekomenduojame kartu su vaikais nueiti iki mokyklos ir grįžti atgal, paaiškinti jiems, kokiu keliu eiti saugiausia, kaip saugiai pereiti gatvę, išlipus iš autobuso ar automobilio, kur saugiausia pereiti gatvę, priminti, kad per gatvę reikia eiti tik apsidairius ir įsitikinus, kad saugu, kad automobiliai sustojo praleisti, jei perėja reguliuojama šviesoforu – eiti per gatvę galima tik degant žaliam šviesoforo signalui“, – rašoma pranešime.

Vairuotojams primenama, kad reikia būti atidiems, vairuojant telefoną padėti į šalį, pasirinkti saugų greitį, jį sumažinti artėjant prie pėsčiųjų perėjos. Atminkime, kad visuomet egzistuoja ir žmogiškasis faktorius, žmogiškosios klaidos galimybė. Todėl vairuotojai turėtų padaryti viską, kad išvengtų incidentų su pėsčiaisiais (nesvarbu, kuri pusė teisi), kadangi pėsčiųjų eismo dalyvių grupė labiau pažeidžiama.

Preliminariais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 m. mūsų šalies keliuose buvo sužeisti 674 pėstieji, 20 proc. visų sužeistų pėsčiųjų sudarė nepilnamečiai, 2019 m. eismo įvykiuose sužeistų pėsčiųjų buvo daugiau – 820, iš jų nepilnamečių – 22,3 proc. Pernai Lietuvos keliuose nežuvo nė vienas nepilnametis pėsčiasis, 2019 m. vienas pėsčiasis nepilnametis žuvo dėl savo neatsargumo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos