Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Be draudimo Lietuvoje važinėja 150 tūkst. automobilių

Transporto priemonių draudikų biuro duomenimis, Lietuvos keliais važinėja iki 150 000 automobilių, kurių vairuotojai nėra įsigiję privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo. Tokie vairuotojai rizikuoja ne tik iki 120 Lt siekiančia bauda, bet ir dideliais nemalonumais – jei taps avarijos kaltininkais, jiems teks atlyginti visus nukentėjusiųjų nuostolius.
Sutvarkytos Vilniaus gatvės
Automobiliai / Vilniaus savivaldybės nuotr.
Temos: 1 Draudimas

Atsargesni ir apdairesni vairuotojai renkasi ne tik civilinės atsakomybės, bet ir pačios transporto priemonės kasko draudimą. Nors pastarasis ir nėra privalomas, tačiau itin aktualus perkant naują automobilį. Neturint tinkamos draudimo apsaugos, vagystės, autoįvykio ar kito nelaimingo atsitikimo atveju remonto išlaidas arba lizingo įsipareigojimus tektų padengti nuosavomis lėšomis.
 
Remiantis draudimo bendrovės „ERGO Insurance SE“ Lietuvoje duomenimis, nauji automobiliai į eismo įvykius patenka apie 10 proc. rečiau nei senesni. Antraisiais ir trečiaisiais eksploatavimo metais šis skaičius atitinkamai siekia 8–9 proc. Visgi, draudikų teigimu, vertinant automobilio vertę, naujo automobilio draudimas nėra brangesnis nei naudoto.  Draudimo įmokos dydis priklauso ne tik nuo išsirinkto automobilio, bet ir nuo vairavimo stažo, drausmingumo, pasirinktų draudimo sąlygų. 

Draudimo įmoka nepriklauso nuo automobilių ratų dydžio

„Transporto priemonės kasko draudimo įmoka priklauso nuo automobilio markės, modelio ir jo techninių parametrų. Konkretų markės modelį mes vertiname pagal remonto kaštus ir vagystės riziką. Itin svarbu tai, koks automobilio variklis – mažiau galios turinčių variklių automobilių savininkai moka mažesnes įmokas, tuo tarpu įranga nėra jau toks svarbus veiksnys. Pavyzdžiui, nėra svarbu, ar automobilis turi 15 ar 16 colių ratus. Draudimo kaina nesikeičia net jei ir perkate to paties modelio trejų ar penkerių durų versiją, metalizuotos ar ne spalvos automobilį. Mums svarbiausia – koks yra modelis, kokie jo techniniai parametrai ir kaip saugiai bei atsakingai transporto priemonė yra eksploatuojama“, – pasakoja „ERGO Insurance SE“ Draudimo departamento vadovas Tomas Nenartavičius. 

Net galingas ir prabangus automobilis nėra jau toks rizikingas objektas, jei jį eksploatuoja patyręs, drausmingas ir atsakingas vairuotojas. „Svarbu ne tik vairuotojo stažas, bet ir kokiam tikslui naudojamas automobilis, ar juo dar kas nors važinėja be savininko, ar tai juridinis ar fizinis asmuo“, – akcentuoja T. Nenartavičius.  

Jis tikina, kad negalima išskirti, kuris faktorius yra svarbesnis skaičiuojant draudimo kainą – ar automobilis ir jo charakteristikos, ar vairuotojo stažas – tai visgi visuma aplinkybių, kurias visas ir būtina įvertinti.  

„Tarp šių veiksnių galima dėti lygybės ženklą. Transporto priemonės kasko draudimo įmoka paprastai skaičiuojama nuo konkretaus automobilio, tačiau galutinės kainos dydį nulemia ir tai, kas jį vairuoja.  Reikia įvertinti ir sutartas draudimo sąlygas. Tai yra vienas nuo kito neatskiriami dalykai. Jeigu paklaustumėte, kiek kainuos automobilio draudimas, negalėtume pasakyti tol, kol nežinotume, kas jį vairuos ir kokias draudimo sąlygas pasirinks“, – sako ERGO ekspertas. 

„Vienas iš būdų sutaupyti – būti pavyzdingam vairuotojui, nes vairavimo istorija labai svarbi. Taip pat paprastas patarimas – prieš pirkdami naują automobilį, pasidomėkite jo garantinio aptarnavimo įkainiais“, – pataria ERGO atstovas T. Nenartavičius.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai