Bandyme dalyvavo šeši automobiliai: C klasės „Mercedes Benz“, „MINI Cooper“, „Nissan Qashqai“, „Subaru Outback“, „Volkswagen UP“, ir „Volvo V60“.
„Auto Motor und Sport“ žurnalistai parengė visą bandymų poligoną, kuriame automobiliai turėjo sureaguoti į vietoje stovinčią kliūtį, imituotą pėsčiojo išėjimą ir kitus bandymus. Automobiliai buvo bandomi važiuojant 30 ir 50 km/val. greičiu.
Kalbėdami apie C klasės „Mercedes-Benz“ modelį, vokiečiai negailėjo pagyrų nepastebimai veikiančiai sistemai, tačiau ji tinkamai reagavo tik į stovinčius vietoje objektus. Imituojant pėsčiąjį ar net judantį automobilį, sistema neretai vėluodavo ir vietoj galimo susidūrimo išvengimo jį tik susilpnindavo. „Prie Safe Brake“ pavadinta sistema C klasės „Mercedes-Benz“ pirkėjui papildomai kainuotų 2 499 eurus.
„Driving Assistance“ sistema, montuojama į MINI modelius, kainuoja 990 eurų ir yra viena pigiausių tarp šio bandymo dalyvių. Ji nėra tobula, tačiau važiuojant nedideliu greičiu, 30 ar 50 km/val., spėjo sustabdyti arba iki minimumo sumažinti greitį visais atvejais.
„Nissan Qashqai“ turi „Safety Shield“ sistemą, kuri yra pigiausia šio testo dalyvė – kainuoja 700 eurų. Tiesa, ją užsisakyti galima tik išsirinkus geriausią „Qashqai“ komplektaciją – „Tekna“. Šiai sistemai vokiečiai neturėjo daug priekaištų, tačiau ji kiek per jautriai reagavo į daugumą pėsčiųjų ir nedavė vairuotojui ramybės. „Auto Motor und Sport“ pažymėjo, kad „Nissan“ įspėjimo sistema veikia ir važiuojant atbuline pavara.
„Eyesight“ sistema, montuojama į „Subaru Outback“, yra vienintelė standartinėje komplektacijoje esanti sistema. Šiai sistemai vokiečiai negailėjo pagyrų: ji puikiai reagavo tiek į stovinčius, tiek į judančius objektus, o bereikalingų įspėjimų kiekis – minimalus. Matyt, ne veltui ši sistema komplektuojama kiekviename „Comfort“ komplektaciją turinčiame „Outback“.
„Brake Assist Pro“ kainuoja 2 150 eurų ir yra montuojama į „Volvo V60“. Šią sistemą „Auto Motor und Sport“ įvertino labai gerai – ji tiksliai reagavo į judančias bei nejudančias kliūtis, į staiga atsirandančius pėsčiuosius. Klaidingi įspėjimai apie kliūtis – gana reti.
„Volkswagen Up“ mažylyje vos už 605 eurus galima užsisakyti „Drive Pack Plus“ sistemą, kuri atitinka savo kainą ir neprilygsta triskart daugiau kainuojančioms technologijoms. Didžiausia „Volkswagen“ sistemos bėda – ribotas matymo plotas. Kai „Subaru“ ar „Volvo“ gali pastebėti toli esančią kliūtį ir spėti sustoti net ir važiuojant 100 km/val. greičiu, „Volkswagen“ „matymas“ yra ribotesnis – ji veikia idealiai iki 25 km/val., tačiau prie didesnio greičio susidūrimo išvengimo gali nepavykti.
Automobilis | Nejudanti kliūtis | 30 km / val. | 50 km / val. | Žurnalo įvertinimas |
---|---|---|---|---|
Mercedes C-Class (2,499 Eur) | ++ | o | o | + |
Mini Cooper (990 Eur) | ++ | + | o | ++ |
Nissan Qashqai (700 Eur) | - | o | o | o |
Subaru Outback (serijinė įranga) | ++ | ++ | ++ | ++ |
Volvo V60 (2,150 Eur) | ++ | + | + | ++ |
VW Up (605 Eur) | ++ | + | - | + |
++ = Labai gerai + = Gerai o = Patenkinamai |