Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Euro NCAP“ testai: kaip pavyko išgelbėti beveik 80 tūkst. gyvybių

Automobilių saugumo bandymus atliekanti ir jų vertinimus skelbianti organizacija „Euro NCAP“ mini savo 21-erių metų darbo sukaktį. Ta proga skelbia ne tik naujausių testų medžiagą, bet ir trumpą dviejų dešimtmečių veiklos apžvalgą.
2015-nissan-tsuru-vs-2016-nissan-versa
„Euro NCAP“ testai: kaip pavyko išgelbėti beveik 80 tūkst. gyvybių per 20 metų

„Euro NCAP“ duomenimis, jos atliekami saugumo testai padėjo išgelbėti daugiau nei 78 tūkst. gyvybių.

Ekspertai taip pat suskaičiavo, kad nuo 1997 m. patikrino 1800 automobilių saugumą bei sudarė 630 reitingų. Visa tai kainavo apie 160 mln. eurų, neskaičiuojant sudaužytų automobilių kainos.

Pradėjo nuo „kompaktų“

Pirmąjį testų ciklą „Euro NCAP“ pradėjo 1997 m. Jame bandyti kompaktiniai „Ford Fiesta“, „Volkswagen Polo“, „Fiat Punto“, „Nissan Micra“, „Vauxhall Corsa“, „Renault Clio“ ir „Rover 100“. Tuo metu automobilių saugumo reikalavimai būdavo vertinami keturiomis žvaigždutėmis (dabar – penkiomis).

„Ford“ nuotr./„Ford Fiesta“ I (1976-1983 m.)
„Ford“ nuotr./„Ford Fiesta“ I (1976–1983 m.)

„Polo“ ir „Fiesta“ gavo tris žvaigždutes. „Punto“, „Micra“, „Corsa“ ir „Clio“ įvertinti dviem žvaigždutėmis. O „Roveriui“ specialistai skyrė tik vieną žvaigždutę. Beje, nė vienas iš modelių tuo metu negavo daugiau nei dviejų žvaigždučių, vertinant pėsčiųjų saugumą susidūrimo atveju.

Pirmasis modelis, gavęs aukščiausią saugumo įvertinimą, buvo sedanas „Volvo S40“. Tai nutiko praėjus beveik pusmečiui nuo kompaktinių hečbekų testo.

Gamintojo nuotr./„Volvo S40“
Gamintojo nuotr./„Volvo S40“

Kas pasikeitė per 20 metų

Neseniai „Euro NCAP“ išplatino filmuotą medžiagą, kurioje per testus lyginami du automobiliai, kurių amžiaus skirtumas — 20 metų. Antikvariniams automobiliams atstovavo „Rover 100“, o šių laikų atstovas – kitas mažylis „Honda Jazz“.

Tokia gamintojų pažanga, gerinant automobilių saugumą, padėjo dvigubai sumažinti žūvančiųjų skaičių.

Automobiliai išbandyti identiškomis sąlygomis, abu važiavo 65 km/h greičiu.

Vis dėlto galimos pasekmės ir skirtumas, kaip atrodo automobiliai po smūgių į vienodas kliūtis, akivaizdus.

Ekspertų skaičiavimu, tokia gamintojų pažanga, gerinant automobilių saugumą, padėjo dvigubai sumažinti žūvančiųjų skaičių. Nieko nuostabaus, kad „Rover 100“ 1997 m. gavo tik 1 iš 4 saugumo žvaigždučių.

VIDEO: Euro NCAP crash testing an old Rover 100 and a recent Honda Jazz

Tačiau tai – ne vienintelis atvejis, kai buvo lyginami skirtingų kartų automobiliai. 2016 m. JAV draudiminių įvykių institutas (IIHS) panašų eksperimentą atliko su morališkai pasenusiu „Nissan Sentra“ (Tsuru) ir 2016 m. „Nissan Versa“.

VIDEO: 2015 Nissan Tsuru vs. 2016 Nissan Versa

Tą patį padarė su „Chevrolet Malibu“ (2009) ir „Chevrolet Bel Air“ (1959).

VIDEO: 2009 Chevy Malibu vs 1959 Bel Air Crash Test | Consumer Reports

Naujausi „Euro NCAP“ testai: „Volvo S90“ ir „Ford Mustang“

Naujausiose „Euro NCAP“ ataskaitose minimi automobiliai taip pat sulaukė ne tik aukščiausių įvertinimų. Sedanas ir universalas „Volvo S90“ ir V90 įvertinti „penkiomis žvaigždėmis“. Tačiau kupė „Ford Mustang“ su V8 varikliu suteiktos tik dvi žvaigždutės iš penkių galimų (nors IIHS testuose jis gavo maksimalų balų skaičių).

Daugiausia kritikos „Mustang“ sulaukė dėl nepakankamos vaikų apsaugos šoninio smūgio metu. Tokios apsaugos efektyvumas – tik 32 proc., tad iki 10 metų amžiaus vaikas gali patirti galvos traumą. Nepakankama vaiko krūtinės zonos apsauga ir per priešpriešinį susidūrimą.

Už aktyvias ir pasyvias saugumo sistemas „Mustang“ gavo tik 16 proc. galimo maksimalaus įvertinimo, nes bazinėje įrangoje turėjo tik perspėjimo apie neprisegtą saugos diržą signalizaciją.

Tiesa, „Ford“ žada pasitaisyti ir jau šiais metais ir bazinėje modifikacijoje pradėti diegti papildomas priemones: avarinio stabdymo, juostos laikymosi ir t.t.

VIDEO: Euro NCAP Crash Test of Ford Mustang

Tačiau suaugę „Mustange“ gali jaustis pakankamai saugūs – „Euro NCAP“ skyrė 72 proc. Pėsčiųjų saugumas avarijos atveju įvertintas 64 proc.

2016 m. pabaigoje „Euro NCAP“ taip pat paskelbė šių modelių bandymų rezultatus: „Ford Edge“, „Audi Q2“ ir „Hyundai Ioniq“ gavo po 5 žvaigždutes, vertinant standartinės įrangos modelius.

Egidijaus Babelio nuotr./„Audi Q2“
Egidijaus Babelio nuotr./„Audi Q2“

„SsangYong Tivoli“ (ir XLV) surinko tik 3 žvaigždutes ir viena žvaigždute daugiau, kai buvo komplektuojamas su papildoma įranga.

Standartinis „Suzuki Ignis“ taip pat neperkopė 3 žvaigždučių ribos. Tačiau, prifarširuotas papildomos įrangos, šoktelėjo reitinguose net iki 5 žvaigždučių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?