„TomTom“ navigacijos sistemos devynis praėjusių metų mėnesius rinko duomenis iš savo vartotojų, keliaujančių įvairiuose Europos miestuose, ir vertino jų trukmę. Kiekvienas miestas įvertintas šimtabalėje sistemoje – galutinis skaičius reiškia vidutinį realios kelionės trukmės prieaugį procentais, lyginant su kelionės trukme nesant eismo.
Tai – jau antras analogiškas „TomTom“ tyrimas, pirmasis jų buvo atliktas remiantis 2015-ųjų duomenimis. Nei vienas Baltijos šalių miestas į blogiausiųjų sąrašą nepateko nei ankstesniame, nei dabar paviešintame tyrime.
10–11 vieta: Varšuva ir Atėnai, 37 proc.
Lenkijos ir Graikijos sostinės Varšuva bei Atėnai pasidalijo šias vietas. Vidutiniškai kelionė automobiliu šiuose miestuose bet kuriuo paros metu trunka 37 procentais ilgiau, nei užtruktų, pagal „TomTom“ skaičiavimus, nesant eismo.
Situacija Varšuvoje šiemet, lyginant su analogiško tyrimo rezultatu 2015-aisiais, pagerėjo vienu procentiniu punktu, o Atėnuose nežymiai suprastėjo.
7–9 vieta: Mančesteris, Briuselis ir Paryžius, 38 proc.
Mančesterio pokytis lyginant su 2015-aisiais atliktu tyrimu minimalus – vos vienas procentas.
Situacija Briuselyje suprastėjo 3 procentais, o Paryžiuje – 2. Prancūzijos sostinėje buvo bandomos įvairios akcijos kaip draudimas įvažiuoti į centrinę miesto dalį dyzeliniams automobiliams, tačiau įtaką eismo srauto augimui jos turėjo nedidelę.
4–6: Roma, Marselis ir Londonas, 40 proc.
Daugeliui lietuvių yra tekę matyti chaotišką Romos eismą ar kilometrines spūstis Londone, tačiau nuo jų neatsilieka ir Marselis, didžiausias Prancūzijos miestas pietinėje pakrantėje. Nors gyventojų skaičius jame nesiekia nė milijono, Marselio metropolitene jų yra beveik 2 milijonai, kurių daugelis dienomis keliauja į miestą, o vakare – namo. Prastai išvystyta aplinkkelių ir viešojo transporto sistema lemia, kad pagal spūstis šis palyginti nedidelis miestas lenkia daugelį didžiųjų.
Lyginant su ankstesniu tyrimu, visuose miestuose situacija pablogėjo 2 procentais.
3. Sankt Peterburgas, 41 proc.
1 procentu ilgesnės kelionės nei ankstesniame tyrime pakelia antrą didžiausią Rusijos miestą į trečią vietą tarp blogiausiųjų „TomTom“ sąraše.
2. Maskva, 44 proc.
Didžiausias Rusijos miestas nusipelnė antros vietos tarp prasčiausias eismo sąlygas turinčių Europos gyvenviečių. Statistiškai situacija Maskvoje liko tokia pati, kokia buvo ir ankstesnio tyrimo metu.
Nepaisant tokios prastos eismo situacijos, „TomTom“ Maskvai paskyrė specialų apdovanojimą už didelį stovėjimo vietų skaičių: po pastaraisiais metais įvykdytų reformų vidutinė parkingo vietos paieškos trukmė sumažėjo 65 procentais.
Praėjusiame tyrime Maskva užėmė pirmą vietą, tačiau šiemet nukrito į antrą.
1. Bukareštas, 50 proc.
Rumunijos sostinėje situacija pablogėjo net 7 procentais ir tai leido jai užkopti ne į paties garbingiausio sąrašo viršūnę. Gerėjantis pragyvenimo lygis ir augantis automobilių skaičius skatina vietos žmones vis daugiau keliauti asmeniniu transportu, o vietos keliai yra pritaikyti kur kas mažesniam automobilių kiekiui.