Bermudų trikampis Vilniuje: kuri juosta skirta dviračiams, o kuri automobiliams?

Žvelgiant į socialiniuose tinkluose sklandančius vaizdelius iš Vilniaus gatvių, kyla klausimas: kas pasidarė vairuotojams, kad jie nepataiko pasukti į automobiliams skirtą juostą? O gal kalti gatvių projektuotojai?

Jau nebe pirmi metai Vilniaus Algirdo gatvė – tarsi prakeiksmas vairuotojams, atvažiuojantiems nuo stoties, Kauno gatve. Sukdami į dešinę jie pataiko ne į automobiliams skirtą eismo juostą, o tiesiai į dviračių taką. Apie šią problemą esame rašę ir vaizdus publikavę dar 2023 m.

Tąkart vieni internautai siūlė vairuotojams „pagaliau atsimerkti“, kiti – perlaikyti vairavimo egzaminą. Iš tiesų, gera mintis – gal reikėtų įtraukti šį rajoną į praktinio vairavimo maršrutus?

Kita skaitytojų dalis teigė, kad „susiaurintos“ arba „humanizuotos“ Vilniaus gatvės tampa painesnės ir kartais sunku susiorientuoti, kur dviračių takas (nes jis iš pirmo žvilgsnio gana platus), o kur automobilių juostos.

Panašių problemų kildavo ir Karoliniškėse – iš kiemų išsukantys į Igno Šimulionio gatvę taip pat pataikydavo į dviračių taką.

2025 m. – tos pačios bėdos: vairavimo instruktorės filmuoti vaizdai

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova pasidalijo naujausiais filmuotais vaizdais iš Algirdo gatvės Vilniuje. Vienas vaizdelis filmuotas kovo 21 d., kitas – kovo 12 d.

Pirmajame į dviračių taką įsuka iškart du automobiliai – KIA ir BMW. Pėstieji jiems moja rankomis – grįžkite į savo juostą... Antrajame – dviračių take patogiai įsitaisęs „Toyota Prius“.

Akivaizdu, kad jau nebe pirmus metus dviračių takas šioje vietoje yra tapęs ir automobilių parkavimo, ir važiavimo zona, nors horizontalusis ženklinimas ir informuoja apie visai kitokią paskirtį.

VIDEO: Automobiliai važiuoja dviračių taku: Algirdo gatvė Vilniuje

Pasak Olgos, dažnai su mokiniais važiuojančios pro šią vietą, Algirdo gatvėje klysta daugybė vairuotojų: ir mokiniai, ir keleivius pavežantys „Prius“ vairuotojai, ir miesto svečiai.

Vairavimo instruktorės nuomone, ženklinimas yra klaidinantis. Vairuotojai pamato punktyrinę liniją ir galvoja, kad tai – jiems skirta juosta. Nors dviračių juosta ir yra akivaizdžiai siauresnė už skirtą automobiliams. O.Židovlenkovos nuomone, savivaldybei reikėtų pergalvoti, kur statyti ženklus. Kad automobilių vairuotojams net nekiltų mintis sukti į jiems neskirtą zoną.

„Manau, kad ant įvažiavimo reikėtų pastatyti stulpelius, kurie padėtų geriau suvokti situaciją, bet netrukdytų dviračių judėjimui“, – apibendrino vairavimo pedagogė Olga Židovlenkova.

Kokių priemonių imsis Vilniaus savivaldybė?

Vilniaus savivaldybės Kominikacijos skyriaus specialistas Gabrielius Grubinskas sutinka, kad problemą reikia spręsti:

„Šiltuoju metų laiku gatvių horizontalusis ženklinimas yra atnaujinamas, paryškinamas, taigi ir Algirdo gatvėje jis bus atnaujintas. Matome, kad pasitaiko atvejų, kai vairuotojai automobiliais įvažiuoja į dviračių taką Algirdo gatvėje, todėl planuojama artimiausiu metu taip pat koreguoti kelio ženklų išdėstymą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?