Tai – jau antroji 15min ir VSVC vairavimo ekstremaliomis sąlygomis pamoka. Pirmąją Andrejaus Savčenko pamoką „Kaip stabdyti slidžiame kelyje“, rasite čia. Jos metu ekstremalaus vairavimo instruktorius mokė pradedantį vairuotoją Justiną išnaudoti ABS galimybes, kad stabdymas būtų efektyvus. Be to, vairavimo guru akcentavo, kad vairuotojas vienu metu turi ne tik stabdyti, bet ir mokėti dirbti vairu. O tam reikia išmokti stabdyti ir nugaros raumenimis, kad rankos būtų atpalaiduotos.
Atstumai tarp kūgelių ir darbas vairu
Nuo teisingos rankų ir pirštų padėties ant vairo labai priklauso ne tik vairo pasukimo greitis, bet ir judesių tikslumas, patikimumas.
Kodėl kiekvienas jūsų posūkis padaromas skirtingu judesiu?
Pamokos pradžioje, po klausimo apie beždžiones, mokytojas siūlo pradedančiam vairuotojui Justinui pažvelgti į ką tik pravažiuotos „gyvatėlės“ kuoliukus: „Juk ji simetriška: viena linija, vienodi atstumai. O kodėl kiekvienas jūsų posūkis padaromas skirtingu judesiu?“.
Mokytojas atkreipia dėmesį į kairę vairuotojo ranką: ji kiekvieną kartą vis kitaip, kitoje vietoje, sugriebia vairą.
„Juk ne be reikalo beveik visų automobilių konstruktorių sukurta vairo forma yra vienoda“, – tęsia ekstremalaus vairavimo instruktorius, pirštu rodydamas į linkius, skirtus vairuotojo nykščiams.
Teisinga rankų pozicija
Kai vairuotojas įpranta vairą laikyti taisyklingai (nykščiais apimdamas vairo linkius), atsiranda gerasis automatizmas. Vairuotojui nebereikia galvoti, kur jo rankos, nes jos visą laiką toje pačioje pozicijoje.
Taigi visi judesiai pradedami iš tos pačios startinės pozicijos, o kiekvienas analogiškas veiksmas padeda pasiekti vienodą rezultatą. Tokiu būdu vairuotojas gali iš anksto numatyti savo veiksmus. Ne pirma pasukti, o paskui sužinoti, kur važiuos automobilis, bet iš anksto žinoti, ką daro.
Turi „dirbti“ abi rankos
Kad rankos intensyviai dirbant vairu nestrigtų, jas reikia nuolat treniruoti.
„Čia ne Google automobilis, kuris vairuojasi pats. Negalima mašinos vairo tik paleisti. Jį reikia ir atsukti, nuolat valdyti. O kad rankos intensyviai dirbant vairu nestrigtų, jas reikia nuolat treniruoti“, – prieina prie išvados mokytojas.
Jo pastaba vairuotojui Justinui – kad šis dažnai vairuoja ne dviem, o tik viena ranka (nes trūksta kasdienių įgūdžių). Viena ranka turi nuolat padėti kitai. Jei to nėra, automobilis „pabėga“. Vyksta nuolatinės lenktynės tarp vairuotojo ir automobilio. Jei automobilis lenkia vairuotoją (nes jis per lėtai reaguoja), transporto priemonė atsiduria už trasos ribų.
„Gazą jūs galite spausti tik tuomet, jei automobilį stabilizavote, jei mašina pasukta ten, kur reikia. Todėl supraskite, kad svarbiausias vairuotojo įrankis yra vairas“, – baigia pamoką Andrejus Savčenko, linkėdamas visiems vairuotojams formuoti teisingus kasdienius įgūdžius.