Reidų metu paaiškėja, kad apie 40 proc. gatvėse važiuojančių automobilių yra netvarkingi ir techninės apžiūros nepraeitų. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, net prieš apsilankymus TA centruose pašalinti visus gedimus ir pirmu bandymu įveikti kontrolierių barjerą sugeba tik apie pusė visų mašinų savininkų.
Dažniausi trūkumai – nesureguliuoti ar neveikiantys žibintai, netvarkinga pakabos ar stabdžių sistema, pakeista išmetamųjų dujų sistema. Kartais TA automobiliai negauna dėl stipriai nudėvėtų padangų ar kitų saugumo trūkumų.
Žmonės neretai vadovaujasi principu „tvarkyti automobilį tik prieš techninę apžiūrą“, o kas vyksta du metus tarp TA – nesvarbu.
Tačiau kartais žmonės automobilių nepasirūpina ne tyčia, o dėl aplaidumo. Panašus įvykis nutiko šią savaitę Telšių rajone – mokinius į konkursą vežusi mokytoja keliones viduryje turėjo sustoti, nes jos automobiliui baigėsi degalai.
Kelkraštyje sustojusio automobilio ekipažą išgelbėjo pro šalį važiavę policijos pareigūnai, nuvežę mokinius į konkursą.
Toks vairuotojos aplaidumas yra netgi dviejų problemų priežastis. Pirmoji – tiesioginė įtaka eismo saugumui, nes rizikuojant važiuoti pustuščiu degalų baku, šie gali baigtis bet kada: lenkiant, persirikiuojant ar tiesiog važiuojant tiesiai, kai iš paskos važiuojantis vairuotojas nespės sureaguoti į staigiai lėtėti pradėjusį automobilį.
Antroji – netiesioginė. Jeigu žmogus nesirūpina automobilio degalų sistemos būkle ir rizikuoja važinėti pustuščiu baku, jis griečiausiai panašiai žiūri ir į kitų automobilio mazgų priežiūrą. O tai jau gali tapti eismo įvykio priežastimi.
Vokietijos automobilininkų klubo ADAC atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad maždaug kas dešimto eismo įvykio priežastimi yra prasta automobilio techninė būklė. Toks skaičius – Vokietijoje, kurioje automobilių vidutinis amžius dvigubai mažesnis nei Lietuvoje.