Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 04 23 /14:16

Girti vairuotojai prie „CityBee“ vairo tampa grėsmės simboliu: metas diegti alkoblokus?

Lietuvoje sparčiai populiarėjant dalijimosi automobiliais paslaugai (angl. – car sharing), į eismo įvykius patenka vis daugiau vairuotojų, kurie naudojasi „CityBee“ automobiliais. Policijos pareigūnai į šiuos automobilius atkreipia dėmesį ir reidų metu, o bendrovė tvirtina, kad ji jau testuoja alkoblokų integravimo nuomojamuose automobiliuose galimybes.
Girtas „City Bee“ vairuotojas pražudė merginą
Girtas „City Bee“ vairuotojas pražudė merginą / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Taip nutinka dėl kelių priežasčių. Akivaizdu, kad vairuotojai, mokantys už automobilio nuomą pinigus, linkę skubėti – kad kelionėje užtruktų mažiau laiko. Kita vertus, šia paslauga naudojasi ir daugybė jaunų vairuotojų, turinčių mažiau patirties.

Luko Balandžio / 15min nuotr./ Artūras Pakėnas
Luko Balandžio / 15min nuotr./ Artūras Pakėnas

Patyrusio vairavimo instruktoriaus, vairavimo mokyklos „Amplius.lt“ vadovo Artūro Pakėno nuomone, tokį vairuotojų elgesį lemia ir psichologija – „automobilis ne mano, galiu važiuoti bet kaip“.

„Užsienietis, nuomodamas automobilį, žiūri į padangas. Lietuvis – į variklio galią, kiek automobilis traukia. Todėl tokie rezultatai“, – vardija mąstysenos skirtumus A.Pakėnas.

Policija pastebi blogas tendencijas

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marija Kazanovič
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marija Kazanovič

Lietuvos kelių policijos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič negalėtų vienareikšmiškai atsakyti, koks procentas dalinimosi automobiliais paslaugos bendrovių automobilių dalyvauja eismo įvykiuose arba kurių vairuotojai vairuoja būdami neblaivūs. Nes nėra tokių techninių galimybių.

„Tačiau pastebime tendenciją, kad tokie automobiliai neretai dalyvauja eismo įvykiuose arba juos vairuoja neblaivūs arba teisės vairuoti neturintys asmenys. Išskirtinio dėmesio būtent automobilių dalijimosi paslauga besinaudojantiems vairuotojams neteikiame, tačiau atliekame juos vairuojančių asmenų kontrolę patruliuojant ir policinių priemonių metu“ , – sakė M.Kazanovič.

Pirmoji mirtis dėl neblaivaus „CityBee“ vairuotojo kaltės

Tačiau bene skaudžiausia rykštė – neblaivūs vairuotojai, sėdantys prie „CityBee“ vairo. Tokių atvejų jau buvo ne vienas, tačiau šio savaitgalio avarija, pareikalavusi aukų, sukėlė didžiausią rezonansą. Žuvo mergina, avarijos kaltininkas – neblaivus. Peržengta lemtinga riba.

Pirmadienį Vilniaus apylinkės prokuratūros prokurorė Oksana Leontjeva kreipėsi į Vilniaus miesto apylinkės teismą, prašydama skirti kardomąją priemonę – suėmimą dviem mėnesiams vairuotojui, sukėlusiam šią tragišką avariją.

55 metų vyriškiui pareikšti įtarimai dėl vairavimo apsvaigus nuo alkoholio, sukėlus eismo įvykį, kurio metu žuvo žmogus bei buvo sutrikdyta kitų dviejų žmonių sveikata. Po eismo įvykio alkotesteriu įtariamajam buvo nustatytas 1,51 promilės girtumas.

Nuo alkoholio apsvaigęs vyriškis, vairuodamas bendrovės „CityBee“ automobilį, Vilniuje, Pilaitės ir Laisvės prospektų sankryžoje, važiuodamas dideliu greičiu trenkėsi į du automobilius, stovinčius prie šviesoforo. Avarijos metu žuvo viename iš stovėjusių automobilių ant galinės sėdynės sėdėjusi jauna mergina, o šio automobilio keleivis ir vairuotojas buvo sužaloti.

TAIP PAT SKAITYKITE: Vilniuje girtas vairuotojas su „CityBee“ sukėlė masinę avariją, žuvo jauna mergina

Policija savaitgalį sostinėje vykusio reido metu taip pat sustabdė ir moterį, vairavusią „CityBee“ automobilį – jos kraujyje 0,87 promilės.

Socialiniuose tinkluose iškart užvirė diskusijos – kokių priemonių imsis „CityBee“? Daugumos vadinamųjų nuomonės lyderių („influencerių“) nuomone, šios paslaugos tiekėjų įvaizdis po tokių tragiškų eismo įvykių gali pablogėti lygiai taip pat, kaip Lietuvoje keitėsi BMW įvaizdis po nugriautų autobusų stotelių. Užvirė diskusija: galbūt jau laikas alkoblokus montuoti ne tik į mokyklinius autobusus ir vilkikus?

TAIP PAT SKAITYKITE: Vyriausybė už alkoblokus: džiaugtis dėl to ar verkti?

„CityBee“ testuoja alkoblokų integravimo galimybes

Siekdama užtikrinti, kad neblaivūs vairuotojai negalėtų naudotis „CityBee“ paslauga, trumpalaikės automobilių nuomos bendrovė „CityBee“ testuoja alkoblokų integravimo galimybes, teigiama redakcijai atsiųstame bendrovės komentare.

„Jau kurį laiką ieškojome efektyviausio sprendimo, kad neblaivūs asmenys negalėtų sėsti prie „CityBee“ automobilių vairo. Susiduriame su iššūkiais, ieškodami alkoblokų technologijos, kuri būtų pritaikyta masinei automobilių dalijimosi paslaugai. Artimiausiomis savaitėmis planuojame įrengti pirmuosius testinius alkoblokus automobiliuose, stebėsime, kaip jie veikia, ir toliau analizuosime bei ieškosime efektyviausių sprendimų neblaiviems vairuotojams pažaboti“, – komentavo „CityBee“ vadovas Lukas Yla.

Pasiruošę diskusijai

Komentare taip pat teigiama, kad bendrovė aktyviai analizuoja pasaulinę patirtį, kaip automobilių trumpalaikės nuomos bendrovės sprendžia šią problemą kitose šalyse.

Bendrovės įsitikinimu, prie automobilio vairo sėdantys neblaivūs vairuotojai – didelė Lietuvos problema, o nuomojami automobiliai – tai tik dalis automobilių Lietuvos keliuose.

„Siaubinga, kad Lietuvoje yra neatsakingų vairuotojų, kurie sėda prie nuosavo ar nuomoto automobilio vairo girti, neįvertinę skaudžių to padarinių. Mes esame pasiruošę diskusijai su visomis suinteresuotomis šalimis dėl efektyvių priemonių, užtikrinančių, kad neblaivių vairuotojų keliuose neliktų”, – teigia „CityBee“ vadovas L.Yla.

Nulis tolerancijos neblaiviems vairuotojams

„Mes smerkiame neblaivų vairavimą. Naudojantis mūsų paslauga, asmuo sutinka su sutarties sąlyga, kad nesės prie vairo neblaivus. Jeigu ši sąlyga pažeidžiama, asmuo visam gyvenimui praranda teisę naudotis „CityBee“ paslaugomis. Jeigu neblaivus asmuo sukelia eismo įvykį, jis taip pat padengia visus jo nuostolius“, – kalbėjo L.Yla.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, kad svarstomos galimybės įdiegti nuomuojamuose automobiliuose vadinamuosius alkoblokus, viešinti pagautų neblaivių vairuotojų pavardes. Anot jo, kol kas svarstomi galimi įpareigojimai alkoblokus, kurie neleistų užvesti automobilio neblaiviems asmenims, įdiegti automobilių dalijimosi paslaugas teikiančioms įmonėms, tačiau svarstoma ir kitų priemonių.

„Buvo diskusijų, kad galbūt būtų galima net išgėrusių žmonių, pagautų už vairo, pavardes viešinti. Reikia įvertinti teisines pasekmes šio sprendimo, bet turime ieškoti naujų būdų, nes vien bausmės – net galima ir į kalėjimą pakliūti – panašu, žmones nelabai atbaido“, – žurnalistams pirmadienį sakė ministras, praneša BNS.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Susisiekimo ministras Rokas Masiulis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Susisiekimo ministras Rokas Masiulis

Ministras pabrėžė, kad pakeitimai būtų taikomi ne vienai „City Bee“, bet ir kitoms panašias paslaugas teikiančioms įmonėms. Jis neabejoja, kad naujos priemonės nepabrangintų pačios paslaugos.

R.Masiulis antradienį kviečiasi „City Bee“ atstovus aptarti pasiūlymą dėl alkoblokų.

„Diskutuosime, kaip galima būtų tuos alkoblokus įdiegti, ar tam reikia keisti įstatymus. Jeigu reikia keisti, siūlysime įstatymų keitimą. Nes alkoblokai yra techninė priemonė, kuri gali užkardyti fiziškai, kad žmogus tiesiog neužvestų automobilio“, – sakė jis.

„CityBee“ automobilių nuomos paslauga veikia Vilniuje, Kaune bei Lietuvos pajūryje – Klaipėdoje, Palangoje, Neringoje ir Gargžduose. Bendrovei priklauso virš 500 automobilių, kuriuos naudotojai gali išsinuomoti mobiliąja programėle. Per dieną šiais automobiliais atliekama vidutiniškai 4 000 kelionių, o per metus šis skaičius siekia daugiau nei 1 mln.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?