Jeigu ABS bei ESP sistemas daugelis mašinų turi jau bene dešimtmetį, tai kai kurios sistemos dar tik skinasi kelius į populiarumą. Vienas to pavyzdžių galėtų būti „Nissan“.
Japonų gaminamame „Nissan Note“ 2013-aisiais buvo pristatytas „Safety Shield“ saugumo sistemų komplektas – tai buvo pirmasis B segmento automobilis, turėjęs 4 aplinkinio vaizdo kameras, leidžiančias stebėti automobilį iš visų 4 pusių, ir padedančias įsiparkuoti.
Visų kamerų vaizdas 5,8 colio ekrane buvo projektuojamas į vieną, taip sukuriant automobilio stebėjimo iš viršaus galimybę.
Ant „Note“ bagažinės dangčio įmontuota kamera atlieka ne tik aplinkos stebėjimo funkciją. Aptikusi judantį objektą, pavyzdžiui, bėgantį vaiką, kuris nematomas vairuotojui, ji įspėja garsiniu signalu.
Be parkavimo asistento, „Safety Shield“ sudaro ir vadinamosios „aklosios“ zonos stebėjimas – automobilio šoniniuose veidrodėliuose įsižiebia lemputė, įspėjanti, kad kitas eismo dalyvis pateko į vairuotojo nematomą zoną.
Paskutinioji „Safety Shield“ dalis – įspėjimas apie kertamą eismo juostą. Vairuotojui užsižiūrėjus ir netyčia užvažiavus ant eismo juostas žyminčios punktyrinės ar ištisinės linijos, sistema garsiniu signalu įspėja apie netinkamą manevrą. Jeigu rodomas posūkio signalas, sistema tyli ir be reikalo nepypsi.
Panašios sistemos buvo diegiamos ne viename aukštesnės klasės automobilyje, tačiau „Nissan“ pralaužė ledus į mažųjų, B segmento, mašinų segmentą.
Kitas žingsnis galėtų būti aktyvus „autopilotas“. Daug automobilių, pavyzdžiui, „Lexus“ ar „Volvo“ modeliai, turi aktyvų tempomatą, kuris neleidžia priartėti prie priešais važiuojančio automobilio. Jei pasivejate lėčiau važiuojantį automobilį, į jį neatsitrenksite. Kliūčiai pasitraukus sistema vėl sugrįš prie Jūsų pasirinkto greičio.
Štai „Hyundai“ savo automobiliuose pradėjo diegti Eismo juostos laikymosi sistemą. Nors ji dar nėra dažnai naudojama automobilių rinkoje, tačiau ateityje to galima tikėtis iš visų gamintojų. Šį „Hyundai“ sistema seka linijos žymėjimą ir apie tai informuoja vairuotoją.
Technologija turi keletą skirtingų režimų. Naudojant vieną jų sistema apie nukrypimą nuo juostos tik perspės. Kiti režimai yra kur kas pažangesni.
Jei jūs nesukate vairo, automobilis pats švelniai suktelės vairą į reikiamą pusę, paskutinis – ekstremaliausiais režimas imsis visų priemonių, kad jei net ir užsnūdote prie vairo, automobilis važiuotų reikiama juosta.