„Enefit“ siekia išplėsti viešojo įkrovimo stotelių tinklą: įrengimo darbai jau vykdomi daugiau nei dešimtyje šalies savivaldybių

Atliepiant elektromobilių vairuotojų poreikių augimą bei šalies nulinės emisijos tikslus, bendrovė „Enefit“ pakvietė bendradarbiauti verslo subjektus ir siekia išplėsti viešojo įkrovimo stotelių tinklą visoje šalyje. „Džiugina pozityvus verslo požiūris ir supratimas, kad įsirengus įkrovimo stoteles ir vairuotojus pakvietus į savo teritoriją jomis naudotis, nauda bus abipusė“, – sako bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo stotelių tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.
Elektromobilių įkrovimo stotelė
Elektromobilių įkrovimo stotelė / „Enefit“ nuotr.

Viena didžiausių energijos bendrovių „Enefit“, priklausanti „Eesti Energia“ įmonių grupei, nuo šių metų vasario kviečia bendradarbiauti bendroves, norinčias savo teritorijoje įsirengti viešojo įkrovimo stoteles. Įmonės teigimu, „Enefit“ įdirbis eksploatuojant „Enefit Volt“ įkrovimo stotelių tinklą Estijoje – kur šiuo metu veikia daugiau kaip 185 bendrovės stotelių – sudarė palankias galimybes jo plėtrai Latvijoje, Lenkijoje bei Lietuvoje. Pastarojoje vien šiemet planuojama įrengti daugiau nei pusantro šimto naujų įkrovimo taškų, o visos grupės mastu tikimasi viešąjį įkrovimo tinklą išsiplėsti net iki 1000 įkrovimo stotelių, kurios aprūpins elektromobilius energija visose Baltijos šalyse bei Lenkijoje.

Pasiruošimo darbai – daugiau nei dešimtyje savivaldybių

Pasak T. Žilionio, pirmieji stotelėms įrengti paruošimo darbai dažnai užtrunka gana ilgai. „Tai – pakankamai naujas procesas verslams, su kuriais kalbamės, tačiau jau dabar galime pasidžiaugti, jog paruošiamieji įrengimo darbai vykdomi Vilniaus ir Vilniaus raj., Kauno ir Kauno raj., Klaipėdos ir Klaipėdos raj., Alytaus, Ukmergės, Šiaulių, Akmenės, Šalčininkų, Kaišiadorių, Pakruojo savivaldybėse. Planuojame, kad kiekvienoje iš jų skirtingose lokacijose bus įrengta bent po keletą viešojo įkrovimo prieigų“, – sako „Enefit“ atstovas.

Anot jo, nors prioritetą teikia gausiausiai pravažiuojamoms vietoms bei toms, kuriose vairuotojai ras ką nuveikti, kol automobilis bus kraunamas, bendrovė viešojo įkrovimo stotelių tinklo plėtrą vykdo visoje šalies teritorijoje ir žada, jog jau netolimoje ateityje vairuotojai „Enefit“ stotelių ras vis daugiau.

Įkrovimo stotelės – nauda ir verslui, ir vairuotojams

T. Žilionio teigimu, bendraujant su elektromobilių vairuotojais ir verslo atstovais, kurie jau renkasi ar ketina naudoti elektromobilius, girdima viena ir ta pati žinutė – Lietuvoje nėra kur įkrauti elektromobilių, kadangi visos esamos vietos nuolatos užimtos, o daugelis kelio atkarpų iš viso netinka važiuoti paprastesnės klasės elektromobiliu, kadangi jo maksimalus įveikiamas atstumas mažesnis nei atstumas tarp kroviklių. Tai patvirtina ir statistika – pagal elektromobilių krovimo vietų tinklo tankį stipriai atsiliekame nuo kitų Europos valstybių.

Europos automobilių gamintojų asociacija nurodo, jog Lietuva patenka tarp 5 mažiausiai – vos 477 – įkrovimo stotelių turinčių Europos sąjungos šalių ir paskutines vietas dalijasi kartu su Latvija (660), Estija (300), Kipru (69) ir Malta (13). Tuo tarpu šalys lyderės šioje srityje yra Nyderlandai (111 821), Vokietija (87 674), Prancūzija (83 317), Italija (37 186), Ispanija (34 380).

„Verslas nori užtikrinti galimybę įkrauti įmonės automobilius arba pasirūpinti, kad tokią galimybę turėtų įmonės darbuotojai. Didesni verslo centrai rūpinasi galimybėmis įkrauti atvykstančių svečių elektromobilius, nes vis daugiau tokių pageidavimų išgirsta iš savo nuomininkų. Fiziniai asmenys, suprantama, tikisi įkrauti automobilius ten, kur jiems patogiau, o dalis jų, įsigydami elektromobilius, rūpinasi ir asmeninių įkroviklių įrengimu namuose, tačiau vis dar su nerimu ruošiasi tolimesnėms kelionėms, ypač jei keliaujama ne magistraliniais šalies keliais“, – pasakoja viešojo įkrovimo stotelių tinklo vystymo vadovas.

Kartu jis priduria, jog atlikti vartotojų elgsenos tyrimai rodo, kad elektra varomų automobilių maršrutai paprastai planuojami atsižvelgiant į tai, kur yra įrengtos įkrovimo vietos, o jose elektromobilių vairuotojai praleidžia maždaug 20 min. ilgiau nei įprastinių transporto priemonių. Be to, net 81 proc. elektromobilių vairuotojų teigia, kad tampa lojalūs įmonei, kurioje gali pasikrauti savo automobilį. Todėl šiuo atveju – nauda bus abipusė.

„Enefit“ žada užtikrinti pažangiausią įkrovimo įrangą

T. Žilionio teigimu, pagrindinis bendrovės privalumas vystant viešojo įkrovimo stotelių tinklą Lietuvoje – sukaupta patirtis.

„Esame pasirengę nuo A iki Z investuoti į sklypo pavertimą įkrovimo stotele: nuo įrangos parinkimo, įsigijimo, įrengimo iki eksploatavimo bei pilno kliento aptarnavimo. Galimi ir kiti partnerystės modeliai, kai dalijamasi įrengimo kaštais arba „Enefit“ veikia tik kaip stotelės operatorius. Visais atvejais bendrovė savo partneriams žada reguliarų mėnesinį mokestį, pažangiausią įkrovimo įrangą ir patogumą ja naudotis.

„Enefit“ padengs visus elektros, sunaudotos kraunant automobilius šiose įkrovimo stotelėse, kaštus, taip pat rūpinsis ir įrangos priežiūra, aptarnavimu bei remontu“, – pasakoja bendrovės atstovas, pabrėždamas, kad visa „Enefit“ tiekiama elektra gaminama iš atsinaujinančių energijos šaltinių, tad ir jos operuojamose įkrovos stotelėse elektromobiliai bus įkraunami žaliąja energija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs