Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Benediktas Vanagas pasakė, ką galvoja apie leidimą dviratininkams važiuoti per perėjas

Viena birželio aktualijų – Vyriausybės pritarimas projektui, leidžiančiam dviračiais važiuoti per perėjas. Vyriausybė pasisako už leidimą dviratininkams važiuoti per perėjas, o susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius argumentuodamas pėsčiųjų saugumu siūlė iniciatyvą atmesti.
Dviratis
Dviratis / Stopkadras

Šis projektas supriešino daugelį eismo dalyvių. Vieni sako, kad padaugės įvykių, kai dviratininkas ners prieš pat automobilį, o vairuotojas tiesiog nespės sureaguoti. Kiti, pavyzdžiui premjeras Saulius Skvernelis, laikosi nuomonės, bus kaip tik priešingai – priėmus pataisas dviračių eismas pėsčiųjų perėjose bus sureguliuotas ir nelaimingų atsitikimų sumažės, rašė BNS.

Trečia grupė apskritai nesuka galvos. „Tie, kurie nutrūktgalviškai važiavo, ir toliau taip važiuos. O tie, kurie saugojosi automobilių, ir toliau saugosis“, – sakė 15min vienas aktyvus dviratininkas.

Šiuo klausimu socialiniuose tinkluose pasisakė ir Dakaro lenktynininkas Benediktas Vanagas.

„Turime bėdą. Ji vadinasi KELIO KIRTIMAS pėsčiųjų perėja DVIRAČIU (ir PASPIRTUKU)“, – rašo B.Vanagas.

Pasak lenktynininko, yra dvi pagrindinės reikalo pusės:

  • DVIRATININKAI – nenori vestis dviračio pėsčiųjų perėja (to reikalauja KET), nes tai nepatogu, užknisa ir t.t.
  • VAIRUOTOJAI – manau, kad vairuotojams nėra didelio skirtumo, važiuos dviratininkas ar eis pėsčiųjų perėja. Pagrindinis, ko nori vairuotojai būti tikri, kad dviratininkas bus prognozuojamas ir vairuotojas spės jį pamatyti, kad galėtu praleisti.
  • Dar yra PĖSTIEJI. Jiems turbūt irgi nėra didelio skirtumo kaip kelią pėsčiųjų perėja kirs dviratininkas. Pėstiesiems – svarbu, kad jie galėtų būti saugūs ir dviratininkai greitai lėkdami ir/ar manevruodami nekeltų jiems pavojaus.

Benediktas Vanagas šią dilemą siūlo spręsti taip:

„Vienintelis išmintingas ir realiai veikiantis sprendimas – leisti dviratininkams važiuoti per nereguliuojamą pėsčiųjų perėją. Bet važiuojant dviratininkui NEBŪTŲ PIRMUMO prieš motorines transporto priemones. Vedantis dviratį pirmumas prieš motorines transporto priemones išliktų. Tokiu atveju viskas stotų į savo vietas.

Dviratininkas galėtų važiuoti per pėsčiųjų perėją, tačiau važiuodamas privalėtų saugotis automobilio ir būtų įsijungęs visus saugumo daviklius savo galvoje.

Jei dviratininkas norėtų pirmumo, jam tektų nulipti nuo dviračio ir jis taptų pėsčiuoju, kuris turi pirmumą nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje“.

Pasak B.Vanago, apie tokius sprendimus kalbėti reikia todėl, kad tarp daugybės drausmingų dviratininkų yra ir trečiųjų brolių, kurie viską sugadina.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos