Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairuotojų mokymo skyriaus vadovas Vytautas Šakėnas tvirtina, kad vairuotojai matomumą kurti turėtų nuo priekinio stiklo.
Turbūt kiekvienas vairuotojas žino, kaip nekomfortiška vairuoti, kai valytuvai blogai valo priekinį stiklą
Anot specialisto, vairuotojai dažniausiai mažai dėmesio skiria priekinio stiklo švarai, ypač iš vidaus.
„Jei iš lauko stiklas dar nuvalomas valytuvais, tai iš vidaus retai kada valome stiklus. Perbraukite servetėle per stiklą iš vidaus ir pamatysite, kiek ten dulkių ir nešvarumų. Žinoma, nepamirškite keisti ir valytuvų. Turbūt kiekvienas vairuotojas žino, kaip nekomfortiška vairuoti, kai valytuvai blogai valo priekinį stiklą“, – sako Vytautas Šakėnas.
Specialistas rekomenduoja vairuojant tiek šiltuoju, tiek šaltuoju metų sezonu šviečiant saulei naudoti saulės akinius. Tiesa, derėtų įsigyti gerus ir kokybiškus akinius.
Dažnas vairuotojas yra susidūręs ir su langų rasojimo problema, todėl ir šį neigiamą veiksnį reikėtų pašalinti.
Salono filtrą reikėtų periodiškai keisti
„Galbūt automobilio salone yra drėgmės, galbūt bloga ventiliacija. Kai kas nesupranta ventiliacijos reguliatoriaus padėčių, kurios rodo, kur cirkuliuoja oras. Gana svarbu ir salono filtras. Pirmiausia reikėtų pradėti rasojimo problemos ieškoti būtent čia. Kai kurie vairuotojai apskritai nežino, kad toks dalykas jų automobilyje yra ir kur jis yra. Salono filtrą reikėtų periodiškai keisti“, – rekomenduoja specialistas.
Žiemą matomumo problema dar aktualesnė, mat kai kurie vairuotojai nesivargina nuvalyti sniego nuo savo automobilio langų ar nugramdyti šerkšno ir važiuoja tarsi tanke.
„Žinau ne vieną avariją, kuri įvyko dėl to, kad vairuotojas nematė, kas vyksta aplink. Neužtenka vien nagais prasigrandyti plotelį ant priekinio stiklo ir važiuoti. Šiais laikais yra cheminių priemonių, kurios spartina atitirpimą, todėl nebereikia ieškoti kompaktinio disko dėklo ir juo braukyti langus“, – sako V.Šakėnas.