Per penkerius metus švedų pavyzdžiu pasekė dauguma gamintojų ir šiandien avarinio, arba kitaip vadinamo autonominio stabdymo sistemos, montuojamos į daugelį automobilių.
Pradžia „Volvo“ automobiliams buvo ne itin sėkminga. Per vieną pirmųjų oficialių „Volvo V60“ automobilyje sumontuotos sistemos pristatymų žurnalistams automobilis rėžėsi į kliūtį net nepristabdęs, o žmonės ėmė juokauti, kad tai puikus automobilis neištikimai žmonai ar vyrui, arba uošvienei.
Tais pačiais metais buvo atlikta ir daugiau šios sistemos bandymų. Vieną tokį, kuriame automobilis taip pat susimovė, atliko lenkų žurnalistai.
Žinoma, sukaupę 5 metų patirtį, švedai dabar montuoja ypač gerai veikiančias sistemas. Šiandien šią sistemą į papildomos įrangos sąrašą, galima įtraukti perkant didžiąją dalį automobilių
Tad kokias sistemas siūlo įvairūs automobilių gamintojai? Ir kiek jos šiandien kainuoja? Pateikiame sąrašą (atsitiktine tvarka parinktas vienas arba keli modeliai):
„Audi“
Iš visos „Audi“ siūlomos automobilių gamos, tik keturi modeliai neturi autonominio stabdymo technologijos – A1, Q3, R8 ir TT. Sistema, kuri naudojama „Audi“, vadinama „Audi pre sense“. Pati paprasčiausia tokia sistema „Pre sense basic“ – jau kai kurių automobilių bazinėje įrangoje.
„Audi pre sense“ tai ne tik avarinis stabdymas, kai prieš jus atsiranda kliūtis: pajutusi avarinę situaciją, sistema automobilyje automatiškai uždaro langus, liuką bei įtempia saugos diržus.
BMW tokias sistemas pradėjo montuoti 2013 metais, kartu su nauju elektromobiliu i3. Šiandien tokią sistemą galima užsisakyti beveik su visais BMW automobiliais. Pirmoji BMW taikyta technologija atpažįsta ir pėsčiuosius, ir automobilius. Tada tai buvo įranga, už kurią reikėjo papildomai mokėti.
Dabar tokia technologija kaip standartinė įranga montuojama šiuose BMW modeliuose: 7 serija, i8, X1, X5, X6. Papildomai ši įranga, pavyzdžiui, BMW „trečiukui“, kainuoja 530 eurų. Tačiau tai ne tik stabdymo sistema, už šiuos 530 eurų jūs perkate vairavimo asistentą, kuriame, panašiai kaip ir „Audi A4“ – įvairios pagalbos ir patogumai vairuotojui, kartu su autonomine stabdymo sistema.
„Citroen“ iš visos siūlomos modelių gamos, autonominio stabdymo sistemą montuoja tik į DS3 automobilį, Šiame automobilyje sistema komplektuojama tik kaip autonominio stabdymo sistema važiuojant mieste. (analogiška „Peugeot 208“ esančiai sistemai – ji gali sustabdyti nuo 10 iki 30 km/val. greičiu važiuojantį automobilį.)
Sistemos kaina – 540 eurų. Ši sistema komplektuojama kartu su klimato kontrolės paketu, į kurį įeina elektra šildomi ir užlenkiami galinio vaizdo veidrodėliai, lietaus jutiklis ir automatinės dienos šviesos, automatiškai tamsėjantis salono galinio vaizdo veidrodėlis.
„Fiat“ sistemą, kuri reaguoja į automobilius mieste, montuoja kaip papildomą įrangą į 500, 500C, 500L, „Panda“, ir „Panda Cross“, o tokią pačią sistema, kartu su adaptyviu autopilotu, montuojama į 500X automobilį. Jame tokia sistema kainuoja 839 eurus, o į šią sumą įskaičiuota parkavimo sistema su galinio vaizdo kamera, eismo juostos nukrypimo kontrolės sistema, priekinio susidūrimo prevencijos sistema, aklosios zonos stebėjimo jutikliai – išties daug vertingos įrangos.
„Ford“ autonominio stabdymo sistemos nekomplektuoja tik su „Ka“, „Mustang“ ir „Ecosport“ automobiliais. Visuose kituose ši sistema montuojama kaip papildoma įranga. Už „Active braking“ sistemą, montuojamą į „Mondeo“, jūs sumokėsite 1710 eurų ir kartu gausite priekinius bei galinius parkavimosi jutiklius, eismo juostos palaikymo sistemą, kelio ženklų atpažinimo sistemą.
„Honda“ avarinio stabdymo sistemą montuoja į visus gaminamus modelius, išskyrus „Insight“ ir CR-Z. Standartinėje įrangoje sistemą, kuri veikia mieste, rasite „Civic Tourer“, HR-V ir „Jazz“ modeliuose.
„Hyundai“ autonominio stabdymo sistemą rasite standartinėje įrangoje modelyje „Genesis“, o kaip papildomą įrangą „Autonomous emergency braking“ sistemą galite užsisakyti kartu su „Tucson“.
„Tucson“ modelyje ši sistema kainuoja 1 490 eurų, ir yra komplektuojama kartu su įvairiais apdailos akcentais, taip pat eismo juostos laikymosi sistema, aklosios zonos stebėjimo sistema, galinio skersinio eismo aptikimo sistema ir panašiomis saugumo sistemomis.
„Jaguar“ avarinio stabdymo sistemą, kuri aptinka pėsčiuosius, veikia mieste ir užmiestyje, komplektuoja jau standartinėje įrangoje su „F Pace“, XE ir XF automobiliais. Avarinio stabdymo sistemos neturi „F Type“ ir XJ automobiliai.
„Land Rover“ iš siūlomų trijų modelių sistemą standartinėje įrangoje tik „Discovery Sport“, o „Defender“ ir „Freelander“ tokios sistemos neturi.
„Lexus“ avarinio stabdymo sistemą standartinėje įrangoje komplektuoja su NX ir RX modeliais. Adaptyvinė kruizo kontrolė kartu su avarinio stabdymo sistema, veikiančia užmiestyje, galima su visais „Lexus“ modeliais.
„Mazda“ sistemą, kuri veikia mieste (iki 30 km/val.), standartinėje įrangoje turi 2, 3 ir CX-5 modeliai. Kituose modeliuose ši sistema montuojama tik su tam tikromis komplektacijų grupėmis, pavyzdžiui, sistema be papildomo mokesčio montuojama į „Mazda 6“ „Premium“, „Premium PLUS“ ir „Luxury“ komplektacijų paketus, tačiau negalima „Active“ komplektacijos pakete.
„Mercedes Benz“ avarinio stabdymo sistemą standartiškai montuojama į A, B, C, CLS, E, GLC, GLE ir S klasės automobilius.
„Mitsubishi“ autonominio stabdymo sistemą montuoja tik į „Outlander“.
„Nissan“ autonominio stabdymo sistemą siūlo trijuose gaminamuose modeliuose: „Pulsar“, „Qashqai“, „X-Trail“. Visuose trijuose ši sistema – jau bazinėje komplektacijoje.
„Peugeot“ stabdymo sistemą „Active City brake“ kaip papildomą komplektaciją siūlo kartu su 208 ir 308 modeliais. 208 sistema kainuoja 494 eurus ir veikia tik mieste (10-30 km/val)
„Renault“ avarinio stabdymo sistemą, kartu su parkavimo sistema ir vaizdo kameromis už 496 eurus siūlo „Kadjar“ modelyje (tik viename iš keturių komplektacijų paketų). Kituose „Renault“ modeliuose avarinio stabdymo sistema negalima.
„Škoda“ avarinio stabdymo sistemos negalima pasirinkti kartu su „Roomster“ ir „Yeti“. „Superb“ modelyje sistema, montuojama bazinėje įrangoje, o, norint susikomplektuoti „Rapid“ modelį, su analogiška sistema, reikės sumokėti 279 eurus.
„Subaru“ avarinio stabdymo sistemą siūlo tik su „Outback“ modeliu. Sistema į šį modelį montuojama bazinėje įrangoje.
„Toyota“ į „Avensis“ šią sistemą montuoja jau bazinėje įrangoje.
Modelyje „Land Cruiser“ sistema, kurią „Toyota“ vadina priešavarinės saugos sistema, montuojama kartu su technologijų paketu, kurio kaina 990 eurų. Į šį paketą įeina ir garso sistema, dinaminės linijos vaizdo kameros gale, 360 laipsnių vaizdo kamera, adaptyvioji greičio palaikymo sistema ir perspėjimo apie iš galo artėjančias transporto priemones sistema.
Kituose modeliuose avarinio stabdymo sistema negalima, išskyrus „Prius“ ir „Auris“.
„Opel“ sistemą siūlo kartu su „Astra“, „Insignia“ ir „Zafira Tourer“.
„Volkswagen“ naująjį „Golf“ siūlo su stabdymo asistentu, montuojamu į visų komplektacijų lygių automobilius. „Passat“ automobiliuose ši sistema, analogiška „Golfui“, montuojama su visomis komplektacijomis, išskyrus „Trendline“. Tas pats galioja ir „Touran“ modeliui.
Kituose modeliuose avarinio stabdymo sistema, kaip papildoma komplektacija siūloma CC, „Phaeton“, „Polo“, „Sharan“, „Touran“ ir „up“ modeliuose.
Sistema nekomplektuojama su „Beetle“, „Eos“, „Jetta“, „Scirocco“, „Tiguan“ ir „Touareg“ modeliais.
„Volkswagen Polo“ ši sistema kainuoja 282 eurus.
„Volvo“, sukaupusi didelę patirtį tobulindama avarinio stabdymo sistemas, visus serijinius modelius siūlo su standartiškai montuojama sistema „City safety“.
Kaip papildoma įrangą į visus modelius gali būti montuojamos ir kitos saugumo sistemos: vairuotojo nuovargio, kelio ženklų atpažinimo sistemos, adaptyvi greičio palaikymo sistema, pėsčiųjų aptikimo sistema ir kitos.
Automobilių gamintojai, nesiūlantys jokios autonominio stabdymo sistemos paketo: „Alfa Romeo“, „Aston Martin“, „Cadillac“, „Dacia“, „Ferrari“, „Isuzu“, „Kia“, „Lamborghini“, „Lotus“, „Maserati“, „MG“, „Rolls Royce“, „Smart“, „Ssangyong“.
Gamintojas | Kurie modeliai turi autonominio stabdymo sistemą standartinėje įrangoje | Kurie modeliai autonominio stabdymo sistemą turi papildomoje įrangoje | Kokia tokios papildomos įrangos kaina (atsitiktinio modelio)* |
„Audi“ | Visi, išskyrus A1, Q3, R8, TT | Papildomai nekomplektuojama | |
BMW | i8, X1, X5, X6 | Visi likusieji, išskyrus Z4 | 3 serija – 530 eurų |
„Citroen“ | - | DS3 | 540 eurų |
„Fiat“ | - | 500, 500C, 500L, „Panda“, „Panda Cross“, 500X | 500X – 839 eurai |
„Ford“ | - | Visi, išskyrus „Ka“, „Mustang“ ir „Ecosport“ | „Mondeo“ – 1710 eurų |
„Honda“ | „Civic Tourer“, „HR-V“ ir „Jazz“ | Visi, išskyrus „Insight“ ir „CR-Z“ | |
„Hyundai“ | „Genesis“ | „Tucson“ | „Tucson“ – 1490 eurų |
„Jaguar“ | „F Pace“, XE ir XF | - | - |
„Land Rover“ | „Discovery Sport“ | - | - |
„Lexus“ | NX ir RX | Visi likę | „CT200h“ – 660 eurų |
„Mazda“ | 3, ir CX-5 | 2, 6, CX-3 | Montuojamos kartu su tam tikrais komplektacijų lygiais. |
„Mercedes-Benz“ | A, B, C, CLS, E, GLC, GLE ir S klasės | Visi likę | V klasė – 359.37 eurų |
„Mitsubishi“ | „Outlander“ | - | - |
„Nissan“ | „Pulsar“, „Qashqai“, „X-Trail“ | - | - |
„Peugeot“ | - | 208, ir 308 | 208 – 494 eurai |
„Renault“ | - | „Kadjar“ | „Kadjar“ – 496 eurai |
„Škoda“ | „Superb“ | Visi likę, išskyrus „Roomster“ ir „Yeti“ | „Rapid“ – 279 eurai |
„Subaru“ | „Outback“ | - | - |
„Toyota“ | „Avensis“ | „Land Cruiser“, „Prius“ | „Land Cruiser“ – 990 eurų |
„Opel“ | „Astra“ (tam tikrame komplektacijos lygyje, sistema montuojama be papildomo mokesčio) | „Insignia“, „Zafira Tourer“ | „Insignia“ – nuo 553 eurų |
„Volkswagen“ | „Golf“, „Passat“, „Touran“, kai kurie kiti modeliai, priklausomai nuo komplektacijos lygio | „CC“, „Phaeton“, „Polo“, „Sharan“, „Touran“ ir „up!“ | „Polo“ – 282 eurai |
„Volvo“ | Visi | Kai kuriems automobiliams papildomai gali kainuoti tik vairuotojo nuovargio, kelio ženklų atpažinimo, adaptyvi greičio palaikymo, pėsčiųjų aptikimo ir panašios sistemos (dažniausiai viskas viename pakete) | „Volvo V40“ – 1940 eurų |
*Dauguma automobilių gamintojų avarinio stabdymo sistemą montuoja kartu su kokiu nors įrangos paketu. Dažniausiai tai būna parkavimo sistemos, adaptyvioji greičio palaikymo sistema ir pan.