Atkarpoje nuo A.Goštauto iki V.Pietario gatvių, Geležinio Vilko gatvėje leistinas greitis keičiasi 4 kartus, nors tai – vos kelių šimtų metrų atkarpa. Vienoje vietoje maksimalų leistiną greitį nurodantys ženklai du kartus keičiasi maždaug kas 50 metrų.
Analogiška situacija yra važiuojant į kitą pusę, nuo V.Pietario iki Pakalnės gatvių – čia leistinas greitis taip pat be logiškai paaiškinamos priežasties šokinėja 4 kartus.
Klaidingi ženklai blogina situaciją
Paklaustas, ką mano apie kas kelias dešimtis metrų besikeičiančius greičio ribojimus, „Lexus“ vairavimo akademijos vadovas Darius Grinbergas neslėpė, kad ši situacija – labai keista.
„Jokios prasmės tokių ženklų pastatymui nėra ir negali būti. Visiškai aišku, kad jie buvo projektuoti tik „ant popieriaus“, neatsižvelgiant į gyvą situaciją“, – aiškino saugaus vairavimo specialistas.
Jo teigimu, tokie greičio ribojimai vietoj savo tikrosios misijos didinti eismo saugumą atlieka priešingą funkciją – mažina vairuotojų pasitikėjimą kelio ženklais. Pastebėję, kad vienais kelio ženklais galima netikėti, nes jie pastatyti be reikalo, vairuotojai gali nebetikėti greičio ribojimais, kurie pastatyti dėl labai aiškios priežasties – pavyzdžiui, kelio darbų ar kitų kliūčių.
„Ši vieta nėra vienintelė. Lietuvoje nemažai tokių ženklų, kurie greitį riboja be jokios priežasties. Todėl dažnai vairuotojai neatkreipia dėmesio į tikrai reikalingose vietose nustatytus apribojimus, nes nebetiki ženklais besąlygiškai. Eismo situaciją reikia vertinti ne tik pagal projektuose matomus vingius. Būtina atsižvelgti į realybę“, – kalbėjo D.Grinbergas.
Sprendimai priimti projektuojant estakadą
Vilniaus miesto Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis sakė, kad ši kurioziška situacija Geležinio Vilko gatvėje jam yra žinoma.
„Draudžiamieji kelio ženklai „Ribotas greitis“ ir „Apribojimų pabaiga“ buvo įrengti pagal Geležinio Vilko ir A.Goštauto gatvių estakados statybos projektą. Sprendiniai: ties Geležinio Vilko gatvės vingiais įvesti greičio ribojimai iki 50 km/val.“, – aiškino skyriaus vedėjas.
Tokio sumanymo tikslas – transporto priemonių greičio mažinimas pavojingiausiose vietose, tačiau jis nepasiektas.
T.Kamaičio teigimu, ši situacija greitu metu pasikeis. Perdavus estakadą eksploatuoti miestui, buvo vertintas vairuotojų elgesys, važiavimo greičiai, saugaus greičio pasirinkimas. Gegužės antroje pusėje įvyko Vilniaus m. savivaldybės administracijos Eismo organizavimo skyriaus ir Vilniaus apskrities Kelių policijos valdybos atstovų pasitarimas: jame nutarta, kad greičio ribojimai šiose atkarpose turi keistis.
„Schema jau suderinta ir perduota rangovinei organizacijai vykdyti“, – teigė T. Kamaitis.
Pagal naująją schemą, Geležinio Vilko gatvėje, nuo A.Goštauto iki V.Pietario gatvių, bus nustatytas 60 km/val. leistinas greitis. Toks pat greitis bus nustatytas ir į priešingą pusę, išskyrus atkarpą nuo V.Pietario gatvės iki A.Goštauto estakados – čia bus leidžiamas 50 km/val. greitis.