63 proc. atsakiusiųjų pritarė teiginiui, kad elektroninės saugumo sistemos, kaip stabdžių antiblokavimo (ABS) ar stabilumo kontrolė (ESP, TRC ir pan.) padeda išvengti eismo įvykių.
Beveik trečdalis, 32 proc. respondentų, teigė manantys, jog saugumo sistemos yra teigiamas dalykas, tačiau išreiškė susirūpinimą, jog jos mažina vairuotojų įgūdžius.
5 proc. apklausos dalyvių teigė neigiamai vertinantys elektronines saugumo sistemas - jų nuomone, jos tik trukdo vairuotojui.
Dabar atliksime smulkesnę apklausą, kurioje bus galima pamatyti, kaip žmonės vertina konkrečias automobiliuose esančias saugumo sistemas.
1. ABS. Tai sistema, standartiškai diegiama visuose Europoje parduodamuose automobiliuose. Ji neleidžia automobilio ratams slysti staigiai stabdant - nors tai pailgina patį stabdymo kelią, tačiau leidžia kontroliuoti automobilio judėjimo trajektoriją vairu.
2. ESP, TRC ir t.t. Elektroninė stabilumo sistema. Jos tikslas - automobiliui paslydus, jį vėl ištiesinti. Sistema gali pritaikyti skirtingą stabdymo jėgą kiekvienam ratui ir taip padeda vairuotojui suvaldyti paslydusį automobilį. Nuo 2014 metų ESP diegiama visuose ES parduodamuose automobiliuose.
3. Įspėjimo sistemos. Tai garsinis ar vaizdinis įspėjimas apie vairuotojui nematomoje („aklojoje“) zonoje važiuojantį kitą eismo dalyvį, įspėjimas apie netyčia kertamą eismo juostą ar automobilio pasiūlymas vairuotojui padaryti pertrauką po ilgo važiavimo.
4. Vaizdo kameros. Daugelis automobilių turi kameras, kurios filmuoja tik automobilio galą, tačiau kai kurie automobiliai apkabinėti daugiau nei viena kamera ir netgi gali projektuoti vaizdą iš viršaus.
5. Automatinis stabdymas. Automobilis, išvydęs priešais esančią kliūtį ar staiga pradėjusį stabdyti automobilį, pats sustoja be vairuotojo įsikišimo.