Šis vidurkis nekito, tačiau šiemet buvo užfiksuota kaip niekad daug stambių išmokų už sunkvežimių įvykius. „Brangiausias“ įvykis juridinių asmenų kasko segmente BTA šiemet siekė 67 tūkst. eurų.
Daugelis logistikos bendrovių senus vilkikus pakeitė naujais, įsigijo brangių modernių priekabų bei puspriekabių. Tokiems brangiems automobiliams nukenčiant įvykių metu, žalų sumos šoktelėjo
„Šiemet ūgtelėjus juridinių asmenų kasko draudimo rinkai Lietuvoje, mūsų bendrovė fiksavo didesnį nei rinkos pajamų augimą, kita vertus, 2015 metais registravome ir itin daug stambių įvykių, kuriuose nukentėjo mūsų apdrausti sunkvežimiai su priekabomis bei puspriekabėmis. Daugiausia jų registruojama Prancūzijoje ir Vokietijoje, nedaug atsilieka ir Didžioji Britanija, Norvegija, Lenkija. Manome, kad viena stambių vilkikų avarijų gausos šiais metais priežasčių, yra tai, kad logistikos kompanijos perorientavo vilkikų kryptis iš Rusijos ir Baltarusijos į Vakarų Europą. Vairuotojams važiuojant naujais, nepažįstamais maršrutais dažnai ir įvyksta stambesni įvykiai kai sunkvežimis neįsitenka po tiltu ar nuvažiuoja nuo kelio,“ – teigia draudimo bendrovės BTA Transporto skyriaus vadovas Gediminas Radavičius.
Atnaujinus sunkvežimių parkus, išaugo įvykių žalos
„Nors šiemet fiksavome išskirtinai daug stambių sunkvežimių sukeltų žalų kelyje, vis dėlto šie metai vežėjų rinkai buvo gana palankūs. Daugelis logistikos bendrovių senus vilkikus pakeitė naujais, įsigijo brangių modernių priekabų bei puspriekabių. Tokiems brangiems automobiliams nukenčiant įvykių metu, žalų sumos šoktelėjo. Šiuolaikiniai sunkvežimiai yra greiti, ergonomiški, ekologiški bei ekonomiški. Juose gausu brangių detalių, kurios užtikrina tokias šių mašinų savybes. Štai, pavyzdžiui, abu modernaus vilkiko „Xenon“ žibintai su dienos šviesos žibintais kainuoja tiek pat, kiek padėvėtas vidutinio amžiaus automobilis“, – pasakoja draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak Ekspertizių skyriaus vadovo, ypač dideli nuostoliai yra skaičiuojami, jei vilkikas patenka į eismo įvykį vilkdamas priekabą ar puspriekabę. Tokiais atvejais žala bene visada būna dvigubai didesnė, kadangi sudaužomas tiek vilkikas, tiek priekaba. „Brangiausias“ įvykis juridinių asmenų kasko segmente BTA šiemet siekė 67 tūkst. eurų.
Dažniausiai nuvažiuoja nuo kelio arba patenka į „traukinukus“
Kaip teigia A. Žiukelis, ypač dažnai greitkeliuose sunkvežimiai patenka į vadinamus „traukinukus“ – eismo įvykius, kuriuose viena po kitos susiduria daug transporto priemonių. Dažniausiai pirmoji pradeda staigiai stabdyti, iš paskos važiuojantis sunkvežimiai nespėja laiku sustoti. Per tokius įvykius, neretai pasitaiko, sustumiami ir keli vilkikai su priekabomis. Tuomet susidaro labai pavojinga situacija. Mat, šios transporto priemonės yra itin sunkios, jų stabdymo kelias ilgas, todėl gali labai smarkiai apgadinti ir šalia esančius lengvuosius automobilius.
Sunkvežimių gretas šiemet siaubia ir „žirklės“
Antras įvykių tipas, kuris sukelia didžiausias sunkvežimių žalas, yra transporto priemonių nuvažiavimas nuo kelio. Pasak A. Žiukelio, šios avarijos nutinka dėl įvairių priežasčių: vairuotojas bando išvengti susidūrimo su staigiai į kelią išbėgusiu žmogumi, žvėrimi, išvažiavusiu automobiliu ar kita kliūtimi, kartais per greitai įvažiuoja į „aštrų” posūkį ir nebesuvaldo mašinos. Taip pat neretai fiksuojamos taip vadinamos „žirklės”, kai vilkikas susiglaudžia su puspriekabe šonais. Taip atsitinka dėl slidaus kelio sumėčius vilkiką, tuo metu kai pakrauta ir sunki priekaba stumia apsisukusį vilkiką. Daug tokių įvykių nutinka dėl slidžios kelio dangos, lyjant arba žiemą.